Ga naar inhoud


VTM HD ligt eruit


Pletskop

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Nu - plots (29/7 21:15) - geen signaal op VTM HD. Andere TVV geven wel - al is het vrij zwak - signaal.

Nog mensen met een probleem?

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites


hier heeft er alles uitgelegen en nochtans regende het niet fel.

 

Maar toe ik even later in een naburige gemeente kwam zag ik dat daar bijna alles onder water stond.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

En intussen terug beeld. Op de buienradar zie ik toch zwaar onweer boven Lux. Dat was mss de oorzaak alhoewel ik zou verwachten dat op dat moment alles eruit ligt.

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hier sla je in je drang om satelliet te promoten de plank weer eens volledig mis.

Misschien weet je het niet, maar je naar linkt naar plaatselijke storingen die van tijdelijke aart zijn geweest.

Deze storing betreft een storing waar je in geheel Europa last van hebt en dat is een die niet te verhelpen is en in de toekomst alleen maar meer voor zal gaan komen.

 

Je vergelijkt appels met peren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier sla je in je drang om satelliet te promoten de plank weer eens volledig mis.

Misschien weet je het niet, maar je naar linkt naar plaatselijke storingen die van tijdelijke aart zijn geweest.

Deze storing betreft een storing waar je in geheel Europa last van hebt en dat is een die niet te verhelpen is en in de toekomst alleen maar meer voor zal gaan komen.

 

Je vergelijkt appels met peren.

 

 

Nu doet men net alsof dit dagelijks -tig keer voorkomt.

 

Per jaar heb je minimaal 97.5% van de tijd wel beeld, eigenlijk meer maar rond het voor jullie wat gunstig af naar beneden.

 

Mocht er een storing zijn met een satelliet, wordt bijna gelijk al overgeschakeld naar een reserve.

 

Daar kan de kabel niet aan tippen,

-  -tig keer minder zenders (in HD)

-  bij storing moeten ze eerst wakker geschut worden en dan komen ze pas

-  kabelbreuk bij graven door gemeente of andere instantie

- vernieling van kabelkastjes door "ongedierte"

-  kans op storing van DAB zenders en andere oorzaken.

 

Ik kijk al 24 jaar satelliet en sinds dat dit kon, de NL zenders er bij, is bij mij de kabel een verboden item.

 

En aangezien dit een forum over sat. ontvangst is, zullen er ook veel hobbyisten bij zitten, wat valt er bij de kabel te hobbyen?

Alleen maar zappen en als je een Yagy antenne koopt, nog wat DXen, al zal dat niet hetzelfde zijn als in de oude analoge tijd.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

hier is de kabel ook al een aantal jaren de deur uit, maar daarvoor kan ik mij niet herinneren dat de kabel eruit lag.

 

Sinds ze ook internet aanbieden wordt alles in een lus gelegd en is de kans op uitval wel heel klein geworden.

 

In België wordt alles via glasvezel aangevoerd naar de kopstations, dus uitval door problemen bij het opstralen is er op de kabel ook niet bij.

Tenzij een enkele buitenlandse zender.

 

Mijn schoonouders heb ik ook nooit horen zeggen dat de ze geen tv konden kijken door een probleem met de kabel.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli

 

Vertel mij maar waar ik schrijf dat storingen dagelijks voorkomen. Dat gaat je niet lukken want jou wens is de vader van de gedachte en daardoor zit je er in je eerste zin al naast met je antwoord.

Kijk hier maar voor de CanalDigitaal storingen niet dagelijks maar er staan er toch wel heel wat geregistreerd.

 

Daarnaast is het wel of niet ontvangen van een satelliet signaal afhankelijk van de weeromstandigheden.

Regen en onweer bepalen of je wel of geen ontvangst hebt. In Nederland worden dijken verhoogd en uitwaterende sluizen past zijn gemalen aan om het water te lozen. De toename aan tropische regenbuien is al toegenomen en wordt niet minder, daardoor zal uitval van het satelliet signaal alleen maar toe gaan nemen.

Dan is er nog de nieuwe techniek en transponders die sinds kort door CanalDigitaal in gebruik is genomen waar door er minder fout correctie is en een beter dan voorheen signaal nodig is om ongestoord naar TV te kunnen kijken.

 

Ik heb overigens geen last als het satelliet signaal uitvalt als er een regen of onweer bui voorbijkomt.

Dan schakel ik over naar de kabel (UPC) en kan moeder gewoon weer verder genieten van haar programma's.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik optel,hoeveel we geen tv kunnen kijken,(door slecht weer),dan is dit niet meer dan 5X op een jaar.Als dit voordoet,dan is de situatie na max 5à8 minuten vanzelf opgelost.Mijn vader heeft in zijn 5 jaar durend TVV abonnement nog maar 2X beelduitval gehad,door problemen smartcard.Hij valt wel eens geregeld zonder beeld,omdat die philipsjes,wel eens in fabrieksmode durven te staan.

Als er dan eens beelduitval is,door slecht weer bij het uplink station,dan lossen we dit op,door te kijken via dvb-t,of door een opname te bekijken.

Maar ik ben best tevreden,over de aantal keren dat we maar beelduitval hebben via satelliet door slecht weer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...