Ga naar inhoud


Settopbox pakket geen NPO HD zenders meer?


rolandroland

Aanbevolen berichten

@vincent1971

Ik heb vorige week telefonisch opgezegd, en een paar dagen later vrijdag 1 aug had ik de bevestiging in de bus.

 

Aanbieden doen ze niet, wel spelen ze een smerig spelletje met je, Had je bv een basis pakket, en had je dat opgezegd, dan kun je dat zelfde pakket weer krijg ook al is dit in hun schrijven niet mogelijk, telefonisch kan alles weer, maar moet je wel 2 jaar bij tekenen. zo gaan ze daar te werk.

 

Als je dan nog een keer belt met ze, dan staat genoteerd alleen dat je 2 jaar hebt bij getekend. maar voor welk pakket dat staat er niet.

 

Het gaat ze alleen om die 2 jaar, waar je dan ja op hebt gezegt, dus kijk uit en trap er niet in.

 

Op deze manier gingen ze bij mij te werk.

 

Was ik akkoord gegaan met die 2 jaar, voor weer het basis pakket voor 12.95, dan had ik dat niet gekregen maar zou ik het HD light pakket hebben gekregen voor 2 jaar voor 15.95, en kom er dan nog maar eens vanaf.

 

Een schriftelijke bevestiging was niet nodig, zeggen ze er dan ook nog bij.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Tot zover ik mij kan herinneren is het losse HD pakket altijd 5 Euro geweest.

Maar ik kan het mis hebben, mijn geheugen kan mij in de steek laten.

 

In februari 2010 was het losse HD pakket 5 euro voor nieuwe klanten, voor die tijd had je het themazender pakket, met o.a. Discovery en Co. voor 9,95 Euro waar ook Discovery HD en de eerste Nederlandse publieke HD zender in zat,  Brava HD was ook onderdeel van dat pakket wanneer ik mij niet vergis

De publeke HD zender was afwisselend Nederland 1 of afhankelijk van sportevenementen (voetbal?) een van de andere Nederlandse publieke zenders.

Het vervelende was dat op het andere net veel meer HD programma's waren, maar dat men niet omschakelde wanneer er een HD uitzending op dat net was.

De mediawet stond dat niet toe.

 

Je kon bij het thema pakket nog niet echt van het HD pakket spreken.

 

Klanten die indertijd het themazender pakket hadden, hebben tot op de dag van vandaag nog steeds een historisch gegroeid afwijkend zenderpakket.

 

Zie ook http://www.sat4all.com/forums/topic/306783-welke-zenders-zitten-er-in-het-oude-thema-pakket/

 

En deze mededeling uit 2008, voor 3 HD zenders, waarbij deze samen met het thema pakket verkocht werden.

http://apps.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/geniet-ook-van-hdtv-via-canaldigitaal.aspx

 

Er werd 9,95 berekend, maar je kreeg 4,95 gecrediteerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv: De oorspronkelijke HD toeslag was € 10,- per maand en is pas later verlaagd naar € 5,- , de hoogte van de toeslag blijkt dus variabel in de tijd en kan wellicht nog verder omlaag.

En dat geloof jij C+ is in al die jaren nog niet naar beneden gegaan Ik ben al heel lang bij C= en betaalde het eerste jaar 19,95 in guldens en NU ???

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

C+ is een Franse satelliet provider en heeft geen enkele zakelijke of organisatorische binding met Canaldigitaal en de Luxemburgse M7 groep.

Ik heb het prijsbeleid van C+ nooit gevolgd.

 

Voor wat betreft het HD pakket, zoals hierboven betoogd en gestaafd met berichten uit die tijd, zie de SAT4ALL link, werd het thema pakket van 9,95 waar tot die tijd de enkel HD zender aan toegevoegd was omgevormd naar het losse HD pakket voor 5 euro.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ceesv. Het HD-pakket was vanaf het begin 5 euro.

 

Dat klopt niet want in juli 2008 betaalde ik voor het HDTV pakket € 9,95 en voor het Basis pakket € 9,50, zo net nog even op mijn oude facturen opgezocht.

Hiervoor had ik het HDTV pakket vanaf mei 2008 gratis.

Dus met de prijsverhogingen valt het nog wel mee want het Basispakket was dus half 2008 ook al € 9,50.

 

Het HDTV pakket is pas ergens in 2010 naar € 5,= gegaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vincent1971

Ik heb vorige week telefonisch opgezegd, en een paar dagen later vrijdag 1 aug had ik de bevestiging in de bus.

 

Aanbieden doen ze niet, wel spelen ze een smerig spelletje met je, Had je bv een basis pakket, en had je dat opgezegd, dan kun je dat zelfde pakket weer krijg ook al is dit in hun schrijven niet mogelijk, telefonisch kan alles weer, maar moet je wel 2 jaar bij tekenen. zo gaan ze daar te werk.

 

Als je dan nog een keer belt met ze, dan staat genoteerd alleen dat je 2 jaar hebt bij getekend. maar voor welk pakket dat staat er niet.

 

Het gaat ze alleen om die 2 jaar, waar je dan ja op hebt gezegt, dus kijk uit en trap er niet in.

 

 

 

Persoonlijk ben ik niet zo bang voor die 2 jaar.

Weleens meegemaakt dat de prijzen zijn gezakt bij hun waardoor je te veel zou betalen?

Ik nog nooit, hier gaat de prijs alleen maar omhoog en bij elke prijsstijging heb je immers het recht weer om per direct je abo stop te zetten.

