Ga naar inhoud


Toekomst tv: satelliet via cd of (kpn) itv?


Tijs67

Aanbevolen berichten

Je slaat een beetje door.

Vind je? CD heeft het nu onmogelijk gemaakt voor mensen die in het buitenland wonen om naar NL1 te kijken zonder dat ze een abbo hebben.En daar wordt hier maar luchtig over gedaan en vol begrip over geschreven. Voor de wets-puriteinen onder ons dwingen ze je eigenlijk tot fraude, nl. het opgeven van een verkeerd adres. Als je dat met een uitkering zou doen, zou je een boete krigen en dan zouden dezelfde puriteinen je minachtend aankijken over je valse aangifte. CD stimuleert dit echter ook mede door info op hun eigen website. Ik vraag me af wat wettelijk zwaarder bestraft wordt, cardsharing of een valse aangifte over je woon of verblijfplaats. Misschien kan een jurist zich hier eens over buigen.. 

Als CD dit zo gemakkeljk kan doen, terwijl niemand protesteert, waarom zou Engeland dat niet doen met BBC/ITV en Duitsland met Das Erste/ZDF? Open grenzen in Europa?? Het is toch gewoon een lachertje..

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vind je? CD heeft het nu onmogelijk gemaakt voor mensen die in het buitenland wonen om naar NL1 te kijken zonder dat ze een abbo hebben.

 

Hoe vaak moet het nu nog worden geschreven, niet CD heeft het onmogelijk gemaakt maar de door de Nederlandse Staat aan de NPO opgelegde bezuinigingen is de aanleiding geweest dat de NPO met het gratis doorgeven van de NPO zenders is gestopt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

anyhuww

 

de toekomst is voor dvb-s zeker nog wat jaartjes gegeven (SES-astra heeft niet voor niets een beetje geld de ruimte in geschoten)

iets anders is of het paytv principe via satelliet voor nederland en belgië zal blijven (even de glazen bol uit de kast pakken)

 

en de alternatieven voor die tak van sport is er dus > dat is het eigenlijke antwoord op vraag uit post # 1

 

IPTV van KPN kun je niet op één vrije receiver ( naar eigen keuze ) bekijken

het is een gesloten systeem dat per speciaal protocol aan de servers van KPN hangt en enkel als de combinatie klopt betreffende =>

- mac adres router + wan adres

- mac adres tvbox

en

- serialnummer tvbox + pincode ontvang je de stream

dus vergeet het maar dat je dat op een andere dan de tvbox kunt bekijken

 

via PC kijken kan ook maar dan is ook die gelimiteerd aan het wan adres en de aanmeldgegevens

{ begrijpelijk dat dit uiteraard ook veilig gemaakt is voor de abonnee }

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vaak moet het nu nog worden geschreven, niet CD heeft het onmogelijk gemaakt maar de door de Nederlandse Staat aan de NPO opgelegde bezuinigingen is de aanleiding geweest dat de NPO met het gratis doorgeven van de NPO zenders is gestopt.

En jij gelooft dat? Volgens mij was het CD een doorn in het oog, dat er zoveel mensen waren die naar de NPO zenders keken zonder daar voor te betalen. Hoe kan het dan, dat ze in vijf jaar het basis abonnement meer dan verdubbeld hebben? Vroeger kon je voor € 60 euro per jaar een basis abonnement hebben. Dus we worden genaaid: meer geld betalen voor minder service. Ze hadden gewoon die service moeten blijven verlenen, want ze durven wel het dubbele te vragen.Ik weet niet wat ik erger vind, het gedrag van CD of de naïviteit van zijn volgelingen.Het beleid van CD klopt gewoon niet. Ik ben benieuwd of ze voor je opkomen als je aangeklaagd wordt voor het opgeven van een verkeerd adres.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het CD "een doorn in het oog" was weet ik niet... denk ik ook niet, want die mensen kochten wel een smartcard en verder kostte het CD geen extra geld... de infrastructuur was er, en of er extra mensen kijken of niet speelt geen rol denk ik... Wat wel zo is, is dat het een kapitalistisch bedrijf is, wat uit is op winstmaximalisering... en die redenering blijkt uit wat er gebeurt.

