Ga naar inhoud


repareren video vh-s philips vr 550.gaat in standby na plaatsen cassette.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

het klinkt misschien niet meer de dag van vandaag om een video recorder te gebruiken,laat staan te herstellen,maar wil die,indien doenbaar herstellen voor testdoeleinden.

Probleemstelling.

De vcr werkt nog goed,de tuner doet het goed,de av ingangen zijn ok.

Het probleem ligt er hem in,als je er een videocassette inbrengt.Hij neemt de videocassette,goed in,en na enkele ogenblikken,komt play op het scherm staan.Helaas,komt er geen beeld van de betreffende cassette,maar gaat die in standby.

Als ik die uit standby haal,en daarna op play druk,gaat die niet gaan afspelen,maar gaat die prompt de cassette gaan uitwerpen.

pogingen om de cassette terug te spoelen of door te spoelen eindigt in ,dat de cassette steeds wordt uitgeworpen.Ik heb hem nog niet open gevezen,omdat het niet mijn eigendom is.

Die video recorder heeft bijna nog niet gespeeld,maar wel buiten garantie,en wel al 7 jaar oud.

Ik heb gekeken op de ftp server van steve,maar kan het type niet vinden.

Kan mij iemand tips geven,of een aanwijzing,wat er stuk kan zijn?

Ik heb vroeger wel nog opgevangen,dat voedingen wel een probleem waren bij philips en hun vcr's,maar weet niet of dit een fabel is of niet?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is niet het probleem,het probleem is echter standy na inbrengen cassette na melding play.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk in een kringloop........daar staan tig van die dingen voor 5 euro.

Ik heb het wel gehad met elektronische spullen van in zo'n winkel.Tv na 14 dagen stuk,en nog een waslijst,maar dit board dient daar nu niet voor.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

9 van de 10 keer is dit het lampje voor de detectie van het cassette einde.

Dat lampje zit in het midden van de casette, en kijkt door de casette naar links en rechts om het bandeinde te detecteren.

Wanneer het lampje defect is wordt dit gedetecteerd en de casette uitgeworpen.

 

Een andere mogelijkheid is dat de capstanmotor of snaar of koptrommel motor/snaar defect is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel gehad met elektronische spullen van in zo'n winkel.Tv na 14 dagen stuk,en nog een waslijst,maar dit board dient daar nu niet voor.

Moet JIJ zelf weten, ik doe daar vrijwilligerswerk. Ik controleer oa dit soort spullen. Maar ja, als jij nog zeer veel geld wil uitgeven....moet je dat dan helemaal zelf weten. S6 ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is te zo  zien een Turbodrive meganiek,zit geen lampje in maar een led,

ik heb nog wel wat parts liggen hiervoor,,je mag evt wel langs komen er mee,op afstand rep. gaat niet ,daar het een zeer gecompliceerd  loopwerk betreft.

Als de capstan en of koppen- trommel niet draait gaat hij ook in stby,dus puur meganisch fout.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet JIJ zelf weten, ik doe daar vrijwilligerswerk. Ik controleer oa dit soort spullen. Maar ja, als jij nog zeer veel geld wil uitgeven....moet je dat dan helemaal zelf weten. S6 ermee.

Ik ga je werk niet afbreken.Het is niet,omdat ik slechte ervaringen heb in die éne winkel,dat dit zo is voor die andere winkels.Mijn broer heeft wel al elektrische apparaten gekocht in dergelijke winkels en was tevreden,dit terzijde.

Als het complex is,dan blijf ik eraf.Maar of iemand in de buurt in w-vl woont tussen ieper en roeselare,wil ik wel eens kijken of ik er geraak,als een persoon mij wilt helpen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

as dinsdagmiddag gaan mijn collega en ik het hifi/computer hok opruimen. Ik denk dat we wel 15 VHS-en in de container gooien, verkoopt toch niet (meer). Dus, als je in de buurt van Leeuwarden bent.....

Helaas niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...