Ga naar inhoud


zenders bevriezen op VU DUO


flashcs

Aanbevolen berichten

als jou oude DUO (het eerste model van VU+)

nu akkefietjes vertoond met de ontvangst kan het je Elco en spanningsregulator betreffen die dringend vervangen dienen te worden om ook de vast ingebouwde twin tuner van voldoende spanning te voorzien...

 

(dat moest gezegd en geschreven zijn)

 

maar alles duid op je schotel etc. tot en met de kabels en f-connectoren naar en aan de DUO

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

 

vandaan nieuwe LNB gekocht LNB DUO QUAD.  

1 nieuwe losse coax kabel gelegd tussen schotel en dichtsbijzijnde ontvanger de gigablue

 

- de astra 23.5  kop zit in de lnb houder

 

aangezien ik al sinds een aantal maanden naar SD kanalen keek vraag ik me af of ik nu ook de tuner config moet aanpassen  ?

 

alvast dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jouw DiSEqC instellingen voorheen al op A=19.2 en B=23.5 stonden dan hoef jij niets in te stellen.

 

Of je nu de 19.2 LNB of de 23.5 LNB in de houder plaats, dat veranderd niets aan de DiSEqC instellingen dus als de DUO LNB goed is afgesteld dan moet je op zowel 23.5 als 19.2 een goed signaal hebben.

 

Hoeveel signaal heb je nu uiteindelijk op zowel 23.5 als 19.2?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee de situatie is niet veranderd Ned. sd  1 t/m 3 en de duitse hd zenders doen het goed,  de rest bevriest steeds na ongeveer 10 seconden.

 

BVN werkt ook.  Als iemand een goede monteur weet in de omgevingn Roosendaal ben ik ook geholpen.

 

nogmaals dank.

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus op de gigablue...

en voorheen ook op de duo

a - lijkt iets dat met de kaart / codering te maken heeft als dat na 10 seconden gebeurd

gebruik je softcam tussen duo en gigablue?

 

b - kan de zenderlijst zijn (van derden gedownload) die bij jou duo en gigablue niet werken wil

daar er misschien een afwijking in de afstemming mbt frequenties in die lijst zit ( LOF)

een handmatige scan op 23,5 doen met netwerk zoeken ja wissen ja

 

ciao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij geeft het wel heel snel op.

Geef nu eerst even volledige informatie want jij verteld maar de helft.

 

Jij schrijft dat de 23.5 LNB in de houder zit maar heb je de schotel primair dan ook op de op Astra 3 (23.5) afgesteld?

 

Hoeveel signaal ontvang jij op 23.5?

Welke kanalen kun jij op 23.5 in HD ontvangen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, als hij met een Triax 88 niet verder komt dan 69% dan is doch echt iets mis met de schotelafstelling.

 

Maar goed, hij verteld ook niet waarop hij 69% ontvangt want de info is nogal mager.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry heren maar ik nogal a-technisch.  

 

voordat ik de nieuwe LNB plaatste heb ik gekeken naar de oude en die zat ook in de houder met de kop van de 23.5.   Ik heb de lnb vervangen zonder de schotel noemenswaardig te bewegen.

 

wel heb ik tuner a in de gigablue gewijzigd in astra 23.5  en tuner B in astra 19.2  dat zat eerst andersom.

 

ik weet niet welke zenders er op de 23.5 zitten maar ik heb dus enkel sd zenders en duitsland wel in HD,  perfect beeld.

 

ik heb inderdaad ccam 2.30.  en het heeft  maanden goed gewerkt.  Toen vielen na paar maanden HD zenders uit  en nu weer een paar maanden later heb ik dus het bevriezen van de zenders.

 

de zenderlijst heeft altijd goed gewerkt en heb ik niets aan gewijzigd !

 

thx !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke zenders bevriezen is dus het punt...!

gecodeerde zenders of FTA zenders (dus ongecodeerde zenders)

 

een gelimiteerde kaart kan evenwel ook de reden zijn ofwel de kaart is kapot, dat komt ook voor

dat laatste test je bij de buurman op een goed werkende installatie.

ciao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn inderdaad de gecodeerde zenders die bevriezen,  RTL 4,5, SBS, etc.  Ik kan het kaartje vanavond checken bij de buurman

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

voordat ik de nieuwe LNB plaatste heb ik gekeken naar de oude en die zat ook in de houder met de kop van de 23.5.   Ik heb de lnb vervangen zonder de schotel noemenswaardig te bewegen.

 

wel heb ik tuner a in de gigablue gewijzigd in astra 23.5  en tuner B in astra 19.2  dat zat eerst andersom.

 

Dit zal sowieso niet werken want zoals ik hiervoor desgevraagd al schreef hoef je de tunerinstellingen niet te wijzigen want het maakt bij een DUO LNB niet uit of de 19.2 of de 23.5 LNB in de LNB houder van de schotel zit, A blijft 19.2 en B blijft 23.5.

 

Dus ik vermoed nu dat jij nu alleen 19.2 ontvangt en de reden dat jij nu maar 69% krijgt komt omdat de afstelling ook op de LNB van 19.2 heeft plaatsgevonden i.p.v. op de 23.5.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...