Ga naar inhoud


Kabel gecombineerd met free to air satelliet ontvangst


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Ik kijk al jaren via de schotel, maar zie het moment naderen waarop ik gedwongen word om via een Canal Digitaal module te kijken.

Dat verhindert het intern sharen van het signaal en dat wens ik niet te accepteren.

Een goede optie wordt dan het kijken via hybride VU+ ontvangers met zowel kabeltuners als satelliettuners voor free to air zenders.

Ik wil kijken in de huiskamer en in de slaapkamer, waar ik al satellietontvangst heb.

 

Mijn vragen zijn:

 

Kan ik zowel beneden als boven digitale kabel kijken?

 

Heb ik daar twee smartcards voor nodig?

 

Wat zijn de kosten daarvan bij Ziggo?

 

Kan ik naadloos zappen tussen kabel en satelliet?

 

 

Alvast bedankt voor jullie input.

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Je kunt bij Ziggo tot vijf smartcards gebruiken zonder extra maandelijks kosten.

En mocht je een duurder pakket nemen bij Ziggo dan geldt dat gelijk voor alle smartcards.

Een Ziggo-smartcard is verkrijgbaar voor rond de 17 Euro.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een ontvanger met een dual tuner (dvb-c en dvb-s) kun je een zenderlijst maken waarin zowel kabel als satelliet staan. Tijdens het zappen merk je niet dat je switched tussen kabel en satelliet.

Ik gebruik al enige tijd naar volle tevredenheid een triple tuner. Ideale combinatie. Zowel boven als beneden kabel en satelliet. De smartcards bij ZIGGO bevatten alle pakketten waar je recht op hebt. Enige nadeel is dat je de smartcards eenmalig moet aanschaffen, maar dat kost niet meer dan € 15 euro per kaart. Via de website van ZIGGO kun je maximaal 3 smartcards registeren, via de klantenservice kun je tot 5 kaarten gaan.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...