Ze hadden evengoed een NPO-pakket in het leven kunnen roepen en daarvoor een "redelijke" vergoeding vragen... pakweg 50 euro per jaar  voor beide SD en HD versies van NL 1,2 en 3...  Ik denk dat dit een erg populair pakketje geweest zou zijn voor erg veel mensen, en je stoot je potentiele klant niet voor de kop.

 

Ik hoor veel mensen steeds klagen dat het nu extreem duur geworden is... en daar ben ik het 100% mee eens... maar niemand vraagt zich of of het product dan nog wel de moeite waard is...  Als tomaten in de supermarkt 2 euro of meer per kg kosten, koop je ze toch ook niet meer... met tv is dat volgens mij ook zo, je moet altijd de kosten en de baten afwegen, en zit die afweging niet meer in het groene bereik, is het over en uit.... het is niet zo dat er geen 'alternatief' is!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Dat het CD "een doorn in het oog" was weet ik niet... denk ik ook niet, want die mensen kochten wel een smartcard en verder kostte het CD geen extra geld... de infrastructuur was er, en of er extra mensen kijken of niet speelt geen rol denk ik... Wat wel zo is, is dat het een kapitalistisch bedrijf is, wat uit is op winstmaximalisering... en die redenering blijkt uit wat er gebeurt.

Ze hadden evengoed een NPO-pakket in het leven kunnen roepen en daarvoor een "redelijke" vergoeding vragen... pakweg 50 euro per jaar  voor beide SD en HD versies van NL 1,2 en 3...  Ik denk dat dit een erg populair pakketje geweest zou zijn voor erg veel mensen, en je stoot je potentiele klant niet voor de kop.

 

Ik hoor veel mensen steeds klagen dat het nu extreem duur geworden is... en daar ben ik het 100% mee eens... maar niemand vraagt zich of of het product dan nog wel de moeite waard is...  Als tomaten in de supermarkt 2 euro of meer per kg kosten, koop je ze toch ook niet meer... met tv is dat volgens mij ook zo, je moet altijd de kosten en de baten afwegen, en zit die afweging niet meer in het groene bereik, is het over en uit.... het is niet zo dat er geen 'alternatief' is!

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt he. Zolang de kabel ons zo mager bedeelt met buitenlandse zenders, is er weinig alternatief. Tv kijken vormt echter maar een klein onderdeel van datgene wat je met de satelliet kunt doen. Ik vind het heerlijk om met mn motor allerlei satellieten te onderzoeken om te kijken naar buitenlandse zenders. En ik denk dat daar voor veel mensen het speerpunt ligt van de hobby.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

chatuliem, Dat zijn 2 verschillende dingen...

Je hebt het "dx'en" verre zenders proberen te bekijken, en ze toevoegen aan je "archief" van geziene zenders... eventueel ook via de C band (zoals elders op deze site prachtige ervaringen vermeld staan)... Feeds bekijken van gebeurtenissen etc.... of gewoon eens naar een tv programma uit Moldavie oid zitten kijken.

Dat vind ik ook wel leuk, maar dat is niet mijn hoofdzaak, en ook niet waarover het in dit topic gaat dacht ik (maar ik kan het verkeerd hebben)  Ik dacht dat het meer over 'normaal' tv kijken ging...

De een doet dat via sat, en dat is als je het europees bekijkt wel een heel erg grote groep, dan heb je kabelkijkers, en die hebben helemaal niet de mogelijkheid van hobby, omdat het alleen maar gaat over wat de kabelboer je aanbiedt tegen een fors bedrag... en dan heb je ook de ip tv kijkers, die ook niet hobby'en... Terrestrische tv kijkers kunnen weer beide doen.... heel vroeger heb ik ook het dx'en uitgeprobeerd via gewone analoge antenne tv... 

