Ga naar inhoud


Vu+ Solo 2 inzetten als media speler


sauvangsjo

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een DB800  en een DB600  

nu heb ik voorheer een mede8er 500x2 gehad als mediaspeler, echt perfect ding, maar ik wilde youtube op mijn tv, en heb hem verkocht en een MELE A2000 androidbox gekocht waar ik XBMC op gezet heb

 

ik stream via NFS vanaf mijn synology Nas naar de MELE maar ben er niet echt tevreden over, de MELE lijkt toch net te langzaam te zijn en zeker bij HD films toch wel last van haperingen..

 

zelfs mijn DB800 kan sommige files beter afspelen

 

Nu dus grote twijfel wat ga ik doen,  ik wil een stabiele Youtube en een makkelijk bedienbare mediaspeler welke de meest gebruikelijke formaten af kan spelen vanaf NAS

 

Liefste combineer ik alles in 1 box, scheelt me weer heen en weer switchen en afstandbedieningen..

 

nu had ik het idee om de DB600PVR weg te doen ( nu slaapkamer )  en de DB800 naar slaapkamer te verhuizen, en in de woonkamer dus een VU+ Solo 2 te kopen...

 

Maar nu enkele vragen

 

Is de mediaspeler van de VU+ solo 2 stabiler en beter als de mediaspeler van de DB800?   ( de mediaspeler in de DB800 openpli vind ik alles behalve makkelijk,  de mediaspeler in de DB600 Gemini 4.7 image vind ik vele malen gebruikers vriendelijker )

 

Wat is de Image met de fijnste mediaspeler?

 

Is de Youtube app stabiel, en op welke image het stabielste

 

En is de Vu+ solo 2 wel geschikt als mediaspeler of er dus toch nog een mediaspeler naast blijven houden???

als dit zo is, heeft het kopen van een Vu+ solo 2 niet zoveel nut nu, aangezien de DB800 voor enkel tv kijken en soms wat opnemen voor mij voldoet...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik de VU al heel lang als mediaspeler. Al mijn filmen staan erop. Zowel HD als Iso ens worden netjes afgespeeld. Verder heb ik een losse HD aangekoppeld voor backup of om ze niet te hoeven over zenden. Mijn Eminent mediaplayer staat te koop. Ik draai onder PLI 4 m.i. de stabielste image en software.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt

 

nu een vraag ik zit nu de stats van de duo2 en de solo2 een beetje vergelijken

 

is de duo 2 de meerwaarde waard?     ik kan eigelijk alleen maar de volgende verschillen waarnemen,   2gb geh ipv 1gb geheugen en  1024mb flash ipv 256mb flash + een mooi venstertje en losse tuners...

 

kun je met de solo 2 nu ook net als met de duo 2  elders op bv een tablet tv kijken  de zogenaamde transcoding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de verschillen al prima opgenoemd dus je huiswerk goed gemaakt.

Op beiden is Transcoding mogelijk, alleen met dat verschil dat de DUO2 dit hardwarematig doet en de SOLO2 softwarematig.

 

Mijn ervaring met Transcoding is 3 keer niets maar dan heb ik het alleen over de SOLO2, ik heb geen ervaring voor wat dit onderwerp betreft met de DUO2 maar daar zullen anderen wel iets over kunnen roepen.

Uiteraard kun je daarmee kijken maar ik vind de kwaliteit ver onder de maat maar dat is mijn persoonlijke mening.

 

Misschien nog even een opmerking m.b.t. de SOLO2 als Media Player.

Voor zo ver ik weet speelt die bijna alles af.

Ik heb er een paar films op staan in X264 - 1080P en die draaien daarop als een tierelier.

Dit gewoon met de standaard Player in OpenPLi en VTI.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

losse tuners is handig, in de duo2 zou je dus 2 twin tuners kunnen duwen, dan heb je er 4 tot je beschikking, of een twin tuner en een dvb-c.Transcoden gaat prima met een duo2, maar goed, de tablet waarvoor dat nodig was is er inmiddels niet meer, tegenwoordig kan alles hier hd aan :)

 

Heb je het budget ervoor dan zou ik echt voor een duo2 gaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik verwacht ook eigelijk niet dat ik transcoden echt zal gaan gebruiken, maar misschien wel handig als ik achter de pc zit, en hierop mijn 2e scherm tv kan kijken... ;)

 

het budget is er wel, maar nog ff nadenken of ik het budget er ook voor over heb..

 

ik ben blij met de toch positive mediaspeler antwoorden, doordat ik de db800 mediaspeler niet echt fijn vond..

 

er gaat nl nog meer bij kijken,  een 2e coax trekken door heel mijn huis van tv tot schotel,  mijn lnb's veranderen in quat lnb's en een diseq er bij,  heb nu ontvanger in woonkamer en slaapkamer, dus 4 duo lnb's   die ik moet wijzigen in 4 quat lnb's,  of misschien dat ik het eerst ff aankijk met een doorlus kabeltje..

aangepast door sauvangsjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

.... maar misschien wel handig als ik achter de pc zit, en hierop mijn 2e scherm tv kan kijken... ;)

 

 

Als je alleen maar binnenshuis op jouw PC / laptop naar de 2e scherm wilt kijken dan hoef je eigenlijk niet te transcoden.

