Ga naar inhoud


Nieuws, ik word er boos van


bigtwin

Aanbevolen berichten

En ik weet het zal heel moeilijk zijn om je onderzoekers daar naar toe te sturen en mogelijk verwond of erger raken maar ze gingen wel en iedere separatist die in zij Opeltje, Fiatje of Lada hun ook maar 1 strobreed in de weg zou leggen kwam oog in oog te staan met onze F16's, Nighthawk's en wat al niet meer om even heel duidelijk te maken dat zoiets niet door ons gepikt wordt.

 

 

Om maar een heel klein detail te geven.... waar gaan die F-16s dan landen? Of laat je ze door tankers begeleid (en wie gaat die tankers beschermen?) heen en weer vanaf Leeuwarden vliegen? Het is 2200 km weg. En helicopters hebben maar een operationele range van 200Km. Waar gaan die tanken? In Kiev? Rusland? En dat allemaal zodat Nederland in oorlog komt met Rusland?

 

Denk jij echt dat dat een verbetering van de huidige belabberde situatie is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Af en toe een moord en een inbraakje of 300 per dag,  maar dat lossen ze straks wel op na een uitgebreide lunch.

 

Geen makkelijke dag vandaag?

 

Om je dan maar even blij te maken, criminaliteitscijfers zijn in heel West Europa op het laagste niveau ooit. Een burger is gewoon nog nooit zo veilig geweest als jij in Belgie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk weinig naar het nieuws.Het is soms deprimerend.

Maar ik vraag me af,of er nog zoveel gecensureerd wordt?

Vroeger ben ik nog een minieme feedjager geweest,met mijn draaibare installatie en de toen nog nokia 9200.

De feeds die ik zag,die men doorgaf voor het nieuws,daar was veel weggeknipt,en de vreselijke dingen achterwege gelaten.

Of dit nu nog zo is,weet ik niet,maar indien wel,dan durf ik bij mezelf denken,dat we nog niet eens de werkelijkheid zien wat er op de wereld gebeurt,en dat ze nog de mooiste beelden tonen van de onheil op de wereld.

Ik lees dan nog liever de (online) krant,dan het journaal op tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen makkelijke dag vandaag?

 

Om je dan maar even blij te maken, criminaliteitscijfers zijn in heel West Europa op het laagste niveau ooit. Een burger is gewoon nog nooit zo veilig geweest als jij in Belgie. 

Net op radio 2 avondpost gehoord,dat er een inbraakplaag is in menen en wevelgem.Dus zo veilig zijn we dus ook niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net op radio 2 avondpost gehoord,dat er een inbraakplaag is in menen en wevelgem.Dus zo veilig zijn we dus ook niet.

 

Dat soort dingen komen en gaan. Maar de trend is gewoon naar een veel veiligere samenleving en daar moeten we dankbaar voor zijn.

Net zoals we in Europa nog nooit zolang vrede hebben gehad en dat er nog nooit zoveel mensen in redelijke welvaart hebben geleefd als op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om maar een heel klein detail te geven.... waar gaan die F-16s dan landen? Of laat je ze door tankers begeleid (en wie gaat die tankers beschermen?) heen en weer vanaf Leeuwarden vliegen? Het is 2200 km weg. En helicopters hebben maar een operationele range van 200Km. Waar gaan die tanken? In Kiev? Rusland? En dat allemaal zodat Nederland in oorlog komt met Rusland?

 

Denk jij echt dat dat een verbetering van de huidige belabberde situatie is?

Dat bedoel ik nu altijd eerst de problemen zien ipv. meteen de keutel aan het schone eind beet te pakken.

 

Denk je dat de Oekraïne niet mee wil werken of beter gezegd mee moet gaan werken? Die willen toch onze miljarden aan steun? Nou daar staat dan wel wat tegenover.

Bang dat we geen gas meer krijgen, nou dan trekken we hier wel een dikkere trui aan als dat nodig is.

 

Maar hoe ver ligt Afghanistan er vanaf? Daar konden ze toch ook rondvliegen en daar was er toch ook een oplossing voor?

 

Belangrijker is om te laten zien dat je niet zo met je laat sollen en dan moet er maar een politieke rel ontstaan je geeft wel duidelijk een grens aan en dat ze die grens nu ruimschoot overschreden hebben.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 1930 dacht Nederland ook zo, in 1940 kwam Nederland er achter dat men toch te naïef was geweest. 

Verschrikkelijke oorlogen worden veelal door één persoon met te veel macht veroorzaakt.

Daarom denk ik ook dat Europa geen oorlog zal beginnen, de macht is teveel verspreid, het zijn de landen waar een eenling te veel macht heeft waar tegen opgetreden moet worden. Anders is de kans op herhaling van de geschiedenis nadrukkelijk aanwezig. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe ver ligt Afghanistan er vanaf? Daar konden ze toch ook rondvliegen en daar was er toch ook een oplossing voor?

 

Daar was NA de oorlog daar en zonder de Amerikanen zou dat nooit mogelijk geweest zijn.

 

Zie je kan wel roepen dat we niet te lang over de problemen moeten nadenken maar dat is een recept voor enorme problemen en wel een bijzonder makkelijke wijze om een discussie op een forum te voeren. Roeptoeteren noemen we dat tegenwoordig. Ik deel je gevoelens maar er maar we leven in een complexe wereld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er zijn geen andere basissen daar in de buurt en/of nog steeds in gebruik?