Maar mijn punt lag dus bij het "gewone" tv kijken, naar films, series, of wat dan ook... en daar heb je in mijn ogen helemaal geen abonnenten op kabel, iptv of sat tv nodig.... FTA is er een schat aan kwalitatieve zenders te ontvangen, waarvoor je niet een cent extra hoeft te betalen (buiten je eenmalige uitgave voor je apparatuur)...  in in die optiek zie ik de toekomst voor sat tv zonnig en vrolijk verdergaan!

Ik heb die tip om over te gaan op Engels en/of Duits al aan een aantal mensen in mijn kennissenkring gegeven, en diegene die het ook echt gedaan hebben vinden het een prima oplossing die erg veel geld spaart, en eigenlijk het kijkplezier niet vermindert.... maar ja, je moet een keuze maken in wat je wil en of je ergens al dan niet voor wil betalen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interactief is volgens mij niet mogelijk met de tuner van Xtrend.

Ja, dat dacht ik ook. Maar als dat niet zo is wil ik graag weten hoe ik dat kan instellen dan!

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En jij gelooft dat? Volgens mij was het CD een doorn in het oog, dat er zoveel mensen waren die naar de NPO zenders keken zonder daar voor te betalen. Hoe kan het dan, dat ze in vijf jaar het basis abonnement meer dan verdubbeld hebben? Vroeger kon je voor € 60 euro per jaar een basis abonnement hebben. Dus we worden genaaid: meer geld betalen voor minder service. Ze hadden gewoon die service moeten blijven verlenen, want ze durven wel het dubbele te vragen.Ik weet niet wat ik erger vind, het gedrag van CD of de naïviteit van zijn volgelingen.Het beleid van CD klopt gewoon niet. Ik ben benieuwd of ze voor je opkomen als je aangeklaagd wordt voor het opgeven van een verkeerd adres.

Wanneer je zeg niet te geloven dat CD in plaats van geld krijgen voor de doorgifte van Nederland 1,2,3 per 1 augustus moet betalen om deze zenders door te mogen geven is het einde discussie.

In de pers is via meerdere kanalen en bronnen deze handelswijze bevestigd.

 

CD had een overeenkomst met de publieke omroep, kreeg ek jaar een zak geld om die 3 zenders door te geven en met het wegvallen van die zak geld is de gratis doorgifte door hun beëindigd, iets wat ik als betalende abonnee terecht vind, waarom zou ik met mijn abonnement mee moeten betalen aan gratis doorgifte voor een kleine groep.

 

Verder kan het je niet ontgaan zijn dat in de afgelopen 5 jaar alle prijzen zijn gestegen, niet alleen die van Canaldigitaal maar ook bijvoorbeeld van Digitenne of welk andere dienstverlener.

Je hebt zelf de keuze om over te stappen naar een andere provider, dat is de macht van de consument.

 

Mijn CD abonnement is in de afgelopen 5 jaar niet verdubbeld, en nog steeds goedkoper als wanneer ik bij bijvoorbeeld UPC klant zou worden.

 

Satelliet geeft mij mede door de vele FTA zenders en zenders welke eenvoudig niet door de kabel worden doorgegeven zoals het gros van de Duitse HD zenders een toekomst zeker platform.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD zegt op haar web site dat ze meer dan 200 zenders beheren. Niet echt juist, omdat ze de FTA kanalen daar ook maar meteen bij voegen en eigenlijk claimen dat ze die ook uitzenden. Dan maakt het volgens mij niet zoveel uit of daar nog drie zenders bij komen. Bovendien kopen ze wel de rechten in, volgens mij is het helemaal niet zo duur zoals CD nu doet voorkomen.. .Wat ze in feite doen, is dat ze zich fta kanalen toe-eigenen om daar meer inkomsten uit te genereren.

