Ga naar inhoud


Toekomst tv: satelliet via cd of (kpn) itv?


Tijs67

Aanbevolen berichten

Ik kijk momenteel al jaren tv via satelliet (CD) en sinds een half jaar ook itv via kpn.

 

Voordelen satelliet:

  • meer vrijheid
  • beter beeld
  • satelliet geluid in dolby digital, KPN veelal stereo

Voordelen itv:

  • uitzending gemist
  • live opnemen
  • begin gemist
  • interactieve diensten
  • hbbtv

Ik ben tevreden over kpn als aanbieder van telefoon en internet.

 

Ik heb nu als satelliet ontvanger een Vantage HD8000S.

Bepaalde diensten die itv biedt zijn ook mogelijk via moderne ontvangers.

Zo ben ik aan het kijken naar de Xtrend ET8000 of ET10000.

 

Ik twijfel nu wat te doen. Blijven bij satelliet via cd en dan een nieuwe (Xtrend) receiver aanschaffen of helemaal overstappen op kpn itv.

 

Wat is de verstandigste keuze? Is er iets te zeggen over de toekomst van tv kijken? Zal er steeds meer via internet gaan?

 

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik spreek over de belgische situatie.Ik blijf graag bij satelliet.Dit enkel voor de nu nog mogelijke vrije hardware,voor de ontvangst van betaaltv.Je kan met een enigma 2 alle richtingen uit,en er is weinig gezever.

Hier bij de kabel,is alle zeer goed dicht getimmerd,zodat een rechtstreekse opname van een ontvanger naar dvd-recorder of pc niet meer mogelijk is.Als je wilt opnemen,kan dat enkel via hun apparatuur,en wat ligt daar achter?blokkeren doorspoelen/zappen tijdens reclame?bepalen hoeveel keer dat je een programma mag zien,en hoe lang je het op de schijf mag bewaren.

Bij ons op iptv,is het niet veel beter.Als je diverse opname's hebt van een extra pakket,en je beslist die op te zeggen,zijn al je opname's niet meer beschikbaar van dit pakket.

Dus zolang het gaat en het mag van mijn toekomstige huisbaas,zal satelliet tv op de hoogste rang staan voor ontvangst tv signalen.

Als je dagelijks je favoriete zenders de epg bekijkt,is die uitzending gemist een beetje overbodig.Als je dan op veilige manier,een verbinding met je telefoon naar je ontvanger maakt,dan is een plots in gedacht komende programma nog programmeerbaar.

Het enige nadeel dat ik zie bij sat tv,is dat je betaald per tv toestel en niet per adres.Ook de hoge kosten voor een smartcard is een zeer hoge drempel.Maar aangezien ik alleen woon,en toch 2 tv's zou hebben,kan ik gerust de smartcard mee verhuizen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat je via satelliet aan FTA (dus vrij ontvangbaar) zenders kunt krijgen die niet bij KPN IPTV in een van de pakketten zitten zijn naar mijn bescheiden mening het waard om die installatie en schotel mooi te laten staan.

IPTV is prachtig en ik ben erg erg tevreden over... zelfs over dat kleine sigarendoosje dat als receiver door moet gaan.

 

Maar je vergeet overigens voor satelliet de Duitse HBBTV en mediathek (die krijg je dus enkel via satelliet)

 

het is een keus.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft alles te maken -denk ik- met bandbreedte en de prijs van bandbreedte. Ik kan mij heel goed voorstellen dat we over (zeg) tien jaar 6G hebben voor mobiel met een enorme bandbreedte, en dat dit de local loop qua prijs en bandbreedte gaat meetrekken.

 

Dat zal enorme mogelijkheden bieden voor IPTV en aanverwante diensten, in binnen- en buitenland. De TV's zullen mee-evolueren, zoals je nu al ziet gebeuren. Wellicht zullen er ook internationale  interactieve standaards opgang vinden Wat je dan krijgt is dat IPTV makkelijker en veelzijdiger wordt dan een schotel.

 

De schotel zal altijd blijven bestaan vanwege de lage kosten, het enorme bereik en de relatieve onkwetsbaarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat je via satelliet aan FTA (dus vrij ontvangbaar) zenders kunt krijgen die niet bij KPN IPTV in een van de pakketten zitten zijn naar mijn bescheiden mening het waard om die installatie en schotel mooi te laten staan.

IPTV is prachtig en ik ben erg erg tevreden over... zelfs over dat kleine sigarendoosje dat als receiver door moet gaan.

 

Maar je vergeet overigens voor satelliet de Duitse HBBTV en mediathek (die krijg je dus enkel via satelliet)

 

het is een keus.

Niet voor niks gaat het lanceren gestaag door. 2G komt eraan.

Bekabeling is in veel landen niet of amper aanwezig om allerlei redenen. Satelliet lost in 1 klap bereikproblemen op. Zal wel altijd zo blijven. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat mijn schotel sowieso staan, die investering heb ik toch al gedaan.

 

Het gaat mij meer om de vraag waar ik mijn abonnement mbt de toekomst het beste kan afsluiten:

Kan/gaat CD mee met de ontwikkelingen of kan ik qua abonnement beter mijn pijlen richten op ITV?

Als ik kies voor CD dan wil ik tzt een nieuwe Xtrend receiver aanschaffen.