 

Alles wordt maar op de complex wereld gegooid en in de tussentijd dansen we naar de pijpen van wat schurkenstaten.

Als het ze zelf niet zint dan hebben wij het maar te slikken, kijk maar eens hoe de contracten van Shell eenzijdig zijn opengebroken, hoe er gereageerd werd toen hier een dronken Rus zijn vrouw in elkaar timmerde enz.

Hier moet alles met beleid en o zo voorzichtig, terwijl daar er gewoon een knokploeg naar toe gaat (die zgn. niet onder controle van wat dan ook staat maar wel super georganiseerd en tot de tanden bewapend is) en wordt het wel even opgelost.

Dus wij kunnen niet even de embleempjes van de uniformen afhalen en andere merktekentjes verwijderen zodat de regering de schouders op kan halen en zeggen er niets mee te maken te hebben?

 

Daarnaast Rusland zegt toch geen deelgenoot te zijn in de problemen daar?

Levert geen geavanceerde wapens oid. dus hoezo zou Rusland er problemen mee hebben als daar menselijke resten worden verzameld en personen die daar wel problemen mee hebben te kennen wordt gegeven op afstand te blijven?

Daarnaast als een land er problemen mee heeft om het werk dat ze zelf zouden moeten doen (het opruimen van alles wat daar uit de lucht is gekomen) dan zijn ze toch geen knip voor de neus waard of wel soms?

 

Dus waarom kunnen wij daar niet even naar toe, alles ophalen en 2 weken later weer weg zijn? Wij gaan toch niet op een gevechtsmissie maar bewaken alleen maar de mensen die daar het werk uitvoeren?

 

Stel je eens voor wat er gebeurd zou zijn als er hier een Russisch vliegtuig naar beneden was gehaald en dat de Russen geen toegang hadden tot alles.

Ik weet zeker dat er dan heel andere reacties uit die omgeving waren gekomen ipv. netjes aan de grens vragen of ze misschien hun doden op mochten gaan halen.

 

Mijn visie, schurken hebben geen podium maar krijgen een podium toebedeelt en zo lang je dat toestaat blijf je dit soort problemen houden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn zeker wel bezig om Rusland aan te pakken. En dit voelen ze echt wel. Daarnaast heeft Rusland nog een probleem waardoor ook zij een oorlog met Europa absoluut willen vermijden - de expansie plannen van China.

 

Militair ingrijpen is het allerlaatste wat je wilt. Daarnaast is er nog steeds geen bewijs wie heeft geschoten. Wat als er nu straks blijkt dat Ukraine heeft geschoten en de wereld wilde doen laten geloven dat het Rusland en de separtisten waren?

 

De sancties die nu worden uitgevoerd zijn ook niet OM het neerhalen van het vliegtuig - maar om de houding van Rusland rondom Ukraine en Kiev. Het neerhalen van het vliegtuig heeft de westerse wereld echter een heel goed argument gegeven om de boel aan te pakken.

 

Het is heel simpel om maar te roepen dat je soldaten moet sturen als je zelf geen soldaat bent. En Rusland walst zo over half Europa heen als het er op aan komt. Dan komt de NAVO wel (en Amerika alleen is natuurlijk nog altijd 10x machtiger dan welk land dan ook), maar ondertussen ben je een jaar verder...

 

En je laatste argumenten zijn afschuwelijk. Dus als zij zich als beesten gedragen mogen wij dat ook? Gelukkig denken de meeste mensen er wat geevolueerder over.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat we ons als beesten moeten gaan gedragen?

Ik stel gewoon dat we er naar toe moeten gaan om daar de spullen op te gaan halen en bewijzen te gaan zoeken wie dit veroorzaakt heeft en pas als dat de mensen daar onmogelijk gemaakt wordt laten we zien dat er niet met ons te sollen valt.

Dan hebben we het niet over militair ingrijpen maar simpelweg het beschermen van mensen die daar hun werk doen.

 

Simpel even een telefoontje van we komen er aan om de spullen op te halen dus blijf uit de buurt als je slechte bedoelingen hebt en gaan.

Daar zal toch geen enkel "normaal" land in dit soort situaties problemen mee moeten hebben.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel gewoon dat we er naar toe moeten gaan om daar de spullen op te gaan halen en bewijzen te gaan zoeken wie dit veroorzaakt heeft en pas als dat de mensen daar onmogelijk gemaakt wordt laten we zien dat er niet met ons te sollen valt.

Dan hebben we het niet over militair ingrijpen maar simpelweg het beschermen van mensen die daar hun werk doen.

 

Maar dat geeft ons nog niet het recht om militair in te grijpen in een ander land. Dat is per definitie oorlog en we zullen dan zonder twijfel door de VN erop gewezen worden dat dat niet rechtmatig is. Daarnaast zijn de resten van het vliegtuig ook niet Nederlands eigendom maar het eigendom van Malaysia Airline. 

 

Militair gezien is het ook eenvoudig onmogelijk. De KLU heeft simpelweg niet de mogelijkheden om zonder steun van andere landen een operatie op deze schaal uit te voeren. De luchtafweer in die regio is zeer robuust (en binnen de NAVO is de KLU niet ingezet voor het uitvoeren van grondaanvallen op beveiligde doelen) en we zouden een goed deel van de vliegtuigen verliezen. Moeten we dan ook weer missies gaan uitvoeren om die resten veilig te stellen? En dan de mariniers er maar heen om alles in 'een keer goed te regelen'? Hoelang houden die stand tegen een Russische divisie? Uurtje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...