Ga naar inhoud


Advies bij verplaatsen Triax schotel voorzien van duo block


Snoete
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Helemaal duidelijk Sprietje, ik ga ermee aan de slag.

Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wou me alleen nog ff terug melden:

 

Vandaag de nieuwe Triax 88mm schotel plus 2 Quattro lnb's en bestaande Polytron multiswitch geinstalleerd.

Ging allemaal prima , mede dankzij de duidelijke uitleg van Sprietje in post #12 .

 

Het meeste werk is nog het netjes aansluiten, en met vulcaniseertape afwerken, van de 8 kabels tussen lnb's en switch.

Bij gebrek aan een professionele meter heb ik de signaalmeter van de ontvanger gebruikt, toch handig zo'n dakraam achter de schotel.... 

 

Het enige wat mij opvalt is dat de DM8000 ontvanger die het verste weg van de switch staat (ongeveer 25 mtr) bij het zappen soms kort de melding "afstemmen mislukt" laat zien. Direct gevolgd door de gekozen zender (binnen 2 seconden). Verder niet spannend.

De 2 ontvangers die dichterbij de switch staan hebben dit niet.

Heb nog niet de DM8000 met een kortere kabel aan de switch geprobeerd om uit te sluiten dat het aan de ontvanger ligt.

 

Sprietje en Satencom nogmaals bedankt, heb er veel van van opgestoken !!

 

 

 

post-59369-0-91355600-1407441571_thumb.jpg

Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit Snoete, even de kapjes naar beneden treken, niet te hard trekken

hoor, wand dan trek je ze uit de houder

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regenkapjes ? Had ik idd nog niet gezien. Bedankt voor de tip.

Ga ik morgen nog ff doen ( met beleid ).

 

De lnb's zien degelijk uit en zitten in een mooi doosje maar verder compleet geen uitleg voor dit soort handige details.

aangepast door Snoete

Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is de oplossing Wortellica, thanks. Nou is het perfect.

Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...