Ga naar inhoud


Diverse mediaspeler problemen,zoek een oplossing.


Aanbevolen berichten

Hi,

al enige tijd,gebruik ik diverse apparaten om media af te spelen.

Wegens onbekende redenen,lukt dit de laatste tijd niet naar behoren.

Mijn oudere mediaspeler,een advance,doet het best met een dvd formaat in iso,met bijhorende harddisk.Dit heeft altijd voortreffelijk gewerkt,maar nu niet zo goed meer.(zie andere berichten).Na testen,heb ik ondervonden,dat een bepaalde harddisk een te lage leessnelheid had,en een memory stick ook onvoldoende was.Nu gebruik ik een snellere hd,maar het lukt niet meer zoals vroeger.Ik zet een media bestand met freemake om naar een dvd iso.Maar dit lukt niet zo goed meer,ook niet na tips van leden om diverse zaken we te vinken.Vooral bij langere opname's van een uur,is de klank met mondbeweging echt niet meer leuk om te kijken.

Ik gebruik ook nog een android tv stick,nml de neo G4.met xbmc player de frodo 12.0.

Dit werkt nog het beste,doch,gaat die soms eruit zonder foutmelding,en zie ik het begin menu van mijn android stick.Een speciale door leden aangewezen xbmc voor android,was ook niet echt doenbaar.

Misschien is de 13.0 beter,maar die heb ik nog niet geïnstalleerd.Misschien hebben er hier mee ervaringen,en kunnen ze me zeggen of een update aan te raden is of niet.

Ik heb het ook geprobeerd met de google chrome plugin en de chromecast,maar overtuigend ben ik niet.

Sinds ik ben overgestapt naar pli 4.0 op mijn vu duo,lukt het mij ook niet te best om mediabestanden af te spelen.De eigenlijke opnames van de ontvanger zelf,werken perfect.

de vu is verbonden met utp met de nas,en de stick draadloos.

Toen ben ik eens gaan kijken naar bleu ray spelers met smart functie,maar leden,raden mij dat af als afgeschreven,en geen toekomst.

Nu vraag ik mij af,hoe ik mijn mediabestanden zou kunnen afspelen,op een deftige manier?

een update van xbmc op mijn android stick,een nieuwe android op de stick?een update van mijn advance mediaplayer,of ben ik helaas toe een iets compleet nieuw?

Indien ja,dan vraag ik mij af,welke spelers betrouwbaar zijn,en die mogelijkheid heeft om te verbinden met een netwerk om mijn nas te benaderen.

Misschien zijn er wel on officiële apps,die mediabestanden perfect afspelen via de chromecast.

Maar het is een feit,dat ik hier diverse zaken heb,waarmee het met moeite lukt om een media bestand af te spelen.

ik dank u alvast op voorhand voor de tips en hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Best moeilijk om een kant en klare oplossing te geven, want er zijn wat aardige dingen om rekening mee te houden.

 

Misschien kun je best beginnen met een update van je router, met een nieuwe configuratie. Maak eerst een backup

en ga aan de slag. Hopelijk heb je de mogelijkheid om dit te doen, en je bent in het van Gbit interface op je router.

 

Ik zou zeker alle updates doen, ook je Vu duo. Xmbc zou ik beslist ook updaten.

Mijn Xbmc draait op Openelectv generic build, met een asrock E350, hiermee ben ik best tevreden, zeker na de laatste

update.

Wat betreft blu-ray, ik heb een russisch merk, en is met de jaren alleen verbeterd. Ik krijg nog steeds de nodige updates.

Veel beter dan de standaard blu-rays in de winkel van de bekende merken. Die amerikaanse blu-ray is duurder, maar

kan ook heel wat meer. Misschien ook te overwegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tips,

mijn router wordt voorzien van nieuwe firmware van de provider,die is een beetje anders voor voip gebruik.

ik ga proberen in mijn android stick even de 13.0 te installeren.Vandaag werkte die toch goed met een eerder opgenomen ts bestand.

mijn vu duo heeft pli 4.0,maar ben nogal weiger om firmware update's te doen,zolang die werkt,en die is op zijn minst een probleem,als die andere media bestanden niet goed afspeelt.Zolang die maar zijn eigen bestanden op de lokale schijf en de nas afspeelt.

Misschien eens kijken op de site van de verkoper van mijn stick,of er misschien een nieuwe android is,maar ikzelf heb nog nooit zoiets geupdated,maar dat vraag ik dan in het juiste forumgedeelte.

Ik heb zo mijn twijfels over een bleu ray speler.Maar heeft een Amerikaanse geen verkeerde regio of zoiets?Daar zit ook zoiets in zoals een dvd speler,naar ik nog gelezen heb.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vu duo zou ik dan zo laten. Zelf doe ongeveer om de 2 mnd een update voor mijn Giga800.

 

Hopelijk is dit geen probleem. De blu ray waar ik op doel is een Oppo 103. Het is wel wat prijzig €700. Deze schijnt de ultieme player

te zijn. Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt overal de nodige info vinden.

 

Mijn russische(dune) blu ray, kan ik wel zeggen dat deze uitstekend werkt. Het enige issue is, dat bij het afspelen van

een blu ray schijf, de player een soort soft reboot moet doen.

Vaak ligt het probleem bij de kwaliteit van je media. Lokaal speelt de player bijna alles af.

Het is geen uitgebreide mediaplayer zoals de xbmc. Iptv en films(addons) zijn voorlopig russisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...