Ga naar inhoud


SSD kapot? Hoe te controleren?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

SSD gebruik je voor ander doelen dan een HDD en is vanwege de prijs per GB nog niet de vervanger van een HDD. Wanneer ze melden dan je 3 jaar garantie hebt op een SSD schijf, dan weet je dat en moet je daar dan ook niet moeilijk over doen.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik een ssd vanwege o.a. de snelheid.Alle programma's draaien er op,en alle losse data op een gewone hdd.En in een slaapkamer,is het gezelliger,als je pc draait zonder een luidruchtige hdd er in.Want die gaat gewoon in spindown na een tijdje als ik de pc met rust laat.

Maar een gewone hdd gaat soms ook na 2 jaar en een beetje stuk.Dit nu wel terzijde,maar hoeveel mensen,ik al gezien heb,die een PVR van onze kabelaar al heb zien binnenbrengen met een defecte HDD erin,waarin ze vertellen,dat ze die soms maar 2 jaar hadden,kan ze niet op mijn 2 handen tellen.

Dus ja,gaat een HDD dan zoveel langer mee dan een SSD?Of maken ze die speciaal zo,dat ze breken na 2 jaar?

en van OCZ ben ik blij,want hier in belgie heb je maar 2 jaar garantie,en ik had die net 2 jaar en 2 weken.En OCZ heeft die vervangen,en die draait nu toch al een hele periode.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval werd er niet eens naar een aankoopbon gevraagd.

Die heb ik ook niet eens.

SSD serienummer en een andere code die erop staan is genoeg.

 

Weet trouwens niet wat ik met die nieuwe kan doen.

Heb inmiddels een Samsung EVO van 250 Gb gehaald welke nu in de PC zit.

 

Misschien aan de Xtrend 4000 in de slaapkamer hangen voor picons,timeshift enz...

Deze 4000 is nu gelinkt aan de HDD van de 10000 beneden.

Alhoewel,dan moet ik eerst een sata naar USB verloopje zien te halen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor en lees op diverse fora dat die SSD schijven wel heel erg vaak stukgaan. SSD is in het leven geroepen om juist de levensduur te verlengen door alle mechanische componenten uit te sluiten en de snelheid te verhogen. Het is immers niet anders dan een grote RAM disk... Slechte zaak.. Ik koop vooralsnog klassieke HDD's. Minder snel, goedkoper (dus hou gewoon in reserve). Verder een dubbele NAS voor de veiligheids backup.. IMHO de meest betrouwbare combinatie als je geen ultieme snelheidseisen hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik wil niet graag een hdd meer in mijn laptop. Een HDD neemt 3x zoveel stroom en is 10x zo zwaar.

 

Een goede actuele backup van voor jouw belangrijke data is altijd aan te raden.

Internet staat vol met jankers die de zwarte piet proberen neer te leggen bij ondeugdelijk materiaal, dus zoekt en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een zeer betrouwbare disk. Je hebt gewoon een beetje pech denk ik.

 

Dit type, evenals de Agylity serie, is zeer onbetrouwbaar en er zijn veel problemen mee geweest. OCZ heeft veel reputatieschade erdoor gekregen. Ik ken meerdere mensen die meerdere SSD's defect hadden die wel weer steeds keurig vervangen werken, maar het vertrouwen was toch wel echt weg. Gelukkig doen ze er alles aan om de klanten netjes te behandelen misschien heeft de nieuwe eigenaar (Toshiba) er ook iets mee te maken. Op de nieuwere series is niets meer op aan te merken. Je hebt een Vector teruggekregen en die zijn prima.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...