Ga naar inhoud


Firmware CD kaart uit te lezen met OSCam?


DBdrug

Aanbevolen berichten

Ik heb een Amiko Alien met daarop OSCam draaiende. Nu heb ik een kaart overgenomen, waarvan ik de kaart firmware graag wil weten (of hier wel I4A op staat). Nou weet ik dat je dit kan uitlezen met CCcam, maar kan dit ook met OSCam? CCcam draait namelijk niet op mijn Amiko met E2.

 

Of zijn er nog andere manieren om hier achter te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik weet ook niet hoe dit in Oscam moet.

Maar gewoon alles instellen in Oscam, kaart erin en laten updaten.  (AU wel enablen)

De updates komen door in Oscam en de kaart zal updaten tot I4A.

 

Als je het echt wil weten.  Zoek iemand in Uw buurt die CCcam heeft draaien en steek de kaart daar ff in.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via je browser naar de webif van oscam gaan dan met het pijltje in de rechter bovenhoek op je kaart gaan staan dan krijg je info klik je er op krijg je meer info.

Denk dat het hier wel tussen zit.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee kan niet Muppet, zit er niet in.

 

De revision kan alleen uitgelezen worden door de kaart in de nagra stand te zetten.

Ik heb de code daarvoor maar het voegt werkelijk geen drol toe, het is alleen cosmetisch.

En wat wil je ermee bereiken, de I4A firmware is nu al zo lang in omloop / broadcasted met g-emms dat er geen enkele kaart te vinden is die er niet van voorzien is. Tenzij je er een weet te vinden die duimendik onder het stof zit of eentje waarop al jaren alle g-emm geblocked zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Amiko Alien met daarop OSCam draaiende. Nu heb ik een kaart overgenomen, waarvan ik de kaart firmware graag wil weten (of hier wel I4A op staat). Nou weet ik dat je dit kan uitlezen met CCcam, maar kan dit ook met OSCam? CCcam draait namelijk niet op mijn Amiko met E2.

 

Of zijn er nog andere manieren om hier achter te komen?

 

Indien je met het programma the Last Drakkar verbinding kunt maken met jouw box de optie Check card kiezen.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Kreeg het inderdaad met OSCam niet voorelkaar. Bedacht daarna dat ik nog oude DM500 had liggen, deze aangesloten en gekeken, inderdaad al I4A. Maar toch leek het erop dat er maar 2 SIDs opengingen tegelijk, niet 4 (kaart al 2x in strafmodus gehad, mede door History HD?). Daarop kaart activatie aangevraagd en op BVN afgesteld op de DM500 (met CCcam 2.3.0), zag 113 EMM's vervolgens binnenkomen. Firmware bleef uiteraard I4A, nu afwachten of het iets heeft veranderd (kan dat eigenlijk?). Datum stond al wel goed.

 

Kan me iets herinneren dat er wel degelijk kaarten waren met I4A waarop 'maar' 2 SIDs tegelijk opengingen, of vergis ik me? Het is al poos geleden die update...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meerdere simulcrypt zenders, dat weet je toch neem ik aan, stel je kijkt histroryHD en 2 mtv zenders dan heb je al prijs na een tijdje met de sidlock

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Dus het verschilt per zender? Het is toch een beperking van de kaart? En is het nu twee of vier SID's die je tegelijkertijd mag decoderen?
Hoe werkt het nou precies?
Kan ik nu van drie zenders opnemen en naar één kijken? Of maar twee tegelijk?
En stel dat ik naar dezelfde zender kijk op meerdere ontvangers? Of geldt dat dan als één SID?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strafmode is toch te vermijden met juiste instellingen? Als 2 dezelde zenders gekeken worden, zie ik via webiff cache2. Maar of dat dan een sid is weet ik niet. Gelukkig heb ik nog geen strafmode gehad, maar wel een reactie van cooldown. Toen keek men 2 film1 kanaal en 1 opname van film1.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je met het programma the Last Drakkar verbinding kunt maken met jouw box de optie Check card kiezen.

Groeten,

Indien je met het programma the Last Drakkar verbinding kunt maken met jouw box de optie Check card kiezen.Groeten,

Hoe komen jullie erbij dat OSCam dat niet kan? WebIf entitlements al eens goed bekeken?

post-31054-0-67611700-1443458052_thumb.jpeg

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou toch serial nummer ( laten) wegdoen.

Bij mij niet uit te lezen op die manier. Met de originele en andere cams, kan je die info ook uitlezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeet niet dat deze informatie er een jaar geleden nog niet in zat waarschijnlijk.

 

Verder zijn er een aantal zenders die nog puur seca 3 gebruiken (0100 vs 1817) daarbij ondersteund de kaart maar 2 ecm's.  Voor de getunnelde nagra zouden het 4 ecm's moeten zijn.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen

Hex serial is niet interessant voor de hackers! Is gewoon een HEX representatie van je kaartnummer.. Lekker boeiend.. Hooguit de management keys (maar die heb ik er netjes afgeknipt).. Ging erom dat je wel degelijk de revisie kunt zien in de OSCam WebIf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...