Ga naar inhoud


Nieuwe schotel


Goldlabel

Aanbevolen berichten

vb astra 1 signaal

 post-41606-0-16394100-1407095130.jpg

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik gebruik al ruim 8 jaar de Visiosat Quadro voor 13.0, 19.2, 23.5 en 28.2.

Hiervoor gebruik ik 3 x Alps quad en 1 Inverto Black Ultra quad. De ontvangst is hier uitstekend, en heb dit zonder dure meetapparatuur geoptimaliseerd.

Met de VU+ player op de smartphone heb ik het hele spul rustig afgesteld en valt het signaal alleen bij zeer zware onweersbuien weg.

Het hele gewicht van de lnb's is eigenlijk te fors voor de arm, maar ik heb dit ondervangen door een baksteen tussen de tegelvoet en de arm te schuiven.

De arm staat daardoor rotsvast en stabiel.

post-28682-1318259634,6684_thumb.jpg Hier destijds nog zonder Inverto lnb.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet wat er mis is aan een Alps Quad Lnb.

 

Misschien even kijken voor het ogenblik bij 2° hands. ;)

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die bedoel ik ook, sorry voor mijn mistige antwoorden/vragen.

Ik heb momenteel 2 x 4 naar 1 diseqc-switch hangen, de Quad lnb`s neem ter voorbereiding om 1 van de ontvangers met 2 kabels te voorzien, voor het opnemen en kijken te gelijk, de andere hoeft alleen maar voor het kijken aangesloten te worden, later komt er nog 1 diseqc-switch bij of worden de switchen die er al hangen vervangen.

 

ik hoop dat ik nu iets duidelijker ben, nogmaals mijn excuses voor de onduidelijke antwoorden/vragen.

aangepast door Goldlabel

Clarke-Tech ET9000

Xtrent ET 10000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Goldlabel

Gisteren schreef je:
"Dus als het goed bekijk is de gewone triax beter dan de schotels die speciaal gemaakt zijn voor meerdere satellieten, zo ja welke lnb`s zou ik er dan op moeten hebben, de alps of?"

Dat is betrekkelijk. Met een speciale multifocus schotel kun je meestal satellieten ontvangen die tot 48 graden uit elkaar staan. Dat lukt je met een gewone schotel niet en als het lukt, dan heb je heel erg weinig signaal van de satellieten die ver uit het midden staan.
Met een gewone schotel zoals een Triax 88 kun je tot ongeveer maximaal 15 graden ontvangsthoek gaan, van Hotbird 13 tot Astra 28,2.
Multifocusschotels zijn breder dan dat ze hoog zijn. Bij gewone offsetschotels is dat juist andersom, die zijn hoger dan ze breed zijn.
Het voordeel van een gewone schotel zoals een Triax 88 is dat door de grotere afmeting in de hoogte, de lnb's ook verder van de schotel af staan. Daardoor kun je lnb's met normale koppen monteren voor bijv. de ontvangst van de Astra 19,2, 23,5 en 28,2.

In ieder geval kunnen geen Inverto Black Ultra quad-lnb's gemonteerd worden op een Triax 88. Die behuizing is te breed maar wel de Inverto Black Premium die nauwelijks voor de Ultra onderdoet.

Als je even aangeeft in welke plaats of regio je woont, kan ik wel voor je uitrekenen hoe je de zaak af moet stellen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Ik ben wat aan het speuren geweest hier op sat4all, zijn dit ongeveer de juiste instellingen die ik moet doen om alles een beetje in de buurt te krijgen (fijn afstellen kan altijd nog) ?

http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

 

grtz Hennie

Clarke-Tech ET9000

Xtrent ET 10000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een Triax 88 moet je in Utrecht de zaak als volgt afstellen:

Plaats de rail zodat het gat in de onderste groef zit.
Plaats de lnb-houder van de Astra 19,2 op 3mm van de lnb-arm af, zie bijlage.
Plaats de lnb's van de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 met de koppen tegen elkaar.
Plaats de Hotbird-lnb op 77mm van de Astra 19,2-lnb, d.w.z. gemeten aan de voorzijde van kuiltje tot kuiltje.
Zet de rail 10,2 graden schuin, d.w.z. de kop van de Hotbird moet 34mm lager staan dan de kop van de Astra 28,2. Dit kun je meten met een waterpas en een rolmaat.
Stel de skew van de lnb's als volgt af:
Hotbird 13 op 6 graden
Astra 19,2 op 4 graden
Astra 23,5 op 7 graden
Astra 28,2 op 10 graden
d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.

Stel de elevatie van de schotel af op 28,7 graden om de Astra 23,5 te vinden.
Stel de schotel af op maximale signaalkwaliteit op de Astra 23,5, niet op Astra 19,2 want die kop staat er 3,5mm naast.
Als je de schotel echt 100% op de Astra 23,5 hebt uitgericht, dan kun je proberen of je door de skew aan te passen van de lnb's nog beter signaal ontvangt.
 

post-60869-0-44084700-1407765255_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...