Ga naar inhoud


NZBget op VU solo2 met VTI


quattro

Aanbevolen berichten


segmentation fault is wat anders dan geen rechten. Je hebt toch geen binaries vanaf een ubuntu systeem naar je VU gekopieerd in de hoop dat dat gaat werken?

 

Excuseer mijn domheid, maar dat heb ik inderdaad gedaan en ben me van geen kwaad bewust. Hoezo kan het niet dan? Kan het wel met een Windows7 systeem proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat werkt niet. Linux = linux kan je denken. Je kan geen libraries en executables die gecompileerd zijn voor een intel x86 of x64 processor op een settop box draaien. De processor van je vu is niet compatible met deze hardware. Als je dan zo'n executable opstart krijg je een segfault error.

 

Wat je moet doen is die zip uitpakken in een directory bijvoorbeeld nzbget. Dan heb je onder nzbget 3 directories, en die ftp je naar je vu box. Let dan wel op dat je je ftp client instelt dat je binaries wilt versturen, anders verminkt deze je binaries en ook dat gaat een segfault opleveren.

 

Daarna de rechten goed zetten en dan in /usr/bin/nzbget -D starten en dan zou het moeten spelen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg. Gisteren m'n laatste poging gedaan, helaas weer zonder succes.

VTi 7 gedownload van Vu+ Support, en de "nzbget Vti.zip" met Windows 7 PC.

VTi 7 nogmaals vers geïnstalleerd, updates gedaan.

"nzbget Vti.zip" uitgepakt

Ipk 1 t/m 4 geïnstalleerd.

Opnieuw opgestart en ipk 5 geïnstalleerd. Ook de foutmelding gehad die Quattro meldde.

nzbget.conf per FTP naar /etc (Filezilla transfer op binary)

Map USR per FTP naar root

Rechten /usr en /usr/bin/nzbget naar 755

Met telnet /usr/bin/nzbget -D

Op Ultimo de Opera Webbrowser geopend en URL HTTP://ipvandeUltimo:6789

Scherm blijft mooi wit :(

 

Ik blijf toch maar bij Ruby en Raspberry Pi, toch bedankt voor de ondersteuning. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg. Gisteren m'n laatste poging gedaan, helaas weer zonder succes.

VTi 7 gedownload van Vu+ Support, en de "nzbget Vti.zip" met Windows 7 PC.

VTi 7 nogmaals vers geïnstalleerd, updates gedaan.

"nzbget Vti.zip" uitgepakt

Ipk 1 t/m 4 geïnstalleerd.

Opnieuw opgestart en ipk 5 geïnstalleerd. Ook de foutmelding gehad die Quattro meldde.

nzbget.conf per FTP naar /etc (Filezilla transfer op binary)

Map USR per FTP naar root

Rechten /usr en /usr/bin/nzbget naar 755

Met telnet /usr/bin/nzbget -D

Op Ultimo de Opera Webbrowser geopend en URL HTTP://ipvandeUltimo:6789

Scherm blijft mooi wit :(

 

Ik blijf toch maar bij Ruby en Raspberry Pi, toch bedankt voor de ondersteuning. 

In je beschrijving noem je maar een bestanden. Heb je de bestanden uit de map /usr/sbin en /usr/share (+nog mer submappen en bestanden) ook overgezet? En op 755?

Niet de hele map /usr hoeft op 755, alleen de bestanden die je daar in zet.

 

Wat voor output krijg je nu na nzbget -D dan?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te vroeg blij. Alles is gedownload, uitgepakt en volgens nzbget een "SUCCESS" maar ik kan niet vinden waar het spul gebleven is, volgens Settings in -/downloads wat volgens mij de map downloads op de HDD van de Ultimo moet zijn. Laatste loodjes.......

Je kunt een hoofdmap voor nzbget instellen. Dat -/ voor de andere mappen verwijst naar die hoofdmap. De andere mappen kun je relatief t.o.v. Die hoofdmap opgeven. Dus -/download vind je op je box terug in het mapje /hoofdmap/download.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er in de root van je box geen map downloads aangemaakt waar je downloads in staan? Na het postprocessen verplaatst nzbget de bestanden naar de destination folder. Bij jou is dat dus waarschijnlijk /downloads/dst.

 

Zet in nzbet /media/downloads als main dir. Dus zonder - ervoor. Dan staat de volgende download als hij klaar is netjes in /media/hdd/downloads/dst.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...