Ga naar inhoud


Settopbox pakket geen NPO HD zenders meer?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Ja, daar hebben ze bij cds dus wel even over nagedacht, over die formulering.

Ned 1, 2 en 3 zaten tot 1 augustus jl in geen enkel pakket maar waren met iedere geregistreerde kaart gratis te ontvangen.

Dus ontving je ze ook met het stb-pakket of ieder ander pakket.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mocht de huidige situatie niet bevallen dan heb  je de mogelijkheid om het settop box pakket op te zeggen, om te zetten naar basis HD of over te gaan naar gratis DVB-T voor NPO 1,2,3

 

Inderdaaad.

En als je opmerkingen hebt over het niet naar HD kunnen kijken (binnen Nederland) van de NPO dan zijn de NPO zelf en degenen die daarvoor verantwoordelijkheid dragen het aanspreekpunt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaaad.

En als je opmerkingen hebt over het niet naar HD kunnen kijken (binnen Nederland) van de NPO dan zijn de NPO zelf en degenen die daarvoor verantwoordelijkheid dragen het aanspreekpunt.

 

 

Daar heeft de NPO geen schuld aan, maar Dekker van de VVD.

 

Hij is gaan korten op de NPO en kwam met het voorstel om aan CD geld te vragen.

 

 

@ebhoorn,

 

STB opzeggen, waarom?, voor €5.-- p.m. krijg je het volgende HD pakket erbij:

 

http://www.canaldigitaal.nl/zenders/hdtv-pakket/

 

Ze hebben er wel Eurosport 1 vergeten bij te zetten.

 

Wekl van de twee pakketten weet ik niet, maar er zit ook nog NPO Docu en NPO Nieuws/NPO Best bij.

 

Goedkoper kan niet.

 

Heb je nog geen HD ontvanger, kijk dan op de site van CD of er aanbiedingen zijn.

 

Wél vermelden dat je al STB pakket hebt en er HD van € 5.-- bij wilt hebben.

 

Doen ze moeilijk, dan zeggen dat je alles opzegt, dat willen ze niet en komen ze met een oplossing die jou nog wel eens best zou kunnen bevallen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is de NPO er schuldig aan.

Want de NPO maakt zelf de keuze wat het doet met gelden die het nog wel binnen krijgt. Net zoals jij met je huishoudboekje moet doen. En iedereen hier die terecht vindt dat ze via de belasting al betalen voor het moeten kunnen ontvangen van hetgeen met hun belastinggeld wordt geproduceerd (zo was het tenslotte vroeger ook al).
 

Waarmee de discussie over omroepsalarissen een andere dimensie krijgt. Want die salarissen vergelijken met de kwaliteit van geprocedeerde programma's blijft ook een kwestie van smaak. Maar niet meer als het gaat om de techniek waarmee die programma's worden uitgezonden. Wellicht is alleen nog programma's in zwart-wit maken en uitzenden nog een mogelijke bezuiniging, maar niet echt een die we willen.

 

Beheer/administrator: het wordt denk ik echt tijd voor een apart NPO subforum.

 

 

Daar heeft de NPO geen schuld aan, maar Dekker van de VVD.

 

Hij is gaan korten op de NPO en kwam met het voorstel om aan CD geld te vragen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel maar eens op mediawet en must carry

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Googel maar eens op mediawet en must carry

Dan kom je denk ik alleen maar uit op voorstellen die nog geen wet zijn.

Want de vigerende wetgeving stamt uit 2008 en geldt nog steeds.

 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht kun je in aanmerking komen voor het 'HD Light' actiepakket van €9,95 per maand.

http://www.canaldigitaal.nl/blijfkijken/

 

 

Volgens mij kun je daar alleen aanspraak op maken als je een van de geselecteerde gebruikers bent die hieromtrent een brief van CD hebben ontvangen.

Om op die aanbieding in te kunnen loggen moet je over de inloggegevens beschikken zoals vermeld in de brief.

Dus als cameraman een brief heeft ontvangen zou het misschien mogelijk zijn.

 

Ik heb mij als test met mijn gegevens ingelogd en dan krijg ik een foutmelding 'De opgegeven smartcard/postcode combinatie is onjuist' terwijl de ingetoetste gegevens toch echt wel correct zijn.