Ik geef meteen toe dat ik minder van vertrouwen ben. Maar ik krijg de kriebels als een bedrijf in de slachtofferrol gaat kruipen om meer geld van. klanten te krijgen. Mensen die jarenlang gebruik maakten van NL1 SD moeten opeens betalen. En dan niet een 1 jarig contract, maar meteen een 2-jarig. Met door hun geleverde apparatuur, zodat ze ook meer kunnen beïnvloeden waar je naar kijkt. Ieder bedrijf krijgt te maken met fluctuerende prijzen en meestal kunnen ze het heel goed opvangen. En dat is een bedrijfsrisico. Maar CD gebruikt dit argument om zijn invloed op de markt te vergroten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet geeft mij mede door de vele FTA zenders en zenders welke eenvoudig niet door de kabel worden doorgegeven zoals het gros van de Duitse HD zenders een toekomst zeker platform.

dat vond ik speciaal aan je uitvoerig antwoord.

je bedoelde dan de öffentlich Rechtliche <> Publieke HD zender

de Commerciëlen zitten achter een HD+ kaart

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

WAT we?

Of wat jij normaal vond?

blijf even bij je eigen verantwoordelijkheid staan.

 

Wat chatuliem er van vindt is helemaal grenzenloos / oeverloos gezever, over UPC en cardsharing hetgeen niets met het DVB-s2 ontvangst te maken heeft.

 

Als er nu een iemand satelliet TV koppelt aan illegaal kijken zoals er enkelen hier in het bericht doen

dan is het zeer zeer tragisch voor die vrijheid over grenzen weg te kunnen kijken (tele = ver visie=kijk hebben op)

dat is bovendien een bevestiging van een jarenlang gehanteerd stigma (buitenlanders kijken vreemde dingen)

 

die overwegingen getoond in de berichten daar gaat het toch helemaal niet over.

 

De vraag in post #1 gaat over: wil ik via satelliet een canal DIGITAAL een abonnement of via mijn vdsl of glasvezel van KPN IPTV een abonnement.

Ik heb hier nergens suggereert,aan illegale activiteiten.

Graag wil ik volgend kwijt,en dan heb ik het over belgie:

Als men vroeger je abonnementsgeld betaalde,was je (lees goed) binnen het wettelijke vrij wat je deed.Analoog,kan je nog steeds onbeperkt opnemen.Maar eens je één van hen bakken gebruikt,kan je niet meer rechtstreeks opnemen van hun bak  naar een externe recorder.Daar bedoel ik eigenlijk mee,dat vroeger opnemen in je kabelbijdrage zit,maar nu een te dure waardeloze recorder moet huren,om op te nemen.Als je dan ook nog de pech hebt,dat die stuk gaat,dan is ook opname's kwijt.In belgie,is er een wet op een thuiscopy,maar je bent niet meer vrij hoe je dat doet,terwijl de jaren 80 daar niemand over repte.Dus wat is er illegaal aan mijn verhaal?

Op een ander bericht,had ik het over cs bij groten.Ook is aangegeven,dat M7,daardoor een sid limiet ingevoerd heeft,die enkel de kleine man onder ons,die het kaartje intern deelt,benadeeld.Maar ik ben ervan overtuigd (kan het niet bewijzen,zit niet in het milieu),dat die grote mannen geen last hebben van die sid beperking.

Ik denk ook,dat het einde softcam niet zal betekenen,einde piraterij (als ik dat woord mag gebruiken).Maar dan gaan ze zoals ik al advertentie's heb tegengekomen,tegen betaling de volledige stream aanbieden,waardoor je buiten zelfs geen wok meer zal nodig hebben,maar enkel nog een geschikte mediaspeler aangesloten op tv en internet.

Volgens mij zullen die groten zelfs nooit wakker liggen,van actie's die M7 neemt,voor hen is dat misschien een pruts aanbieder.

Maar dit is helaas volledig top offic,maar kon het niet laten,omdat er hier suggereert wordt,dat ik cs aanbeveel en/of aanmoedig,en dat is zeker niet het geval.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...