Ga naar inhoud


Intellian i3 volgschotel / TV Vlaanderen


MiguelSanders

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Ik ben sinds kort in het bezit van een Intellian i3 volgschotel voor op mijn boot (in combinatie met een M7 sat801 ontvanger). Na het correct invoeren van alle HL,HH,VL,VH frequenties voor zowel Astra1 als Astra3 zit ik nog met volgende problemen

 

1) Voor de SD kanalen via Astra 1 heeft 10 dagen alles perfect gewerkt (één, Canvas, VTM, 2BE, Vier, Ned1, Ned2, Ned3 - 12722 H 23500) en nu valt het signaal geregeld weg (lig nu ongeveer 200km van mijn thuishaven vandaan). Eerst dacht ik dat het een probleem was met de Skew Angle (gezien de afstand), maar dat blijkt niet het probleem te zijn.

 

2) Voor de HD kanalen via Astra 3 kan ik één HD en Canvas HD (12187 H 27500) gewoonweg niet nemen (VTM HD 11856 V 27500 is dan weer geen probleem). Frequenties staat volgens mij nochtans correct ingesteld.

 

Heeft iemand een idee wat ik mis?

 

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom op dit forum.

 

Ik ben bang dat een 37 cm schotel iets te klein is voor de ontvangst van de door jou gemiste zenders.

Ook zal dit systeem bijna geen slecht weer reserve hebben.

 

Vanochtend was er overigens uitval van de uplink door zware neerslag in de omgeving van Hilversum en had er niemand beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn op dit forum wel vragen over zelf richtende camping schotels gesteld, die tegenwoordig ook geen ontvangst meer hebben, omdat hun schotel te klein is voor de ontvangst van moderne gecodeerde transponders waarop onze gewenste zenders zitten.

 

Doordat er meer zenders met een kleinere foutcorrectie marge op een transponder zitten is er net iets meer signaal nodig en daar is deze schotel net iets te klein voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Cees helder, bedankt voor de uitleg.

Een i6 (of vergelijkbare 60cm) volgschotel is toch een beetje buiten het budget... Een 45 cm schotel misschien nog net, maar heb ik dan zekerheid dat het gaat werken?

 

BTW, het is niet de bedoeling al varend TV te kijken maar gewoon als jik in een haven lig (en de volgschotel tegen golfslag kan zodat het beeld niet iedere keer uitvalt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Groter is zeker beter, maar voordat je zo een systeem aanschaft zou ik eerst een demonstratie vragen of naar andere bezitters hun ervaring vragen.

Ook zijn er ontvangers in de markt die gevoeliger zijn en met minder signaal al beeld geven, misschien kan je ook een deel van de oplossing in die richting zoeken.

 

Ten aanzien van je opmerking dat SD zenders voldoen en je de HD zenders niet hoeft te ontvangen, de SD zenders worden langzaam een voor een afgeschakeld en zullen binnen een zekere tijd tot het verleden behoren.

Wanneer je investeert is het toch verstandiger je ontvangst installatie geschikt te maken voor HD ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste MiguelSanders

Ja, die schotel is gewoon te klein om goede ontvangst te hebben. Bij elke regenbui ook al is die 18km verderop in de richting van de satelliet, zal het beeld wegvallen.
Je schrijft dat je gecontroleerd hebt of het aan een verkeerde skew-instelling lag. Heb je de lnb linksom gedraaid? In welke regio zit je nu?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje

 

Ja, ik heb de LNB linksom wat gedraaid. (heb me gebaseerd op wat www.dishpointer.com hierover te vertellen had).

Ik zit nu in de regio Luik (dus voor Astra 1 zou dit ongeveer -3.5° moeten zijn).

 

Zit er wel wat mee verveeld en wat ik voorlopig lees (groter schotel van 60 cm nodig is niet echt bemoedigend... :( )

 

Nog andere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 3,5 graden is wel een theoretische waarde. Altijd nog even kijken of iets meer of minder skew verbetering brengt. Dat is het enige waar je nog iets winst uit kunt halen. Verder een gevoeligere ontvanger maar ik kan je daar niet in adviseren welke een stuk gevoeliger is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Beste,

 

ik heb een Intellian i4 schotel op de boot in Kroatië met een M7 ontvanger.

 

Ik voerde voor ASTRA 1 en 3 volgende gegevens in maar krijg geen ontvangst.

Vorig jaar werkte alles nog.

Ben ik fout met de frequenties ?

 

ASTRA _1 Primary

Vertical Low 11.038       22000 0x0001

Horizontal Low 10.744  22000 0x0001

Vertical High 11.856      27500 0x0001

Horizontal High 12.515 22000 0x0035

Verify: DVB Decoding

Voltage: Auto

Diseqc: Auto

 

ASTRA _3 Primary

Vertical Low                 0          0 0x0000

Horizontal Low            0          0 0x0000

Vertical High       12.168    7500 0x0003

Horizontal High  12.070  27500 0x0003

Verify: DVB Decoding

Voltage: Auto

Diseqc: Only 22 Khz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...