Ga naar inhoud


ET9000 start niet meer


jhar1

Aanbevolen berichten

Tja. hoe lang is de 9500 op de markt? 2 jaar of zo? Mijn 9000 is trouwens regelmatig een maand of 2 stroomloos, ik heb er 2 losse USB ventilatoren bovenop liggen....

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn mensen die claimen dat de batterij van het security board best vervangen kan worden als de machine maar onder spanning staat, ik ga het niet uittesten.

 

Mijn ET9K is inmiddels 3,5 jaar oud, gaat vrijwel nooit uit en nog geen centje pijn. Ik heb wel berichten gelezen van mensen met een ET9K5 waarvan de voeding al binnen de garantie geploft is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die truc is algemeen bekend.. Zal de komende jaren ook steeds meer standaard worden. In Amerika en Azië krijg je 90 dagen garantie. Die EU regels zijn de producenten al jaren een doorn in het oog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wie  Met dank aan.  BB2000  Is maar daar heb ik hem toen vandaan.

Cobus R en Henk sorry dat ik wat te enthousiast was maar dacht behulpzaam te zijn.

Volgens mij heb ik het bericht van Cobus R gebruikt wat op dit forum was gepost.

Het is natuurlijk het mooie van een forum om elkaar te helpen, vooral als de soldeerbout aan gaat  ;)

post-33600-0-62118700-1407579929_thumb.j

Na het plaatsen van een fan ook geen warmte problemen meer

post-33600-0-62118700-1407579929_thumb.jpg

aangepast door DaVito
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weet iemand waar ik de juiste Elco kan bestellen ?

 

10 Volt  4700uF  105 graden

 

De meeste elco's zijn doorsnede 16mm......maar de elco in de ET9000 is 13mm

En je hebt maar weinig ruimte naast het koellichaam.

 

iemand zei tegen mij dat ik beter 25 Volt kan doen dan de origenele 10 Volt.....is dat ook zo ??

-> VU+ Duo Twin Linux HDTV Receiver PVR + 320Gb Western Digital + Triax 88cm met 4 Inverto lnb's gericht op 13/19,2/23,5/28,2 <--> Image OpenPLI <-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ontvanger (ET9000) is donderdag spontaan terwijl we aan het kijken waren uitgesprongen en begon opnieuw op te starten. Dit dded hij zo een keer of 3, rebootte steeds na enkele seconden het opstartscherm te laten zien en toen opeens helemaal niks meer. Na uit-aanschakelen van de hoofdschakelaar gaf hij alleen nog 5 keer een blauw knipperlampje en dan dood.

 

Uiteraard was de reparatie ook niks meer dan de bekende elco. Wij hebben hem ook vervangen voor een 25volt model, hij doet het weer als vanouds. Hierbij een foto van de kapotte elco. Je ziet dat van bovenaf dus niet, is echt uit zijn voegen gesprongen onderaan.

 

M_Z

post-31699-0-99222700-1408873855_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was het zelfde probleem.

Aan de onderzijde helemaal opgebartsen....inmiddels vervangen voor 16 Volt....deze was 16 mm doorsnede.

Dus de poortjes van de elco maar iets hoeven te verbuigen.

-> VU+ Duo Twin Linux HDTV Receiver PVR + 320Gb Western Digital + Triax 88cm met 4 Inverto lnb's gericht op 13/19,2/23,5/28,2 <--> Image OpenPLI <-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let ook op de levensduur bij het vinden van een vervangende elco. De Samyoung is ontworpen voor 10.000 uur op 105 graden, Veel goedkope vervangers komen slechts op 2000-3000 uur. (bv  panasonic FC series 4700uF 25 volt) Dan loopt je het risico dat ie al binnen een jaar weer defect is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...