Mijn visie is dat je dan ook rustig een verlenging met 2 jaar aan kunt gaan, over een paar maand gaan ze toch wel weer sleutelen aan het e.e.a waardoor je alles weer zonder problemen kunt beëindigen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

vincent1971 schrijft:

"Persoonlijk denk ik dat de aanwas van nieuwe klanten bij CD stokt. Er zijn nu goede alternatieven voor handen."

 

Jij hebt zeker nog steeds niet in de gaten dat het merendeel van de CanalDigitaal klanten in het buitenland woont. Daar heb je geen alternatieven.

 

 

Nederlanders die in het buitenland wonen hebben geen keus en hier is CanalDigitaal monopolist waar ze zich dan ook naar gedragen.

Voor Nederlanders met een adres in Nederland én in het buitenland overigens ook. Twee verschillende providers is veelal duurder dan alleen de monopolist CanalDigitaal.

In Nederland is er wel concurrentie en daar verliest CanalDigitaal veel klanten die geen zin hebben om de buitenlandse ontvangst van Nederlandse zenders langer te sponsoren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik mij een heel einde in vinden.

Nederlanders in het buitenland vormen vooral de doelgroep van CD veronderstel ik.

Inwoners van Nederland hebben alternatieven, maar die zijn vaak evenmin gratis. 

Als je lagere SD kwaliteit genoegen neemt en geen commerciële zenders (of pakketaanbieders) wilt sponsoren met je abonnementsgeld dan kun je volstaan met Digitenne. Dat zal op zich heel simpel en tegen weinig kosten voor de kijker uitvoerbaar zijn, iets wat in ieder geval wettelijk verplicht is.

 

Wat bij mij elders de vraag deed opwerpen of de NPO niet ook wettelijk verplicht is voor uitzending van haar HD programma's via de ether zorg te dragen. En of die verplichting dan niet moet inhouden om zolang de opvolger van de NOZEMA niet bereid is daarvoor de benodigde technische uitzendvoorzieningen te realiseren de NPO met satellietuitzending in HD als aanvaagdbaar alternatief te komen (waar dan de Nederlanders in het buitenland weer van mee zouden kunnen profiteren en weten dat ze dan vooral betalen voor het mogen kijken naar Nederlandse commerciële zenders).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot zover bekend heeft de wetgever Digitenne als provider aangewezen voor de ether verspreiding.

De wetgever heeft het over het uitzenden van programma's, niet in welke norm dat moet plaatsvinden.

Voor HD zal je de buidel moeten trekken.

Vraag je volksvertegenwoordiger of ze de wet willen veranderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederlanders in het buitenland vormen vooral de doelgroep van CD veronderstel ik.

 

Zo zit het, hier zijn ze monopolist en kunnen de abonnement houders uitkleden naar believen.

 

Of de publieke zenders verplicht fta in HD uitgezonden moeten worden is een ander onderwerp en is hier off topic.

Wil je daarover een discussie voeren open je een nieuw onderwerp.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de publieke zenders verplicht fta in HD uitgezonden moeten worden is een ander onderwerp en is hier off topic.

Wil je daarover een discussie voeren open je een nieuw onderwerp.

 

Sorry.

Hoewel ik niet geloof dat het betreffende topic (dat er al is) erg leeft kunt u mijn huidige bijdrage wellicht daarheen verplaatsen. Dank daarvoor.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@vincent1971

Ik heb vorige week telefonisch opgezegd, en een paar dagen later vrijdag 1 aug had ik de bevestiging in de bus.

 

Aanbieden doen ze niet, wel spelen ze een smerig spelletje met je, Had je bv een basis pakket, en had je dat opgezegd, dan kun je dat zelfde pakket weer krijg ook al is dit in hun schrijven niet mogelijk, telefonisch kan alles weer, maar moet je wel 2 jaar bij tekenen. zo gaan ze daar te werk.

 

Als je dan nog een keer belt met ze, dan staat genoteerd alleen dat je 2 jaar hebt bij getekend. maar voor welk pakket dat staat er niet.

 

Het gaat ze alleen om die 2 jaar, waar je dan ja op hebt gezegt, dus kijk uit en trap er niet in.

 

Op deze manier gingen ze bij mij te werk.

 

Was ik akkoord gegaan met die 2 jaar, voor weer het basis pakket voor 12.95, dan had ik dat niet gekregen maar zou ik het HD light pakket hebben gekregen voor 2 jaar voor 15.95, en kom er dan nog maar eens vanaf.

 

Een schriftelijke bevestiging was niet nodig, zeggen ze er dan ook nog bij.

 

Nou, dat kan dan nog leuk worden: bij mij is het namelijk zo gegaan dat ik een flinke tijd geleden mijn settop abonnement opzegde. men belde me op om te vragen waarom. Ik vertelde hen dat ik niet van plan was om een hoop geld te gaan betalen om mijn groene SD kaart voor een oranje HD kaart om te gaan wisselen. Na "ruggespraak met de baas" (of een toneelstukje, dat weet ik natuurlijk niet) kreeg ik te horen dat ik bij hoge uitzondering een gratis oranje HD kaart zou krijgen waarmee je dus naar Ned 1-2-3 in HD zou kunnen kijken zonder extra kosten als ik maar wel twee jaar lid wilde blijven. Er zat geen HD voor de commerciële meuk bij maar dat interesseert me toch geen lor, ik kijk niet naar rotzooi die bedoeld is voor mensen met een I.Q. onder de 80.

 

Tja, dan hebben ze nu dus kontraktbreuk gepleegd, wanprestatie door mij zomaar af te sluiten van Hd ontvangst. Dus als die twee jaar nog niet om is dan kan ik in elk geval niet gedwongen worden om lid te blijven omdat zij wanprestatie plegen. Ik zal er binnenkort eens een briefje of mailtje tegenaan gooien.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...