Ga naar inhoud


Kopieren met Ultimo naar ext. hd


Ultimo-manneke
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, ik ben nieuw (aangemeld) hier.

Ik ben van een generatie waar in nog geen computers bestonden, ben meer een digibeet. Wel altijd tv en film gek geweest.

Ik verblijf vaak maanden buiten Europa, ben hardhorend en kan dus alleen prettig films kijken met NL onderschrift. Het (Amerikaans) Engels versta ik niet. Daarom dus de Ultimo aangeschaft met 3 tuners en 1 terrabyte intern geheugen genomen om van de NL talige zenders filmen opnemen.

Ik heb verder een mediaplayer, een laptop, een telefoon met internet van Tele 2. Het internet heb ik aangesloten op de laptop via een snoer, dus niet wire-less. Om reden dat ik het idee heb dat dat wat stabieler is. Nu heb ik mijn 1 tb harddisc nagenoeg vol en wil de films kopieren naar een externe hd, zodat ik dat mee kan nemen naar Azie, waar ik ook een mediaplayertje heb.

Ik vind het antwoord o mijn vragen niet in de summiere (duitstalige maar dat Duits is geen probleem) handleiding. Mijn verkoper / installateur verwees mij na mijn vragen naar dit forum !?!?!?

 

Nu mijn vraag: hoe kan ik kopieren naar een externe hd. Kan ik mijn externe hd insteken op de ultimo of moet die eerst in mijn losse mediaplayer om vervolgens de mediaplayer op de ultomo aan te sluiten? En waar in het  scherm / menu  kan ik de opdracht kopieren naar de externe harddisc. Na avonden en halve nachten "proberen" wend ik mij tot jullie.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

 

Ultomo-manneke :cry:

 

De ultimo in zijn geheel meenemen naar Azie is geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


of dat helpt weet ik niet; maar er zijn meerdere manieren om te kopiëren van intern naar extern

Plugins op de VU+ geinstalleerd helpen daar bij zoals deze:

 

Dateimanager VTi / Filebrowser VTi v1.2 (ab VTi 6.0.x)
by @schomi & @markusw :

 

dan heb je nog dreamexplorer

dan heb je nog midnight commander

en je kunt ook via de Laptop van VU+ naar externe schijf kopiëren (mits je de samba configuratie hebt aangepast

 

sneller is de eerste

- externe disc eraan hangen (een lege dan weliswaar) >>> initialiseren met filesystem ext3 of ext4 en aankoppelen via device manager

-even een herstart via je afstandbediening opdat we zeker zijn dat die aankoppeling gelukt is

-met de Dateimanager alle bestanden naar de USB disk copieren (dat duurt wellicht wat uurtjes)

-dan de externe disc afkoppelen via de device manager

-de VU+ uit zetten per afstandbediening en de externe disk kabel afkoppelen / uittrekken

-USB disk inpakken en in je koffer

 

--> dan bij de DOUANE in AZIË een stalen gezicht houden.

 

edit: ik zal er maar gelijk bij schrijven (anders krijgen we die vraag toch nog) fat32 is niet geschikt voor bestanden die groter zijn dan 4,2 GB en NTFS is langzamer en instabieler dan een SLAK op hoge leeftijd...

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke klopt tonski wat betreft fat32 en ntfs alleen windows kan geen ext systeem lezen dus als ts het in een media center wil proppen moet hij er wel zeker van zijn dat dit een linux os is.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de wel heel snelle reacties

Of ze goed zijn (met alle respect naar jullie) heb ik geen idee van. De antwoorden, daar begrijp ik hoogstens vaag van waar het over gaat.

Eerst eens heel vaak lezen en zoeken wat dat allemaal betekent, dan laten bezinken. Dit is vooor mij chinees. Bv een plug in is een programmaatje? Overigens mijn dealer heeft zich dit maal uitgebreider gemeld. Eerste keer was een berichtje vanaf zijn telefoon. Nu was het een echte e-mail.Ik hou jullie op de hoogte.

 

Tonski schrijft over de douane in Azie. Ik neem alleen filmen en detectives op van tv en wat docu´s en de Simpsons. Ik meen dat het toegestaan is die mee  te nemen omdat ze gewoon van tv zijn ogenomen en ik verder er niets mee doe als bekijken. Overtreed ik daarmee bepaalde regels?

 

Groet van Ultimo-manneke :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat chinees is wat doe je dan in Azië :D:P

 

dus plugin = applicatie die voor de VU+ en 't image gemaakt is gebruiken, of vooraf even middels het software beheer erop zetten

die plugin starten en kopieren van <> naar

van HDD naar Extern USB disk > vooraf je externe USB disc via het menu geschikt maken = initialiseren op ext4

 

jip en janneke taal

of

lulu en liau ming taal

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D  Wat ik in Azie doe? Chinees leren haha!