Dit gebruik je meestal als je via het Internet naar TV wilt kijken.

Thuis kun je via VPlayer / DreamStream op jouw PC en via VU+ Player / DreamDroid op jouw Android Tablet heel eenvoudig naar de SD kanalen kijken.

Naar HD kanalen kijken lukt ook maar dan heb je wel wat modernere hardware nodig zoals een snelle PC of Tablet en een goed bekabeld netwerk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

afhankelijk van de plugin standaard of plugin extra zijn de mediaplayers op de VU+ Solo2 heel mooi en goed bruikbaar

je hebt EMC enhenced media player

je hebt Project Valerie

je hebt MediaPortal 5.4.0

en nog een paar, welke de enigma (oud 1) met gemini 4.7 ruim overtreft in functionaliteit en inpassing

 

je kunt zelfs de movie database met covers en film informatie direct koppelen aan je solo2 als mediaplayer

 

en als die synology een beetje potent nassie is dan heb je een HDD als inbouw alvast uitgespaard en kun je toch nadenken over die DUO2 betreffende je budget ;)

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de vu+ duo 2  in mijn bezit hieronder mijn eerste indruk en vragen:

 

 

-Apparaat is in het echt nog lelijker als ik dacht. maar daar valt mee te leven ;)  al zal ik hem nooit zo mooi gaan vinden als mijn 800HD ;)

 

-Dat zogenaamde 2e scherm, daar snap ik echt geen hol van wat daar de bedoeling van moet zijn?   als ik het aanzet staat er 2x op mijn box bv:  RTL4HD   1x in grote koeieletters, en 1x in het display

wat kan ik nu in/met dit display?????

 

-enkele plugins geprobeerd

* Mediaportal -  leuke plugin maar 90% in het duits, zo ook de streams...    kun je zelf streams toevoegen of verwijderen???  zo nee dan heb ik er niet veel aan

* Project valerie  -  ik heb dit nog niet echt door geloof ik, tot heden zie ik alleen nog maar een soort schil om de standaard mediaspeler heen

* Youtube plugin -  aan deze plugin heb ik ook geen ruk, is niet echt youtube..

 

tot heden loopt de box wel soepeler als de 800HD  maar ik heb nog niet gevonden wat ik zocht

 

toch nog wat vragen

 

ik vind de mediaplayer binnen openpli gewoon echt helemaal ruk, dit is dezelfde als binnen de 800HD, en dit was voor mij de reden om de 800HD weg te doen, 

is er nou geen mediaplayer te vinden die bv het zelfde werkt als in mijn enigma 4.70 box?

 

wat ik ruk vind is dat ik niet gewoon een mediafile aan kan klikken en dat deze direct afspeeld, maar dat ik hem dus eerst in een playlist moet zetten...

ik heb een zoontje van 6jaar, welke dus perfect met de DM600 om kan gaan, en precies kan vinden wat hij wil zien, maar met die playlist snapt hij het echt niet, zo ook mijn vrouwtje snapt er geen hol van....

 

Daarnaast wat is nu de beste Youtube plugin??  want die standaard plugin heb ik dus ook geen ruk aan, ik wil gewoon net als binnen de desktop youtube zoek commando's geven en voorbeeld screenshots zien... zoals bv op mijn androidbox 

 

tot heden nog een beetje teleurgesteld, maar met de juiste plugins kan ik nog wel heel blij worden...

aangepast door sauvangsjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
..

 

ik vind de mediaplayer binnen openpli gewoon echt helemaal ruk, dit is dezelfde als binnen de 800HD, en dit was voor mij de reden om de 800HD weg te doen, 

is er nou geen mediaplayer te vinden die bv het zelfde werkt als in mijn enigma 4.70 box?

 

wat ik ruk vind is dat ik niet gewoon een mediafile aan kan klikken en dat deze direct afspeeld, maar dat ik hem dus eerst in een playlist moet zetten...

ik heb een zoontje van 6jaar, welke dus perfect met de DM600 om kan gaan, en precies kan vinden wat hij wil zien, maar met die playlist snapt hij het echt niet, zo ook mijn vrouwtje snapt er geen hol van....

 

Dan doe je het niet goed, ga gewoon via de knop waarmee je ook opgenomen programma's bekijkt naar de mediafile die je wilt afspelen en druk op OK. Klaar, zo moeilijk is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon, waar jij je overige plugins ook vandaan haalt.

Weliswaar heb je dit nog niet expliciet vermeld maar volgens mij gebruik je nu OpenPLi en daar vind je die via de Plugin-Browser bij Extensions.

 

Nu nog maar hopen dat je die niet weer helemaal ruck vind om in jaar jargon te blijven ;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...