Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

chatuliem, maar dat is al een heel ander verhaal. De "programma's mogen ontvangen worden" of het "signaal mag ontvangen worden".

Aan de footprint is te zien dat het signaal in een groot deel van Europa te ontvangen is. Het programma kan alleen bekenen worden met een smartcard.

 

Ik begrijp je reactie niet zo goed. Kun je uitleggen wat je bedoelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De satellietproviders worden gegijzeld door de content aanbieders.

Canaldigitaal heeft bepaalde zenders op hun verlang lijstje gehad, die ze niet konden doorgeven omdat de codering en het opnemen van het programma niet voldoende dichtgetimmerd is,

Het zou betekenen dat de EU zich moet gaan meten met Hollywood en zijn lobby.

 

Andere Europese aanbieders hebben hetzelfde probleem.

Zwitsers, Oostenrijkers hebben ook een kaartje nodig om over de grens FTV te kunnen kijken.

Ik vind het bewonderingswaardig hoe je CD verdedigt. En dat is niet cynisch bedoeld. Maar ik bekijk het hele verhaal als consument. En die wordt hierdoor benadeeld. Wat de reden daarvoor is, is voor mij niet zo belangrijk. Er wordt mij schade aan gedaan. En met mij vele buitenlanders, en dat komt mede door de AV en de daarmee samenhangende zwakke houding van CanalDigitaal.

De markt voor satellieten wordt opengebroken. Dat proces is niet te stoppen. Want uitgerekend satellietontvangst eindigt niet bij de landsgrenzen. CD is het gevecht aan het verliezen. CD moet daar maar eens ruimte voor maken. Wat is er op tegen, dat ze zich ook in Spanje, Duitsland, Oostenrijk gaan vestigen? En dat we hier Sky krijgen of Kabeldeutschland? Dat zou toch juist alleen maar winst zijn voor de Europese gedachte?

We hebben dit toch ook al gezien bij de telefonie, de post? Waarom willen ze dan niet meegaan in dat proces en houden ze angstvallig de deur dicht? Het is zo wrang dat juist de mensen die het eerst over de grens heen durven te kijken zo belemmerd worden door CD.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me toch duidelijk. Je schrijft in bericht 13:

"En dat hun signaal niet opgevangen wordt in het buitenland."

Dat is toch grote onzin wat je schrijft. Het signaal kan opgevangen worden in heel de footprint waar de transponders van CanalDigitaal op zitten.

In de algemene voorwaarden wordt ook niet over signaal gesproken maar over: "De programma's mogen alleen in Nederland en in de privésfeer van de Klant ontvangen worden"
Een gecodeerd programma kun je pas bekijken nadat het met een smartcard gedecodeerd is.
Dit zijn dus twee totaal verschillende zaken.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me toch duidelijk. Je schrijft in bericht 13:

 

"En dat hun signaal niet opgevangen wordt in het buitenland."

 

Dat is toch grote onzin wat je schrijft. Het signaal kan opgevangen worden in heel de footprint waar de transponders van CanalDigitaal op zitten.

 

In de algemene voorwaarden wordt ook niet over signaal gesproken maar over: "De programma's mogen alleen in Nederland en in de privésfeer van de Klant ontvangen worden"

Een gecodeerd programma kun je pas bekijken nadat het met een smartcard gedecodeerd is.

Dit zijn dus twee totaal verschillende zaken.

 

Je hebt gelijk, ik had het over programma's moeten hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik vroeger al zei,zou het ganse systeem van auteursrecht in Europa herzien moeten worden.

Het ware voor ons toch goed,dat er bvb per smartkaart auteursrechten gerekend zou worden?dus bvb bij film1 al de klanten via gelijk welke manier die zender ontvangt.

De klant kan dan alle nodige kosten worden aangerekend zijnde als auteursrechten,ik weet niet of dat hierbij komt kijken,maar indien wel,naburige rechten,distributiekosten,en eventueel kosten,voor het gebruik van het encryptie systeem en kosten die ik vergeten ben.

Is dat nu niet hetzelfde,als ik film X bekijk via de belgische,nederlandse duitse of franse tv,als ik maar mijn bijdrage aan die film betaal??

