Ga naar inhoud


Editie 20 - Gigablue HD Quad Plus


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dat kan ik mogelijk later vandaag wel proberen op OpenATV.

 

CCcam is natuurlijk wel de meest gebruikte softcam daar OScam vaak als veel te ingewikkeld wordt ervaren.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat kan ik mogelijk later vandaag wel proberen op OpenATV.

 

CCcam is natuurlijk wel de meest gebruikte softcam daar OScam vaak als veel te ingewikkeld wordt ervaren.

Hallo,

 

Ben benieuwd wat dan de opstart tijden zijn. Ben het met je eens dat CCcam meest gebruikte is maar OScam wint wel terrein denk ik.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik mogelijk later vandaag wel proberen op OpenATV.

 

CCcam is natuurlijk wel de meest gebruikte softcam daar OScam vaak als veel te ingewikkeld wordt ervaren.

nOU breken mijn ruiten in de noodzakelijke bril!

 

wat schrijf je nu, Michel?

dat meen je toch niet na 4 jaar oscam theologie studie en meervoudige presentaties in dit forum. (ook de stikies van jou zelve)

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te kleine geldzak aangeboden gekregen? ;)

Zover ik weet dient PLi officieel uitgenodigd te worden door de fabrikant. Gebeurt dit niet, dan komt er geen PLi voor zo'n merk/type receiver  (behalve dan 1 van de vele PLi clones ;-)).

 

Wel dient een fabrikant het PLi-team te ondersteunen met het ter beschikking stellen van receivers (dat werkt ook wel iets makkelijker he).

 

Ik heb ergens een reactie van een PLi core member gelezen op dit onderwerp. Moet ik nog ff opzoeken.

Atemio Nemesis | GigaBlue HD Quad+ | ET9200 | ET9000 | DM7025+ | DM500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik snap dat je de ET9500 als referentie gebruikt omdat je die daar hebt, maar ik zou toch liever een andere ontvanger als referentie nemen nl de ET8K/10K die zijn nog sneller imho en hebben nog nieuwere processoren als de GB. :/

Ik snap dat JIJ dat graag wilt, maar als ons een ET10000 wordt aangeboden kunnen wij daarvoor een review schrijven en kan je daarna zelf heel mooi vergelijken ;)

 

De vergelijking met de veel langzamere ET9500 is alleen gemaakt om aan te geven dat een receiver nog zo snel kan zijn, maar dat per definitie niet snellere zap en boot-tijden inhoud. Ook de kwaliteit van de drivers en software speelt daarbij een grote rol.

 

Mooie review van de gigablue.

 

Mis alleen info over de geleverde beeldkwaliteit van deze machine.

Heb hier en daar gelezen dat deze niet zo goed is.

Ze hadden het dan voornamelijk over de scherpte.

Kun je daar nog iets over zeggen ?

Dank je. Ik vind de beeldkwaliteit prima, maar niet beter of slechter dan de andere Broadcom enigma2 dozen.

de scherpte zal met name een instelling zijn in de drivers. Dat kan je bij OpenATV zeer verregaand naar eigen smaak instellen. Mij is onscherpte niet opgevallen en ik ben redelijk kritisch op beeld.

 

Zover ik weet dient PLi officieel uitgenodigd te worden door de fabrikant. Gebeurt dit niet, dan komt er geen PLi voor zo'n merk/type receiver (behalve dan 1 van de vele PLi clones ;-)).

 

Wel dient een fabrikant het PLi-team te ondersteunen met het ter beschikking stellen van receivers (dat werkt ook wel iets makkelijker he).

 

Ik heb ergens een reactie van een PLi core member gelezen op dit onderwerp. Moet ik nog ff opzoeken.

Destijds vroeg het Pli team 8 stuks DM8000 om een image te maken. Ik vond dat persoonlijk veel te ver gaan. We hebben het dan toch al snel over een inkoopwaarde van +/- €4700,00. Ik kan me voorstellen dat ze zaken willen testen, maar 1 a 2 receivers waren daarvoor voldoende geweest.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat de review er toch eindelijk van gekomen is.. Zeer nuttig en geeft mij, inderdaad een oud azbox-gebruiker, het gevoel dat ik het goede pad ingeslagen ben.

