Ga naar inhoud


Ceryon CM 200HD en cccam


Aanbevolen berichten

Na het invoeren van extra c-lines in mijn Ceryon CM 200HD satellietontvanger , bleek na een tijdje dat cccam niet meer werkte. Aan en uit zetten hielp ook niet, danwel het modem aan en uit te doen.  Ik heb toen uiteindelijk een fabrieksreset gedaan en alles opnieuw geinstalleerd en ingelezen, want niet hielp. Echter ik kan ook geen zenders meer ontvangen met de Canaal digitaal smartkaart, deze wordt niet herkend . Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik eraan kan doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


C-linea impliceert dat de aan WAN Sharing doet (tenzij je je eigen kaart shared naar meerdere ontvangers in je eigen huis/netwerk). Aangezien je spreekt over een probleem met één ontvanger denk ik het eerste. Over WAN Sharing wordt op deze site niet gesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WAN-sharing is het gebruik maken van een Smartkaart van derden over het Internet en discussies daarover zijn hier niet toegestaan.

In feite komt het erop neer dat je naar Pay TV kijkt zonder aan de rechtmatige leverancier een vergoeding te betalen.

 

Ja, waarom functioneert jouw CD Smartkaart niet meer, daarvoor zal je toch eerst iets meer informatie moeten verstrekken.

Welke C-Lines heb jij toegevoegd waarna CCCAM jouw CD kaart niet meer herkend.

Gebruik jij nog een 2e ontvanger en zo ja, welke?

 

Plaats die cccam.cfg eens hier zodat iemand kan kijken wat de eventuele oorzaak hiervan is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wat free-clines ingevoerd, naast de bestaande c-lines. Ik krijg ze er ook niet meer uit. Als ik ze verwijder zijn en herstart met de afstandbediening zijn alle c-lines verdwenen en als ik de decoder met de knop aan en uit doe, staan ze er allemaal weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt erg vaag... Zou dan zijn dat iemand op afstand jouw box inkanker en wijzigingen doet.. Komt niet erg legaal over dit verhaal.. Voor het gebruik van een Canal Digitaal kaart heb je geen C-line nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen beginnen met de C-linies uit je CCCam.cfg te halen. Als je deze ontvanger in de fabriekstoestand zet wordt de MCAS emulator gestart als standaard. Die zul je moeten uitschakelen danwel moeten instellen voor gebruik met een Seca3 kaart. Persoonlijk ken ik deze ontvanger niet en kan daar dus géén nuttige dingen over zeggen.. Als uiterste hulpmiddel zou je een CI module kunnen inzetten voor je CD kaart....

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitschakelen MCAS/Instellen van de card voor Seca3 is in de handdleiding of met het keuzemenu niet te vinden.

In de handleiding staat:

Smart card interface (for embedded CAS model only)

Nu je het zo zegt lijkt het erop dat hij de seca/Cana digitaal codering niet meer kent. Dat is dus gekomen door de fabrieksrestart (!?).

Zou je via dit forum kunnen vragen of iemand weet hoe je dat kunt oplossen (het definieren van de kaart)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat ga ik niet vragen.. Beetje absurd idee. Jouw ontvanger werkt niet meer en ik mag het oplossen? Nee zo werkt dat niet. Je mag even terug naar je leverancier en vragen hoe dat moet.. Zij verkopen het ding (waar ik nog nooit van gehoord heb) als CDS compatibel. Ga echt niet gratis jouw service verlenen terwijl je leverancier dat móet doen... Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je het zo zegt lijkt het erop dat hij de seca/Cana digitaal codering niet meer kent. Dat is dus gekomen door de fabrieksrestart (!?).

 

 

Dus, de laatste beschikbare software downloaden en installeren, dan zou die weer als vanouds moeten functioneren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mimisiku,

 

Dit is een goed voorbeeld van wat schrijver (zender) bedoeld en wat lezer (ontvanger) er van maakt. Ik bedoelde ermee of je (wat ik zelf moet doen) zo'n vraag op dit forum zou kunnen zetten, uiteraard niet dat jij dat moet doen. Mogelijk was een dergelijk situatie wel eens vaker voor gekomen en wist jij dat misschien. Het is uiteraard mijn probleem

Bedankt voor je antwoorden tot zover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ontvanger ken ik niet direct,maar ik probeer je te helpen,binnen het kader van wat hier mag.Hoe bewerk je de config file

cccam.cfg?doe je dit met de computer en een gepaste editor?ik zet die via total commander over naar de pc,bewerk ze met wordpad,en dan terug.

Bij bepaalde ontvangers,doe je dit via een editor in de ontvanger zelf.

Ik zou mij toch argwanend gaan tonen,als ik op gelijk welke wijze dan ook,mijn cccam.cfg bewerk,en de oude gegevens keren terug na een standby.

Indien je er kennis van hebt,zou ik toch eens kijken,of er toevallig geen poorten in de router openstaan naar de ontvanger.Hierbij denk ik aan de standaard poorten 80,12000,16001.Het kunnen ook andere poorten zijn,en dat kan je weten,door het ip van je ontvanger op te vragen,en die te zoeken in je router.Indien dit zo is,dan zou ik (tijdelijk) alle poorten,die gaan naar je ontvanger onmiddellijk sluiten,en de zaak opnieuw opstarten. 

Voor intern kijken,hoeft er helemaal geen poort open te staan naar de ontvanger.

Wie heeft die ontvanger klaargezet?

Ik heb het wel nog nergens gelezen,maar ik zou durven denken,dat de ontvanger via een of andere manier ergens een cccam.cfg download,terwijl hij opstart (een scrypt of zo?) maar mijn kennis of dat mogelijk is,heb ik niet.

Maar ik zou proberen met een zo kaal mogelijk firmware,en eventueel een cccam.Er moet niks geconfigureerd zijn in cccam.cfg om je kaart lokaal te laten werken.Je kan dit eventueel proberen door tijdelijk de utp kabel van je ontvanger te verwijderen,zo weet je zeker,dat er geen data binnenkomt als die gaat van standby naar on.

Mijn kennis is ook ontoereikend,om te kunnen zeggen als je een kaart om zeep kan helpen door een verkeerde/slechte configuratie in je cccam.cfg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...