Ga naar inhoud


Welke USB tuner werkt op ET9000?


Questions

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Naar aanleiding van het stoppen van de FTV uitzendingen op de satelliet van NL1 t/m NL3 ben ik op zoek naar een DVB-T(2) tuner.

Nu lees ik elders dat het ook mogelijk moet zijn om een USB tuner aan te sluiten.

Echter niet alle merken worden door Enigma ondersteund.

 

Is er ergens documentatie waar vermeld staat welke USB tuners ondersteund worden?

Ik overweeg de Sundtek MediaTV Pro (DVB-C/T/T2) te kopen, maar wil zeker weten of deze gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Suntek is wel een goede, maar of specifiek deze werkt weet ik niet.

Ik heb zelf een stick met een RTL2832U/R820T chipset van nauwelijks twee tientjes die prima werkt.

Alleen DVB-T, maar dat is genoeg voor Ned123.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ik heb de  Sundtek MediaTV Pro (DVB-C/T/T2)  werken op mijn ET-8000.

 

Deze deed het in eerste instantie niet omdat de ET-8000 niet werd herkend door de control center van sundtek, maar na wat communicatie met de support afdeling hebben ze de driver ook compatibel voor de et-8000 gemaakt.

( de ET-9500 wordt al wat langer ondersteund door sundtek )

 

http://support.sundtek.com/index.php/topic,1666.0.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even inhaken op deze discussie: ik heb twee Sundtek's aangesloten op een Synology-Nas en stream daarmee naar Dreambox .

Beeldkwaliteit: top.

Geheugen van de Dream was kennelijk niet toereikend om de sticks rechtstreeks aan te sluiten; beeld stond regelmatig stil of de box hing zichzelf op.

 

Voor eventuele andere geïnteresseerden: bij gebruik via een NAS is het belangrijk dat diens harde schijf continue draait.

Weliswaar functioneert de stick ook wanneer de hibernation is ingeschakeld maar een Synology ontwaakt een paar maal per dag wanneer bepaalde processen softwarematig geactiveerd worden.

In zulke gevallen wordt de driver eventjes geblokkerd wat een hickup in de stream veroorzaakt.

 

Voor de rest: een absolute aanrader; ook ik heb CDS inmiddels de wacht aangezegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt allemaal positief.

Of het een USB stick gaat worden weet ik nog niet, maar het is een serieuze optie.

Kan er met deze stick een opname gemaakt worden van bijv. NL1 en gekeken worden naar NL2 of NL3?

Ja want die zitten op hetzelfde kanaal en anders sluit je twee sticks aan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel dat je in sommige gebieden een goede antenne nodig hebt en/of hoger geplaatst, eventueel zelfs een buitenantenne.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...