Ga naar inhoud


Editie 20 - Gigablue HD Quad Plus


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik mis een beetje de video review,zoals vorige ontvangers. Komt die er later?Je ziet dan met eigen ogen,hoe die reageert,als je door menu's bladert,en als je aan het zappen gaat. Ik begrijp dat er veel tijd in kruipt,maar ben best tevreden over de kwaliteit van de video review,wat toch een beetje weergeeft hoe hij zapt en door menu's gaat.

Daar gaat inderdaad enorm veel tijd in zitten en die tijd heb ik momenteel helaas niet. Misschien de volgende keer weer!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Via PM kreeg ik de vraag waarom de datum/tijd van deze review posting op gisteren 20.32uur staat, maar de review pas vandaag in het review forum verscheen.

 

Dat is heel simpel. Ik plaats de review altijd eerst in het afgeschermde forum zodat de moderators even mee kunnen lezen of te kijken of er geen 'leugens' in staan en dan (ver)plaats ik review pas openbaar.

 

Van een moderator hoorde ik dat er elders enige twijfel is over de echtheid van de foto's, dat zouden stockfoto's zijn (?) en de review zou uit mijn duim gezogen zijn. Ik zou niet eens een Gigablue HD Quad Plus hebben staan. Eigenlijk zou ik hier niet eens op moeten reageren, maar die GBHDQP staat hier wel degelijk al enkele weken en daarvoor heeft hij twee weken bij een collega-tester gestaan. Voor wie twijfelt kan ik wel even een foto schieten ;)

 

Alle foto's uit de review waar een sat4all logo bij staat, zijn overigens 100% zelf gemaakt. Uitsluitend de linkerkant van de foto van de afstandsbediening is van de fabrikant (gerenderde tekening) met rechts daarnaast de foto die door mij is gemaakt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond,

 

als mobiel gebruiker (motorhome) heb ik een vraag ivm de stroomvoorziening. Heeft het toestel 12 volt nodig via de stroomomvormer (220 naar 12V), of loopt hij ook met zowel 14,3V als met 11V?

 

In de review mis ik ook een foto met open klep vooraan.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Mark.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De receiver heeft een externe voeding die 12 volt output heeft, dus er zal ook wel gestabiliseerd 12 volt in moeten.

 

Die foto heb ik helemaal vergeten te maken. Even online voor je opgezocht:

 

GIGABLUE-HD-QUAD-PLUS-on-siparis_316821_

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er ook getest met een netwerkschijf?

 

De reden waarom ik de GBQ+ gekocht heb is dat ik met 2 SAB unix f solo geen fatsoenlijke opname's op een netwerkschijf kon krijgen. Wij nemen veel op en willen dit op de verschillende ontvangers terug kunnen kijken.

 

Nu dat er op 1 sab enigma hdmu draait lukt het opnemen met de sab wel, Hd en sd.

Probeer ik het met de GBQ+, loopt de boel vast zowel hd als sd.

Ik draai op de GBQ+ openrsi 4 en 2 plugins, oscam en uitzending gemist.

Netwerk is allemaal gigabit en al meerdere malen getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Is er ook getest met een netwerkschijf?

De reden waarom ik de GBQ+ gekocht heb is dat ik met 2 SAB unix f solo geen fatsoenlijke opname's op een netwerkschijf kon krijgen. Wij nemen veel op en willen dit op de verschillende ontvangers terug kunnen kijken.

Nu dat er op 1 sab enigma hdmu draait lukt het opnemen met de sab wel, Hd en sd.

Probeer ik het met de GBQ+, loopt de boel vast zowel hd als sd.

Ik draai op de GBQ+ openrsi 4 en 2 plugins, oscam en uitzending gemist.

Netwerk is allemaal gigabit en al meerdere malen getest.

Ja, zie de conclusie. Hij staat hier nog steeds in test. Opnemen op de nas en afspelen van divers videomateriaal via de nas gaat prima.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Mooie test, maar ik mis wel wat info over hoe hij kan scannen. Is blindscan mogelijk, en hoe snel en hoe goed.

Eventueel of hij 4.2.2 ondersteunt enz ?

 

Bedankt in elk geval om je tijd en moeite te steken in deze reviews.

 

Edwin

 

Beste Edwin,

 

Deze receiver kan geen 4:2:2, maar dat kan geen enkele receiver die gebruik maakt van Enigma2 software. Ook alleen zinvol als je bepaalde feeds wilt kijken.

 

Blindscan doet ie, hoe goed? Geen idee. Ik heb geen vergelijkend warenonderzoek gedaan naar dergelijke functies en wil dat eigenlijk ook niet gaan doen. Dat is mij allemaal te specifiek.

Als iemand dat wel gedaan heeft en die informatie (gestaafd met data) wil delen, wil ik ze graag aan de review toevoegen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De gebruikte componenten zijn van redelijk tot goede kwaliteit." 

 

Dit soort uitspraken kom ik in reviews erg vaak tegen. Maar wat is nou de basis van deze uitspraken? Zijn deze componenten zelf getest? Of wordt er naar de specs op de componenten gekeken en deze dan klakkeloos gelooft? Of gaat het het enkel om het merk van de componenten, Audi is beter dan Opel?

 

Duidelijke en heldere test, maar met deze vraag blijf ik zitten. Is deze ontvanger ontworpen om na 5 jaar stuk te gaan?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...