Maar alles die van Amerika komt,zal er vrees ik nooit iets veranderen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ventileer de mening dat alle publieke omroepen binnen Europa voor iedereen te zien moeten zijn en een discussie over auteursrechten, distributie overeenkomsten, CanaalDigitaal, etc ontbrandt.

 

Nogmaals ik heb het alleen over de publieke omroepen, niet over de commerciële, thema, of wat dan ook, deze categorie kunnen prima achter de decoder. De auteursrechten van die ene verdwaalde derderangs film die nog op de publieke omroep te zien is, kan het probleem ook niet zijn (in bv UK en D is het geen probleem).

 

Verder snap ik sowieso niet dat de NPO hun satelliet distributie laat verzorgen door een boevenclub als CanaalDigitaal. Je zou toch een eigen transponder (desnoods samen met de Belgische, Luxemburgse, etc publieke omroep) willen hebben. Kijk in Europa een om je heen...

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, en dat is nu precies wat BVN heeft gedaan. Die zat altijd op een transponder van CanalDigitaal. De nieuwe frequentie van BVN zit op een Poolse transponder. Laat NPO op die transponder nu ook Ned.1, 2 en 3 aanbieden en doe dit op dezelfde manier als de RAI. Zijn er programma's waar geen auteursrechten op zitten, dan zijn die ongecodeerd te zien. Programma's waar wel auteursrechten op zitten, worden gecodeerd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 


Zijn er programma's waar geen auteursrechten op zitten, dan zijn die ongecodeerd te zien. 

Maar als ze al een stuk gaan coderen dan wel graag een systeem wat met een CanalDigitaal ontvanger kan... zodat je niet met twee verschillende ontvangers zit....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vind het bewonderingswaardig hoe je CD verdedigt. En dat is niet cynisch bedoeld.

Ik beschrijf het systeem, waarvan Canaldigitaal slechts een schakel in het midden van de ketting is.

Dat mag overkomen als verdediging, maar ik laat in het midden of mijn uitleg ook gezien mag worden als mijn persoonlijke mening.

Ik ben ook consument en betaal liever ook de laagste prijs.

Je moet alleen wel beseffen dat elke firma alleen kan voortbestaan bij de gratie van een gezonde begroting.

 

 

Canaldigitaal verdient absoluut niet de prijs voor het klant vriendelijkste bedrijf.

Je hebt bij CD nog wel een vrij grote mate van vrijheid van de te gebruiken hardware.

Maar of een eventuele opvolger van CD voor de consument een verbetering zal zijn? Ik waag het te betwijfelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beschrijf het systeem, waarvan Canaldigitaal slechts een schakel in het midden van de ketting is.

Dat mag overkomen als verdediging, maar ik laat in het midden of mijn uitleg ook gezien mag worden als mijn persoonlijke mening.

Ik ben ook consument en betaal liever ook de laagste prijs.

Je moet alleen wel beseffen dat elke firma alleen kan voortbestaan bij de gratie van een gezonde begroting.

 

 

Canaldigitaal verdient absoluut niet de prijs voor het klant vriendelijkste bedrijf.

Je hebt bij CD nog wel een vrij grote mate van vrijheid van de te gebruiken hardware.

Maar of een eventuele opvolger van CD voor de consument een verbetering zal zijn? Ik waag het te betwijfelen.

Het protectionisme van CD heeft nooit een kans van slagen.Dat is beleid wat gebaseerd is op angst en dat houdt geen stand. In plaats van dat ze vooruitkijken, gaan ze de zaken terugdraaien. Ze moeten juist de nieuwe ontwikkelingen omarmen. En het argument "ik kan er niks aan doen, het is de schuld van anderen" getuigt niet van zelfvertrouwen.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn volgens jou de nieuwe ontwikkelingen dan?

 

Kaart & decoderpairing?

Geen vrije hardwarekeuze?

CI+?

 

Dit zijn  namelijk de nieuwe ontwikkelingen.

 

Nederlanders moeten niet zo zeuren.

Klagen over duurdere abonnementen,maar wel geld voor een vakantiehuisje in de zon.

