Ga naar inhoud


DM7000 als CCAM server naar CT HD5000


Aanbevolen berichten

Hallo ik had even een vraag voor de mensen die slimmer zijn dan ik ;-)

 

Mijn plan is om 2x een Clarke tech HD5000 met interne CCam cleint aan te sluiten op een Dreambox 7000.

 

Situatie:

 

2x een Clarke tech HD5000 met interne CCam aangsloten op de schotel

 

Normaal netwerk met router enz

 

in de meterkast 1x een Dreambox 7000 daar wil ik een kaart in doen en die gebruiken als CCAM server.

 

Maar de 7000 is dus alleen verbonden met het netwerk en niet met de schotel...

 

Gaat dit werken of heeft de CCAM server altijd verbinding met de schotel nodig?

aangepast door albert67
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo goed als ik me herinner, loopt de dm 7000 vast na een tijdje, omdat er geen signaal is op de tuner. En ik meen zelfs te herinneren dat dat geldt voor alle enigma 1 dreamboxen.

Een CCcam server hoeft voor de werking van CCcam geen signaal van een schotel / digitale kabel te hebben.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken die clarke tech niet zo goed,maar als die een kaartlezer heeft,en die kan cccam draaien op beiden,dan is die dm7000 overbodig.

De ene als server en de andere als client.

De server moet dan wel altijd minimaal op stanby staan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

op enigma(1) heeft mijn dm7000 maanden lang als server gewerkt tijdens de verbouwing zonder een schotel voor clients met een schotel

naderhand heeft ook de 7020 maanden lang zo zonder wokkie gewerkt als server

 

maar niet elk image en CCcam versie is zo flexibel

je moet het natuurlijk wel juist configureren.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dank jullie voor de hulp, ik kan voor 25 euro een dreambox 7000 kopen die nog werkt, dus altijd leuk om te proberen.

 

@sattv4iedereen de Clarke tech HD5000 heeft alleen de mogelijkheid tot CCAM cleint en niet als server. ( vandaar die optie met een dreambox )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.Leer weer bij vandaag  :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de schotel eraan moet of niet hangt af van de wijze hoe je het server regeltje maakt.

 

Hier een voorbeeld hoe het kan.

Belangrijk is die 1 hiermee stel je in of je kaart updates wilt ontvangen

Nu krijg je de kaartupdates binnen van de persoon die het C lijntje gebruikt.

 

F: frans @pelkmans 0 0 1 { 100:00006C:1 }

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je perse een server er wilt opzetten zou ik een raspberry met een kaartlezer erbij nemen. veel kleiner en energiezuinig.Oscam (beter dan CCcam) erop en draaien maar.

 

 

@ Frans B

 

Ook dat is een plan van me, een raspberry met een kaartlezer.

 

Maar ik wil eerst even kijken of ik alles werkend kan krigen met 2x een Clarke-techHD5000 als client en 1x een Dreambox DM7000 als server.

 

en als dat een weekje of twee naar tevredenheid draait over gaan naar een raspberry of zo iets.

 

Maar tot nu toe krijg ik mijn DB7000 nog niet goed aan het draaien en loop te stuntelen hoe ik de CCAM op de DB moet instellen en op de Clarke-techs ;-)

 

Moet zeggen dat het lastig is als je het nog nooit gedaan hebt

 

Ik moets zelfs zeggen dat de laatste SW versie van open Pli erop heb gezet en dat maakt alles alleen maar slechter, mijn smartcard werd eerst wel herkent in de DB7000 en na de udate niet meer ;-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom er niet uit of het werkt niet...

 

Kan iemand me vertellen of ik in iedergeval de instellingen goed heb staan?

Homesharing:

 

De server met kaart een dreambox 7000 ip 192.168.0.30 subnet 255.255.255.0

De cleint een Clarke-tech HD5000 ip 192.168.0.31 subnet 255.255.255.0

Vanuit de laptop kan in pingen naar beide ip's

 

in ccam.cfg staat de lijn zonder # ervoor C: 192.186.0.30 12000 dreambox dreambox

 

in de Clarke-tech ( zie foto's ) let op zijn foto's als voorbeeld , zoals hieronder zijn ze ingevuld

 

Naam: beneden

Protocol: ccam

Time out: 3 sec

Filtermode: auto

Filterlist: 0

ID: beneden

passwoord: beneden

Des-Key: (een boel nummers maar staat uit)

Adres: 192.168.0.30

Port: 12000

 

 

Graag hoor ik wat ik fout doen ;-)

post-72650-694602_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand heeft me ooit verteld,dat je de dm7000 vanwege de tragere processor,de firmware zo kaal mogelijk moet laten.

Dus enkel firmware,cccam en config file.Dus geen zenderlijst of extra plugins.

Dan vul je in ccam van je dreambox volgende regels die minimum zijn,maar dat je kan aanvullen.

F: clark boven

F: clark1 beneden.

dan zorg je dat je clients een vast ip adres hebben,en zorg je dat volgende gegevens staan in de clients:

C: 192.168.0.30 12000 clark boven

de andere moet dan hebben

C: 192.168.0.30 12000 clark1 beneden.

Dit is de simpelste manier,om een kaart te delen.

In bepaalde gevallen is het ook goed om een sid limiet in te stellen,maar probeer eerst bovenstaande eens.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand heeft me ooit verteld,dat je de dm7000 vanwege de tragere processor,de firmware zo kaal mogelijk moet laten.

Dus enkel firmware,cccam en config file.Dus geen zenderlijst of extra plugins.

Dan vul je in ccam van je dreambox volgende regels die minimum zijn,maar dat je kan aanvullen.

F: clark boven

F: clark1 beneden.

dan zorg je dat je clients een vast ip adres hebben,en zorg je dat volgende gegevens staan in de clients:

C: 192.168.0.30 12000 clark boven

de andere moet dan hebben

C: 192.168.0.30 12000 clark1 beneden.

Dit is de simpelste manier,om een kaart te delen.

In bepaalde gevallen is het ook goed om een sid limiet in te stellen,maar probeer eerst bovenstaande eens.

Ik zal eens kijken of het gaat werken en zo min mogelijk software erop.. dankje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb het eindelijk werkend met de onderstaande regels.

 

F: clark1 beneden 1 1 1 { 100:00006C:1 }
F: clark2 boven 1 1 1 { 100:00006C:1 }
C: 192.168.0.30 12000 cardserver 613204 yes

 

1 nadeel heb ik wel, als ik de tv aanzet duurt het wel 2 minuten voordat er beeld komt,

Dat vind ik erg lang, is er iets niet goed aan de regels?  ( ik share puur alleen lokaal mijn eigen CD kaart )

 

Ik krijg  trouwens als ik met de CCam lines manager kijk een waarschuwing "no cards limit" is dat erg?

 

Graag hoor ik van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...