 

Is er nog wat te zeggen over de kwaliteit en/of stabiliteit van de verschillende images, anders dan de zaptijden? Welk image is het beste afgestemd op de hardware, of is daar geen zinnig woord over te zeggen? Ik draai nu OpenMIPS omdat dit het enige image was waarbij ik zonder veel problemen en grijze haren kweken, de ingebouwde LCD aan de praat kreeg. Ik merk alleen dat ik af en toe wat wazig beeld heb, zeker als er frameconversie moet plaatsvinden. NPO stuurt uit op bijvoorbeeld 25 frames, maar als ik in de box de 'multi' instelling aan heb staan, heb ik een aardig David Hamilton filter over het beeld, en krijg ik de neiging on een stofdoek te pakken. Ik heb geen idee of dit met OpenATV ook zo is, maar als ik het vergelijk met mijn azbox die ATV draait, is er toch wel verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is ontzettend lastig daar een zinnig wordt over te zeggen omdat dit niet alleen van diverse instellingen in het menu afhankelijk is... de een draait 1080i (waarbij er geen upscaling plaats vindt), de ander liever op 1080p, waarbij de scaler van de Broadcom de upscaling doet, de een heeft een TV van merk XX, de ander van YY. Al die variabelen kunnen een enorm effect hebben op de beeldkwaliteit die je uiteindelijk ervaart.

 

Ik zie nogmaals geen verschil met de ET9500 of de DM800SE (ook Broadcom dozen), maar ik zal er nog eens specifiek op letten en een stukje over de beeldkwaliteit toevoegen aan de review. Met een Azbox ga ik niet vergelijken, want als die met OpenATV beter beeld produceert, is dat wel ongeveer het enige dat aan die receiver beter is ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante review...  

Ik probeer me op de hoogte te houden voor het geval ik een andere receiver nodig zou hebben als de oude het begeeft...

 

Omdat ik onlangs de harddisk bij mijn technisat verwisseld heb wegens defect, was ik op het internet youtube filmpjes aan het bekijken over dit thema. 

Ik kwam ook filmpjes over de Gigablue tegen, en heb er ook een aantal van bekijken, gewoon uit interesse...

 

Nu mijn punt. je schrijft in je revieuw :

 

Het installeren van een harddisk is een beetje omslachtig. Hiervoor moet de gehele bracket verwijderd worden (4 schroefjes), de harddisk vastgeschroefd worden (4 schroefjes) en het HDD bracket weer bevestigt worden (4 schroefjes).

 

Volgens wat ik op de youtube film zie zou je dus wel de harddisk kunnen plaatsen zonder de houder er helemaal uit te schroeven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

nOU breken mijn ruiten in de noodzakelijke bril!

 

wat schrijf je nu, Michel?

dat meen je toch niet na 4 jaar oscam theologie studie en meervoudige presentaties in dit forum. (ook de stikies van jou zelve)

 

ciao

Mijn voorkeur voor OScam doet toch niets af aan de feiten dat CCcam de meest gebruikte softcam is? Van tegen de stroom invaren wordt je ontzettend moe ;)

 

Volgens wat ik op de youtube film zie zou je dus wel de harddisk kunnen plaatsen zonder de houder er helemaal uit te schroeven.

Dat lijkt me een prima tip, al zal de meeste warmte van de bovenkant van de schijf komen en die moet in dat geval om de schijf heen naar boven. De koeling zal iets minder zijn, maar dat zal bij een 2,5" niet zo'n punt zijn.

 

Het reclame filmpje heb ik verwijderd, maar men had daar dus de HDD onder de bracket gemonteerd in plaats van bovenop. Dan kan het bracket blijven zitten, maar zit de schijf op zijn kop.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hallo,

 

Kan je ook testen met OScam ipv CCcam? Want je zegt dat opstarten vertraagd word door CCcam, OScam kan dus een goed alternatief wezen.

 

Alvast bedankt.

 

Greetz

Zojuist toegevoegd aan de review:

 

Aanvulling 6-8-2014 / 17.14uur

 

Nog kort getest met OpenATV en OScam als softcam in combinatie met een CanalDigitaal smartcard in reader1.

Dan heb je na een cold start exact 13 seconden na het verschijnen van het OSD beeld (78 seconden na bootup dus).

Dat is een stuk sneller dan met CCCam, maar nog steeds een stuk langzamer dan de OpenPli met CCcam op de ET9500.

 

De zaptijden zijn met OScam zeker niet beter.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor deze mooie review, het is altijd fijn om een goed kritisch rapport te lezen zodat je met twee benen op de grond blijft staan bij eventuele "hoera, hij is nieuw dus beter" verhalen. Met veel interesse gelezen.

 

Wat me stoorde was de referentie naar AZboxen: ik heb nog steeds mijn Premium HD exemplaar hoewel ik direct toegeef dat ik hem maar zelden uit de kast trek vanwege het trage zappen en de beroerde menuvoering. Maar de dingen die die ontvanger nog steeds tamelijk uniek maken zijn hardwarematig: te weten een grotere stabiliteit waardoor een SR ratio van ver onder de 1000 gehaald kan worden (iets dat vooral voor SCPC audio van belang is) en het feit dat het MPEG2 4:2:2 feeds kon weergeven. Tja, als je dan toch die AZbox aanhaalt dan zou je dat soort informatie in je verhaal moeten betrekken.