 

Hoe meer we hebben hoe meer we klagen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

o Jong Gerard,

wat schrijf je nu... :grin:

Nederlanders moeten niet zo zeuren...

die rijke klojo's :whistle:

 

amai, chatuliem

protectionisme... :confused: denk dat monopolie positie bedoeld is...

 

dat hierboven was even een grap

 

of je hem (de grap) ziet of niet; de grap zit hem eigenlijk in legaal uitzenden en legaal ontvangen

legaal mag de provider niets naar spanje zenden zonder extra goedkeuring en licenties ( ook geen NPO )

legaal mag je volgens die club van CDS wel je vakantie kaartje meenemen ( met of zonder NPO erop)

daar wordt toch niemand nog wijs uit!

 

dat grijs gebied qua legaliteit is mooi voor de handel, maar het is een loeder van een oneigenlijk gebruik van dvb-s(2)

dat eenzame schip op de noordzee met een zendmast destijds 70'~80' is er niks bij

 

the hounorable Lords die te maken hebben met de regelgeving in the UK betreffende het broadcasten naar niet UK landen hebben een heel duidelijke disclaimer op hun BBC HD voor bepaalde uitzendingen via de satellite beam / footprint.

die hebben geluk met dat stuk Gibraltar

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn volgens jou de nieuwe ontwikkelingen dan?

 

Kaart & decoderpairing?

Geen vrije hardwarekeuze?

CI+?

 

Dit zijn  namelijk de nieuwe ontwikkelingen.

 

Nederlanders moeten niet zo zeuren.

Klagen over duurdere abonnementen,maar wel geld voor een vakantiehuisje in de zon.

 

Hoe meer we hebben hoe meer we klagen.

Eerlijk gezegd denk ik dat je de situatie onderschat. De mogelijkheid om NL1, 2 en 3 te ontvangen als FTV zenders wordt veel mensen ontnomen. Dat is meer dan gezeur. Die nieuwe ontwikkelingen zijn alleen maar een achteruitgang en geen vooruitgang. Protectionisme is het thema wat CD nu bezighoudt. Hoe kan ik meer controle krijgen op het kijkgedrag van de consument. Terwijl we in een tijd leven waarin de consument veel meer vrijheid wil.

Ik ben geen professioneel strateeg, maar het eerste waar ik aan zou zitten denken is, ga uit van de Europese gedachte, die als basis heeft dat de grenzen van de binnenlandse markt moeten vervallen. Denk dus niet Nederlands, maar denk Europees. Als je klanten hebt in het buitenland, zorg dan dat daar een wettelijke basis voor komt. Bied TVV dezelfde programma's aan als aan de nl markt. Dan wordt de basis meteen vergroot.

 

Het tweede waar ik aan denk is, ga bezig met de apparatuur die de mensen willen en waar ze veel meer mee kunnen. Ga in gesprek met Xtrend Vu+ Gigablue en Dreambox en zorg ervoor dat deze apparatuur in de markt gezet wordt. Dat is beter dan je eigen merk voeren, en wat ik hier lees, is die apparatuur van inferieure kwaliteit. De consument heeft altijd gelijk, en in dit geval ook. Een bedrijf moet altijd kijken naar de wil van de klant. En ik ken geen enkele klant die het fijn vindt zo beperkt te worden. Op dit moment mag je wel bij Ziggo opnemen en niet bij CD. Wat zou jij doen als klant als je dat wist???

 

Ten derde zorg image-verbetering. Het beeld wat hier geschetst wordt is, dat de hele wereld tegen CD is, en dat ze daar niks aan kunnen doen. Ik weet niet wat fnuikender is, dan zo bekend te staan in deze wereld. Het is toch helemaal niet meer aantrekkelijk om daar bij te gaan als je voortdurende van die zielige verhalen hoort over een bedrijf? Los de problemen op een goede manier op en zorg ervoor dat je bekend staat als een sterk bedrijf. Ik krijg de indruk van al die verhalen hier, dat CD zo'n beetje failliet is en ik denk ook dat dat gaat gebeuren als ze zo bezig blijven.

 

Mijn algemene advies is: wees een koploper in plaats van een meeloper. Wees een spits in plaats van een verdediger. Satellietontvangst heeft de toekomst, ga zelf eens onderzoeken hoe je in die toekomst een rol kan spelen.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...