Ga naar inhoud


zenders bevriezen op VU DUO


flashcs

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

sinds enige tijd heb ik enkel nog Nederland 1,2 en 3 dat ik normaal kan kijken.

 

alle overige CD kanalen blijven na 10 a 20 seconden stilstaan. De duitse zenders daarentegen werken wel gewoon.

 

als ik bij de signaal info kijk zie ik dit :

 

SNR: 64%

AGC: 84%

SNR: 10.3 db

BER: 0

 

Dit alles op de 19.2 astra.  Op de 23.5  astra ontvang ik al een hele tijd niets.

 

iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn ?

 

alvast dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

stel je schotel eens goed af

vervang  je lnb's eens die kennen ook kapot zijn

kijk de kabel eens na of er ergens beschadigingen zijn en vervang die dan

is je disequ nog wel goed?

 

allemaal dingen  die je na moet kijken voor optimaal ontvangst te krijgen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Te weinig info, te veel mogelijkheden..

Zou beginnen met correcte installatie van je schotel. Je geeft de grootte van de schotel niet op en welke LNB's erop zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry de gegevens van de config staan onder de vraag ....

 

VU DUO + giga blue quad met open pli

Maximum AMBQ 24 DUO lnb quad

Triax 88 cm

 

op beide boxen heb ik hetzelfde probleem dus daar ligt het niet aan denk ik.

 

nogmaals dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dan ligt het aan je schotel / dish / wok / antenne

dus zit je helemaal verkeerd in dit subforum

je vraag hoort thuis in klik me

 


op beide boxen heb ik hetzelfde probleem dus daar ligt het niet aan denk ik.

 

nogmaals dank !

 

 

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

in welke box zit je smartcard? Helpt het als je die in een andere reader of box steekt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo WIz,

 

ik heb in beide boxen een smartcard en wisselen heb ik ook geprobeerd maar hetzelfde probleem.

 

toch bedankt !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flashcs, als beide ontvangers op dezelfde schotel aangesloten zijn en beide ontvangers hebben hetzelfde probleem dan ligt het toch echt wel aan de schotelconfiguratie.

 

Als je dan misschien eens de acties zou willen uitvoeren zoals hiervoor geadviseerd dan kom je vrij snel achter het probleem.

Ik zou het nu in eerste instantie nog niet in de kabels zoeken want op beide ontvangers zitten verschillende kabels en het lijkt me sterk dat beide kabels defect zijn.

 

Als ik het zo lees dan acht ik de kans het grootste dat de DUO LNB defect is en dat is geen uitzondering, gebeurt best vaker.

Of het aan de afstelling van de schotel ligt kun je natuurlijk snel testen door de DUO LNB tijdelijk door een Single LNB te vervangen, dan zie je gelijk of de schotel goed staat.

Mocht je de schotel opnieuw moeten afstellen dan de LNB die in de houder komt te zitten op 23.5 Astra3 afstellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen;

 

als de LNB stuk zou zijn,  is het dan wel mogelijk om NL 123 te ontvangen ?   En bij voorbeeld de duitse zenders ontvang ik zelfs in perfecte HD kwaliteit

 

nogmaals dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter zou ik zeggen, nee maar ik heb zelf al verschillende malen bij derden ervaren dat de LNB nog wel op bepaalde kanalen goed functioneerde maar op anderen beduidend minder of niet.

Maar het is ook maar een suggestie, plaats eerst even een Single LNB en laat de schotel zo staan zoals die nu staat en kijk welke satelliet je dan ontvangt en wat de signaalsterkte is van de kanalen die jij nu slecht of helemaal niet ontvangt.

Door dit soort testen elimineer jij steeds delen van de configuratie.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Jurgen !

 

ik heb nu deze waarden :

SNR: 64%

AGC: 84%

SNR: 10.3 db

BER: 0

 

welke waarde zouden het moeten zijn als de schotel goed staat ?

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vermeld helaas niet op welke satelliet jij dit meet maar ongeacht of de meting nu op de 19.2 of 23.5 heeft plaatsgevonden zijn de waarden ronduit slecht.

 

Ik heb hier ook een Triax 88 met een DUO LNB (alleen ander merk) waarbij de 23.5 LNB in de houder van de schotel is geplaatst en daar haal ik op de Nederlandse HD kanalen een SNR waarde van 99%, mijn SOLO2 kan geen 100% weergeven en verder voor wat de meting via een box waard is.

 

Ik blijf in herhaling vallen, neem een enkele LNB en plaats die in de LNB houder van de schotel, richt desnoods de schotel opnieuw af op 23.5 en dan moet je met een toch zeker ruimschoots boven de 95% uitkomen tenzij andere factoren zoals obstakels in het zicht van de satelliet de ontvangst kunnen beïnvloeden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...