 

Tenslotte, het volstrekt ontbreken van enigerlei bevindingen omtrent gevoeligheid blijf ik vreemd vinden voor een satelliet-hobbyclub. Dat geldt ook voor het max aantal satellieten dat het apparaat kan herbergen en het max aantal programma's dat kan worden opgeslagen. van belang als je zoveel tuners hebt omdat dat bijvoorbeeld uitnodigt om er een C-Band en een Ku-Band (om van ka-Band nog maar niet te spreken) ontvanger aan te hangen.

 

Ik wil niet onaardig zijn maar juist voor een club die zich er steeds op beroemt om niet bezig te zijn met dingen die tegenwoordig als illegaal gelden vind ik de nadruk wel heel erg liggen op van alles wat NIET met DX-en te maken heeft.

 

Anderzijds begrijp ik heel goed dat niet iedereen daarvoor de mogelijkheden en middelen heeft, dus mocht het gewenst zijn mag je ham altijd een paar weekjes in mijn shack parkeren om ook dat soort dingen getest te krijgen, ik ben op zich gaarne tot medewerking bereid en heb in een wat grijzer verleden toen het vooral ging om de ontvangsteigenschappen van apparatuur zelf heel veel tests uitgevoerd en gepubliceerd. Laat maar weten of er behoefte aan is!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hallo Paul,

 

Ergens begrijp ik jouw kritiek, echter denk ik dat 95% van onze bezoekers niet geintresseerd is in DX'en en hooguit de satellietposities Astra 1-3 of eventueel Astra 1-2-3 en hotbird gebruikt. Wij hebben zelf ook niet de mogelijkheden om dat te testen. Mijn collega-tester heeft alleen Aastra 1-2-3 hotbird, ik heb ook nog Thor en sirius. Onze niet-enigma collega-tester heeft wel een draaibare set, maar is zelf ook geen DX'er.

 

Als iemand dergelijke zaken wel getest heeft en ons de resultaten met wat documentatie en/of video kan aanbieden, vullen wij de review graag aan.

 

Zenders kan deze receiver virtueel onbeperkt opslaan, evenals iedere andere enigma2 box. De tijd dat hier nog serieuze beperkingen op zaten is tegenwoordig wel voorbij en dat vermelden we dus alleen nog als het een probleem wordt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis een beetje de video review,zoals vorige ontvangers.

Komt die er later?Je ziet dan met eigen ogen,hoe die reageert,als je door menu's bladert,en als je aan het zappen gaat.

Ik begrijp dat er veel tijd in kruipt,maar ben best tevreden over de kwaliteit van de video review,wat toch een beetje weergeeft hoe hij zapt en door menu's gaat.

Alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Michel, dat is iets wat ik uiteraard niet kan beoordelen. Ik doe al sinds 1983 aan satellietontvangst, zowel C-Band als Ku, heb er ook tamelijk veel over geschreven en ben een beetje verbaasd dat kennelijk het gegeven dat mensen kunnen streamen en sharen de hele rest van de hobby van tafel heeft geveegd.

 

Betekent van mijn kant ook dat ik vandaag, een dag met veel experimenteerwerk op C-Band gebied, mijn bevindingen niet in eerste linie hierheen stuurde maar naar dxtv.de.

 

Wel vraag ik me af waarom het een het ander verdringen moet. Zelf denk ik dat veel van waar leden nu in geïnteresseerd zijn tot verdwijnen gedoemd is. Niet alleen door politie invallen bij mensen die als verdeelcentrum fungeren, maar ook omdat er zowel systemen bestaan die immuun voor delen zijn als ook het feit dat het op termijn zal betekenen dat alles naar Ka-Band gaat met footprintjes die soms een doorsnee hebben van nog geen 80 km. En ja, dan wordt de gevoeligheid van je installatie het nummer 1 criterium wanneer je over ontvangstmogelijkheden spreekt.

 

Maar goed, ik deed mijn aanbod, als je een aanvullend verhaal over hindert-niet-welke-ontvanger wilt laat het gerust weten. Ik heb o.a. een 180 cm schotel voor Ku band (vrij zicht van Amazonas op 61 West tot en met ABS-2 op 75 Oost) en een 300 cm C-Band exemplaar met bijna hetzelfde bereik. Plus uiteraard het nodige referentiemateriaal. Neem maar contact op als er ergens behoefte aan is.

 

groetjes,

 

Paul.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...