Ga naar inhoud


Geen HD zenders op LG Smart TV met CI module


PierreBrion

Aanbevolen berichten

Ik heb een LG SmartTV (42LA620S) met CI module met nieuwste type smartcard van CanalDigitaal. Satelliet met dubbele kop. Abonnement met HDTV. Het signaal (sterkte en kwaliteit) van astra 19.2 en 23.5 zijn prima. Als ik kies voor automatische afstemmen (of handmatig afstemmen) om de nederlandse HD zenders te installeren, dan krijg ik honderden zenders waaronder HD zenders maar GEEN Nederlandse HD zenders. Wel de Nederlandse SD zenders.....

 

Deze LG heeft geen fastscan funktie die de zenders meteen op de juiste plaats zet. Ik heb er geen probleem mee om ze handmatig op de juiste plek te zetten, maar dan moeten ze wel eerst gevonden worden!!!

 

Support van CD weet geen oplossing, behalve dan een CD decoder gebruiken ipv CI module, maar ja ik wil nou juist van de decoder af...

 

Wie (her)kent dit probleem en wat is de oplossing???

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Wanneer je de SD zenders ziet kijk je naar de verkeerde satelliet.

De SD zenders zitten op de Astra 1 op 19 graden oost, de HD zenders op de Astra 3 op 23 graden oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus in het menu bij Astra 3 diseqc b of 2 instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 suggesties uitgeprobeerd:

Ten eerste heb ik alleen astra 23.5 via automatische afstemming gescand

Resultaat: Veel zenders maar geen Nederlandse HD zenders

Ten tweede heb ik Astra 23.5 handmatig gescand met de transponder op 11.739 V 27500 (dit zou o.a SBS 6 HD en NPO2 HD moeten opleveren)

Resultaat: geen Nederlandse HD zenders

Ten derde heb ik via automatisch afstemmig laten zoeken op Astra 1 en 3 waarbij Diseqc A voor 19.2 en Diseqc B voor 23.5 .Deze instelling had wel tot gevolg dat het signaal (kwaliteit en sterkte) voor 23.5 naar 0 ging?!?

Resultaat: geen Nederlandse HD zenders

 

Trouwens tijdens het scannen (ca 20 minuten) zie ik dat hij zowel astra 1 als 3 scant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 suggesties uitgeprobeerd:

Ten eerste heb ik alleen astra 23.5 via automatische afstemming gescand

Resultaat: Veel zenders maar geen Nederlandse HD zenders

Ten tweede heb ik Astra 23.5 handmatig gescand met de transponder op 11.739 V 27500 (dit zou o.a SBS 6 HD en NPO2 HD moeten opleveren)

Resultaat: geen Nederlandse HD zenders

Ten derde heb ik via automatisch afstemmig laten zoeken op Astra 1 en 3 waarbij Diseqc A voor 19.2 en Diseqc B voor 23.5 .Deze instelling had wel tot gevolg dat het signaal (kwaliteit en sterkte) voor 23.5 naar 0 ging?!?

Resultaat: geen Nederlandse HD zenders

 

Trouwens tijdens het scannen (ca 20 minuten) zie ik dat hij zowel astra 1 als 3 scant.

 

Waarschijnlijk  ben je helemaal niet uitgericht op de 23.5 (zie ook bericht 2 van ceesv.)

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

wat voor zenders kreeg je dan wel met de scan op 11739 v?

om te controleren of je inderdaad astra 3 wel ontvangt kun je handmatige scan uitvoeren op de transponders:

11914 h 5/6 27500 met fta regiozenders

12168 v 3/4 27500 met fta luxemburgsche zenders

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgende scans HANDMATIG uitgeprobeerd MET ALS ENIGE SATELLIET ASTRA23.5 (Diseqc zowel op A als uit)

11739V27500 resultaat 15 zenders, geen enkele HD o.a. 10 MTV varianten en Nickelodeon FR en Nickelodeon ES

11914H27500 resultaat 7 HD zenders o.a. Sky cinema, Discovery, Nat Geo, Sky Sport, Sky Bundesliga, Eurosport360 allemaal scrambled

12168V27500 komt niet in mijn transponderoverzicht voor. In plaats daarvan heb ik 12168V29700 genomen.Resultaat: 7 HD zenders o.a. Arte Cine, M6, France 2, W9, Ushuia, Cine emotion. allemaal scrambled

 

Bij alle drie de scans worden zenders gevonden (HD en SD) die van ASTRA 23.5 komen (als je op de info button van de gevonden zender drukt)

 

Met alle handmatige scans krijg ik dus vooral franse zenders. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik in Frankrijk woon?!? Kan toch niet waar zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...