Ga naar inhoud


Netwerkverbinding NAS ander account gebruiken


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerkverbinding gemaakt naar mijn NAS en daar een driveletter aan toegekend. Nu had ik dat gedaan als user Admin. Ik heb nu op de NAS een nieuwe gebruiker aangemaakt, deze admin rechten gegeven en het standaard Admin account uitgeschakeld.

 

Vervolgens krijg je na booten een foutmelding dat de netwerkverbinding niet meer hersteld kan worden. Logisch want account Admin is uitgeschakeld. Dus kies ik voor "Use other credentials" en log in met de nieuwe gebruikersnaam. Ik klik ook op "onthouden" en dan wordt de netwerkverbinding gemaakt.

 

Totdat ik mijn PC opnieuw boot. Dan kan weer de netwerkverbinding niet hersteld worden. Blijkbaar wil hij nog steeds als user admin inloggen.

 

Hoe kan ik dit herstellen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb er tweemaal mee te maken gehad

 

-vorig jaar toen ik mijn NAS meenam en in een andere C-class verbinden wilde

-net een maandje of wat geleden, toen ik op een ander provider en router overstapte...

 

betreft het windows, dan is er inderdaad een "laten we zeggen" cash geheugen dat eerst geflushed moet worden

 

en eigenlijk door alles aan netwerkverbindingen te wissen en meermaals opnieuw op te starten, zonder NAS in het LAN kan het goedkomen

 

er staan natuurlijk ook na analyse op heel veel plaatsen oude referenties van het IP-adres van je NAS

in de firewall en diens uitzonderingen

in de internet options

in de registratie van DNS en Hosts > ja dus ook in je router

maar ook de Lanmanager en de authentificatie

 

en heb je pech

in de NAS die een grote hoeveelheid aan instellingen kent,

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in windows 7 kan je eens kijken bij "Control Panel\All Control Panel Items\Credential Manager"

mogelijk zit er zoals Tonski al aangaf nog iets in de cache...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet kunnen uitvinden waar W7 het wachtwoord voor de nas heeft opgeslagen. Referentiebeheer had ik ook gevonden en dat werkt. Server, username en wachtwoord invoeren. Dat is alles.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • Moderator

wat je zou kunnen doen is alle drive mappings disconnecten en dan eerst een keer restarten zodat windows niet probeert ze alsnog weer te mappen op het moment dat je opstart. Dan in referentiebeheer de zaken weggooien die niet meer nodig zijn en dan de drive mapping opnieuw maken en username+password opslaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...