 

Jürgen. Dat was voor mij het zelfde. Maar daarna ging ik naar http://www.canaldigitaal.nl/meerhdaanbieding/ en daar heb ik mijn gegevens ingetoetst. En aangegeven dat ik een HD ontvanger heb (andere: Xtrend 8000). Overigens, wegens een foutje in het formulier moet je een HD ontvanger uit hun lijstje kiezen, anders kom je met een javascript foutmelding vast te zitten. Vervolgens kwam ik weer de eerder genoemde http://www.canaldigitaal.nl/blijfkijken/ pagina met het 'HD Light' actiepakket van €9,95 per maand (en 6 maanden korting). Toen werkte die pagina wel. Ik heb meteen maar besteld. Ik zit met mijn settoppakket op 80 euro en dat wordt nu 120. Tja, maar wel goedkoper dan het het BasisHD pakket van 210 euro per jaar.

 

Overigens. Ik ga er van uit dat die €9,95 per maand wel in plaats is van met settop abbo. Ik heb geen enkele tekst gelezen die het had over extra tov bestaande pakket. Dus .... En anders zou het ook wel een heel slecht aanbod zijn. 

aangepast door kokf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan inderdaad wel kloppen want waarschijnlijk heb je nu een standaard Basispakket voor € 9,95 p/m voor de eerste 6 maanden en daarna voor € 12,95 p/m.

Dat is dan volgens mij wel in een uitgeklede HD versie.

BasisHD-pakket kost € 15,95 p/m.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

We vallen in herhaling maar dat is nu juist het vage aan de door CD verstrekte informatie.

Volgens mij zijn dit bedragen voor nieuwe abonnees die ook apparatuur bestellen.

Ik denk dat we voor 1 november meer horen hoe het nu met de bestaande abonnees zit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in en heel ander kader. Als je van CD "gratis" apparatuur krijgt dat valt je overeenkomst met hen waarschijnlijk onder de Wet op het consumentenkrediet. Dan is CD in overtreding en kan het beboet worden.
Lees dit artikel: http://www.2bwadvocaten.nl/index.php/u-zoekt/financieel-recht/item/telefoonabonnement-met-gratis-mobiel-is-krediet

 

Mogelijk schept dit snel duidelijkheid over de echte abonnementskosten die dan op termijn lager zullen moeten worden voor degenen die zelf al alles hebben.
Misschien kunnen belanghebbenden CD vast voorzichtig voorbereiden op "claims" die ze in dit kader al hebben.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus CD heeft eindelijk een sterker aanbod dan dat van de kabelaars: gelijke tarieven maar meer zenders. En de kabelaars bieden ook geen kosteloze doorgifte van NPO.

 

Wat hier gebeurt is uitsluitend massaal onvrede uiten. Prima natuurlijk, dat moet ook, maar als het na *tig* mailtjes daarbij blijft, dan leidt het tot niets. We weten al dat sat doorgifte ongeveer 0,75% van het budget van de NPO opsnoept, als er nu eens iemand bijvoorbeeld een handtekeningenactie en een brief naar de NPO op touw zet - dan heb je nog een kans.

 

Die kans acht ik overigens nihil, gelet op het kleine aantal schotelbezitters, waarvan eigenlijk alleen de mensen die in het buitenland verblijven ècht worden getroffen. Nou ja getroffen....voor 17,95 per maand. Werkelijk heftig, Moord! Brand! En mocht je in Nederland dankzij de crisis werkelijk krap zitten: NPO programma's zijn gratis via DVB-T te ontvangen. Dat is ook werkelijk armoe - want het is niet gratis in HD te ontvangen. Nu vraag ik je.....

 

We gedragen ons hier als een stel verwende kinderen waar de de lolly van afgepakt wordt: "Ik betaal belasting en ik heb recht op....". Ja, zo kunnen we wel door gaan: dat betekent dat mensen die veel belasting hebben meer rechten hebben - geloof me: in zo'n samenleving willen wij niet leven.

 

Daarbovenop komt nog de afgunst: Diplomaten en hoge NAVO militairen die onkostenvergoedingen krijgen, en waar op afgegeven wordt. De repliek hierop is: als je jezelf toch zo slim vindt, waarom heb je dan zelf niet zo'n positie verworven?

 

Nogmaals: prima dat hier stoom wordt afgeblazen, en helder taalgebruik en emotie klaart de boel ook op. Maar blijf er niet in hangen, accepteer het of doe iets slims - en dan bedoel ik niet het aansluiten op een cardshare server op de Kaaiman eilanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...