Ga naar inhoud


Schotel signaal draadloos streamen in camper


Antoinesellies

Aanbevolen berichten


Maar ook met een 'kabeltje' zal het streamen naar een IPad niet lukken.

De meest gebruikte methode is om 'achterin' een 2 TV te monteren en die via een splitter systeem op de huidige Denson aan te sluiten.

De uitvoer daarvan zou ik echter aan aan vakman overlaten.

 

Als je daadwerkelijk een IPad als 2e scherm wilt gebruiken dan komt daar nog heel wat voor kijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar dan met andere receivers

 

moderne receivers kunnen (zelfs ingebouwde) wifi gebruiken voor een stream zenden met eveneens moderne TV's die per dnla streams ontvangen

 

zal lastig worden als je dat een kabeltje niet wil leggen

Jurgen met Caravan en second Home is natuurlijk met die materie bekend

 

ik had moeten schrijven voor de iPad kan dat met andere receivers zoals een VU solo2

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch zou het kunnen maar dan moet zowel jouw (2e) TV als jouw satellietontvanger DLNA ondersteunen en aanvullend daarop ook nog via WiFi of LAN met elkaar kunnen communiceren.

Ik weet bijna zeker dat dit met de Denson niet kan ook al weet ik nog niet eens welk type Denson jij gebruikt.

 

Als jouw (2e) TV wel DNLA ondersteunt dan zou je een andere satellietontvanger moeten kopen en wel een passende Linux Enigma2 ontvanger die je dan dusdanig naar wens moet configureren.

 

Het eenvoudigste is toch echt wel een 2e TV laten plaatsen maar dat had ik al geschreven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu vervelend dat men jou met de aanschaf van die Denson in je Camper al dat extra wifi gespuis niet heeft uitgelegd.

 

Ik stel het volgende vast, dat

-een denson receiver hier op het satellietforum behoorlijk onbekend is

-daar dus ook geen praktijk ervaringen over bestaan indien men "zogenaamd wil streamen" naar andere ontvangers

-ontvangers zijnde eveneens moderne apparaten of androids

 

nu de iPad nog en we zijn helemaal klaar.

 

als ik mij een camper voorstel van 15 meter lengte >Bumper Bumper< en een TV achterin wil gebruiken, weet IK niet wat een extra kabeltje tegenhoud

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu vervelend dat men jou met de aanschaf van die Denson in je Camper al dat extra wifi gespuis niet heeft uitgelegd.

 

Nou, dat begrijp ik wel een beetje. een camperdealer verkoopt campers plus accessoires zoals b.v. automatische schotels en satellietontvangers.

Maar van streaming, WiFi etc hebben de meesten geen kaas van gegeten.

Daarvoor moet de koper of hieraan gerelateerde expliciete vragen stellen of bij derden vooraf informatie ophalen

 

als ik mij een camper voorstel van 15 meter lengte >Bumper Bumper< en een TV achterin wil gebruiken, weet IK niet wat een extra kabeltje tegenhoud

 

Moet ook geen probleem zijn, een set kabels met een speciaal hiervoor geschikte splitter, zie dit regelmatig in campers.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben weliswaar geen Muppet maar daarmee bedoeld hij een systeem zoals o.a. te zien is in de volgende link.

Er zijn uiteraard meer merken en daarbij ook wat goedkopere maar Marmitek is wel goed.

 

http://www.marmitek.com/nl/product-details/kijken/draadloos-tv/digital-tv-anywhere.php

 

Hierbij ook nog een link waarin je in feite alles kunt lezen over de werkwijze, voor- . nadelen etc.

Daarin vind je dan ook de conclusie dat als je de kans hebt om draden te trekken dat de voorkeur heeft.

 

http://tweakers.net/productreview/67687/marmitek-digital-tv-anywhere.html

 

Ik heb dit systeem bewust niet genoemd omdat in een camper nogal wat elektronica actief is die de draadloze communicatie kan verstoren en daardoor de beeldoverdracht / -kwaliteit negatief kan beïnvloeden.

 

Als je een dergelijk systeem zou willen toepassen dan zou ik je willen adviseren om een set op proef te nemen om eerst te bekijken of het wel functioneert.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

http://www.marmitek.com/nl/product-details/kijken/draadloos-tv/digital-tv-anywhere.php

 

Hierbij ook nog een link waarin je in feite alles kunt lezen over de werkwijze, voor- . nadelen etc.

Daarin vind je dan ook de conclusie dat als je de kans hebt om draden te trekken dat de voorkeur heeft.

 

http://tweakers.net/productreview/67687/marmitek-digital-tv-anywhere.html

 

 

Die Digital TV Anywhere doet het prima , alhier , ondanks dikke muren ,

geen storingen van microgolfovens , wifi's , enz , via 2,4Ghz ,

ook geen last van deuren wanneer je ze opent , de meeste analoge zijn rommel !!

Sommige analoge gaan maar +/- 7m en dan is er niks meer te ontvangen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...