Die investering wil ik dan voor de komende jaren dan wel "terug zien".

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo gezien, beste Tijs67

dan flikker dat abo van CD in de afvalemmer

want op IPTV kun je zelfs meer abonneren indien je dat wenst EN je receiver die je al hebt voor sat FTA, blijft bruikbaar

 

vergis je niet hoe snel CI+ en pairing card<> receiver ingevoerd zal worden.

dat is een voorwaarde van de USA paytv zenders (of men het nu gelooft of niet en neen ik heb geen bron)

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... de toekomst zal uiteindelijk leren wat het "beste" is... maar met IPTV heb je al helemaal geen vrije hardware keuze... je kan ook minder makkelijk weg bij je internetprovider, want tv en internet hangt dan samen... je bewegingsvrijheid wordt meer beperkt.

Volgens mij is de belangrijkste vraag die mensen zich moeten stellen "Wil ik wel  NL televisie zien?, en ben ik bereid daarvoor extra geld te betalen?" Daar draait het eigenlijk om... want als je je uitzendingen niet noodzakelijk in het Nederlands, of met nederlandse subtitles wil zien, heb je een ruime en kwalitatief hoogwaardige keuze uit gratis Duitse en Engelse zenders, en is sat tv de enige logische oplossing...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is dit een poging om appels met peren te vergelijken?

De enige overeenkomst tussen deze 2 platforms is dat er uiteindelijk beeld op een scherm komt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een poging om appels met peren te vergelijken?

De enige overeenkomst tussen deze 2 platforms is dat er uiteindelijk beeld op een scherm komt.

Jammer dat je op deze manier reageert Ceesv.

Ik weet dat het 2 verschillende manieren van beeld aanbieden betreft.

 

De reden dat ik mijn vraag op dit forum stel, is dat er mijn inziens hier veel kenners zijn die mij wellicht meer kunnen zeggen over waar het tv kijken heen gaat en of ik dan beter af ben bij de satelliet of bij itv.

 

Wat ik al aangaf, de vrijheid van )oa) apparatuur en het DD geluid spreken mij erg aan bij satelliet,

Aan de andere kant merk ik (bijv bij Fox Sports) dat itv meer kanalen aanbiedt dan CD.

 

Dus wat is de beste keuze voor tv kijken als je de toekomst in ogenschouw neemt?

Zal tv kijken via internet steeds meer een vlucht nemen en alle mogelijkheden daarbij?

En wat CD dan? Gaan (kunnen?) die daarin mee?

 

Nogmaals, door mijn vraag hier te stellen hoop ik door informatie van kenners een beeld te krijgen waar ik het beste voor kan kiezen.

Een deel van die antwoorden kan ik zelf bedenken, maar dat is voor mij niet voldoende gebleken om een overwegende keuze te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is heel eenvoudig,

 

Ik heb in Frankrijk 1Mbits/sec en in Duitsland 1,5 Mbits/sec. "snel" intenet.

 

De Duitse Telecom heeft aangegeven dat onze gemeente al "snel internet" heeft en daarom er niet geïnvesteerd wordt in sneller internet

In Frankrijk heeft elke IPTV aanbieder ook een satelliet distributie net omdat snel internet de eerste decennia niet voldoende dekkend is.

IPTV is dus geen optie, de eerste jaren tel ik mijn zegeningen met de satelliet ontvangst.

Door de piraterij zal de distributie steeds verder dichtgetimmerd worden, maar met satelliet heb ik nog steeds een groot spectrum aan programma's

Beeldkwaliteit is vergelijkbaar, hardware bij satelliet is tot op zekere hoogte nog zelf te bepalen.

 

Moderne smart tv's geven je de mogelijkheden van tv via internet en via de kabel of satelliet.

Maar daarbij bepaalt de software en landinsteling wat je mag zien.

Via iptv ben je meer begrensd in je mogelijkheden.

Heb je snel internet neem je het beste van 2 werelden,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft alles te maken -denk ik- met bandbreedte en de prijs van bandbreedte. Ik kan mij heel goed voorstellen dat we over (zeg) tien jaar 6G hebben voor mobiel met een enorme bandbreedte, en dat dit de local loop qua prijs en bandbreedte gaat meetrekken.

 

Dat zal enorme mogelijkheden bieden voor IPTV en aanverwante diensten, in binnen- en buitenland. De TV's zullen mee-evolueren, zoals je nu al ziet gebeuren. Wellicht zullen er ook internationale  interactieve standaards opgang vinden Wat je dan krijgt is dat IPTV makkelijker en veelzijdiger wordt dan een schotel.

 

De schotel zal altijd blijven bestaan vanwege de lage kosten, het enorme bereik en de relatieve onkwetsbaarheid.

Helaas hebben we niet alleen met technische vooruitgang te maken. De tegenstroom vanuit de providers zal ervoor zorgen dat IPTV nooit haar echte mogelijkheden zou kunnen benutten. Een Xtrend kan ook KPN ontvangen, weliswaar niet interactief, maar is dat een optie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de piraterij zal de distributie steeds verder dichtgetimmerd worden, maar met satelliet heb ik nog steeds een groot spectrum aan programma's

Eerlijk gezegd hou ik er niet van als er zomaar tussen neus en lippen een stelling wordt geponeerd als zijnde de waarheid. Graag onderbouwen met feiten aub...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...