Ga naar inhoud


Hoe zit dat met garantie als ik iets bestel buiten europa?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

als ik nu iets bestel,die buiten de eurozone komt.

Hoe zit dat dan met de garantie?Gelden de regels over garantie van in dat land?zijn het die van Europa,of is dit dan nog iets anders?Kan het zijn,dat ik helemaal geen garantie krijg?

Ik heb het enkel over garantie,al het andere laat ik hierbuiten,want dat is een andere kwestie.Tenzij het noodzakelijk is,om een zinnig antwoord te geven ivm de garantie.

 

Ik heb ooit iets besteld op een be site,en dat kwam van buiten de eurozone,en dit stond nergens op de site.Hoe zit dit dan.

En kom aub weer niet af met commentaren van illegale zaken doen,je kunt best wel zaken doen buiten europa,die volkomen legaal zijn,als je doet wat je moet doen.

Om maar en voorbeeld te geven,heb ik nog een kameraad gehad die een heel speciale beeldscherm kaart kocht in de us.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bestel vaak buiten de eurozone.... maar ik denk dat sat4iedereen buiten de EU bedoelt ;)  Ik weet het niet.

Als je in Engeland, Zweden, Denemarken, CZ etc bestelt, bestel je buiten de Eurozone... maar nog steeds wel binnen de EU.

 

buiten de eurozone vogelvrij  :laugh:  laat me niet lachen zeg.... in veel niet-euro landen is alles een stuk beter geregeld dan in wel-eurolanden!

 

En of je nu binnen of buiten de EU bestelt, dat maakt niets uit... je moet gewoon naar de garantieregeling kijken van het land waarin je bestelt.... en uiteraard ook naar wat de leverancier jou aanbiedt als garantieregeling.

bestel je spullen rechtstreeks uit China, heb je met de Chinese regels te maken, of als die van de leverancier beter zijn dan de nationale regels, gelden die.... en meestal is dat allemaal ruim voldoende.

 

In Nederland denken mensen vaak dat je het beste alleen in het "binnenland" bestelt voornamelijk door die "garantieregelingen".... maar mijn ervaring heeft intussen al geleerd dat dit onzin is. Je kan rustig overal bestellen... zolang het maar niet bij een oplichter is, maar die heb je in binnen- en buitenland... Krijg je toch te maken met garantie... dan moet je uiteindelijk wel je defecte artikel in de meeste gevallen op eigen kosten terug sturen naar de afzender.... Wat dat betreft zijn de (sommige) Chinezen weer een goede uitzondering, want die betalen de portokosten gewoon terug :)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...