 

Nu, het initialiseren is al gelukt!

 

Verder heb ik al wat opdrachten gegeven en ik geloof dat ie wat aan het doen is.

Straks eens kijken wat ie gedaan heeft.

Ik wil dus in een keer de hele interne 1 tb kopieren naar mijn, alreeds ge-initialiseerde, externe 2 tb.

 

Wordt tijd dat de een of ander eens een cursus geeft  voor deze apparaten. Deze Ultimo is toch al een computer op zich!

Zou dan in Zuid-Limburg moeten zijn, Anders moet ik nog een overnachting nemen ook.

 

:grin: :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:tired::(:cry:

 

Sorry, paar dagen geen tijd gehad.

 

Ik ga in menu naar applicaties

Heb daar een serie "dingen" staan, ik ga naar een plaatje met een stekker en de naam mediaplayer

Krijg dan een scherm met onder mekaar links (filelist): st1000LM024, internal flash, external storage

Ik ga naar st1000LM024, klik er op en krijg overzicht opslagmedia, lost found en movie.

Ga naar movie en vind daar mijn (ongeveer 180 ) opgenomen programma´s.

 

Die wil ik dus allen op de externe schijf zetten, die is 2 tb,

Vind dus niet het commando hiervoor. Noch commando per film noch alles in een keer.

 

Al die tijd staat in het rechter deel van het scherm playlist waarop 2 programma´s genoemd worden  (!?!?).

 

:sleep: :sleep: :sleep: :sleep:

 

Ik heb heel voorzichtig al wat geprobeerd maar ben bang opeens alles kwijt te raken dus  ... durf niet.!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij moet wel eerst de vragen beantwoorden die gesteld worden, zoals de vraag welke Image jij gebruikt want dit is nodig om te kunnen bepalen welke plugin jij moet downloaden om de bestanden te kunnen verplaatsen / kopiëren.

 

Wat jij nu hebt opgestart is de Mediaplayer en daarmee kun je alleen content afspelen en niet verplaatsen / kopiëren.

 

Even afhankelijk welke Image jij gebruikt (OpenPLI of VTI of Black Hole of ...) staat in het Menu ergens een optie 'Informatie' , daarin staat bij 'Ontvanger' of iets dergelijks welke Image jij gebruikt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat dat allemaal is, image en plug in.

Maar ik heb gevonden bij informatie

 

Open PLI 4

Kernel 3.1.1

Enigma 14 juli 2014

Laatste upgrade niet beschikbaar.

 

Verder: 3 gelijke tuners

De interne harddisc 1000

Extene schijf usb 3

2000.380 GB

 

Hopelijk helpt dit .....

 

met dank,

 

Het ultimo-manneke die er niet al te veel van begrijpt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Image is de software waar de ontvanger op draait, beschouw dit zoals Windows voor de laptop / PC.

Een Plugin is aanvullende software zoals b.v. Word / Excel voor Windows.

 

Jij gebruikt dus nu de Image (Software) OpenPli 4.0 en dat is prima.

Om nu bestanden van A naar B te verplaatsen moet je aanvullende software (een Plugin) downloaden en installeren.

Ik kan alleen niet zo snel vinden met welke Plugin jij bestanden kunt kopiëren / verplaatsen maar dat weet vast wel iemand anders.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, dat is duidelijke taal. :)

 

Maar wat die plug in betreft voor het kopieren / verplaatsen betreft, kan het zijn dat ik die al er op heb. Hoe kan ik dat controleren?

 

Toen ik de ultimo kocht heeft de verkoper die voor mij klaargemaakt, oa met 3 tuners. Ook heeft ie  op mijn schotel 4 LNB´s gemonteerd, coax kabels getrokken naar slaapkamer en woomkamer. Hij kent mij en weet dat ik slechts één belangrijk doel heb bij de aanschaf (en uitbreiding naar) Ultimo met 3 tuners. Opnemen van NL talige tv programma´s teneinde die mee te nemen naar Azie en daar te bekjken met een mediaplayertje. Ik had pas een nieuwe installatie van hem maar die bleek slecht 1 programma te kunnen opnemen met tegelijkertijd 1 te kunnen kijken, waarna ik dus de ultimo heb besteld met 3 tuners en de schotel met 4 LNB te laten bezetten.

 

:cry: :cry: :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard zit in OpenPli geen Plugin om bestanden te kopiëren, dus of die Plugin door de leverancier al is geïnstalleerd weet ik niet.

Zolang jij niet weet welke Plugin hiervoor geschikt is kun je ook niet controleren of die eventueel al op jouw Ultimo beschikbaar is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...