Ga naar inhoud


Canal Digitaal: er worden geen kanalen ingelezen


T-698CL

Aanbevolen berichten

Mijn  eerste posting hier

Hoop dat ik het bij het goede onderwerp gezet heb.

Deze vraag heb ik ook op een ander forum gepost, maar die ideeen die daar aangedragen werden hebben niet geholpen.

 

Apparatuur:
Schotel ; Oyster Vision 3 SKEW firmware EU 3.22 004
TV ; AVtex L216DRS
Abonnement is extra kaart van Familie/HD light (alleen SD)


Het is een extra kaart van CD en een gecertificeerde CI module in de TV (geen aparte ontvanger dus).
Alles heeft gewerkt.

Om een kort verhaal, lang te maken;
Met de registratie van de kaart van CD was wat fout gegaan, waardoor in onze vakantie de zenders niet meer ontvangen konden worden.
We hebben deze opnieuw moeten bevestigen. Dit was alleen een papieren kwestie en is verder goed verlopen.
De helpdesk van CD geeft aan dat de kaart actief is en op "Mijn CanalDigitaal" staat het ook goed.
Als test vroegen ze of ik naar kanaal 286 wilde zapen op de TV van mijn schoonouders (ook CD), omdat dit SBS 6 SD is. We kregen geen beeld en een melding dat de kaart niet geldig was.
De kaart van mijn schoonouders werkt ook niet op onze installatie, maar geen foutmelding.
Tijd op de TV staat op dinsdag 1 januari 1980, maar ik kan nergens in het menu iets vinden om dit goed te zetten


Wat is gedaan heb:
- Oyster geupdate naar de laatste versie (is van 25-07-2014)
- Oyster lijkt de Astra 1 te vinden, hij wijst in iedergeval naar de postitie zoals het in de werkende situatie was.
- TV ingesteld op CANAL SD (was voorheen ook zo)
- Kaart nogmaals geactiveerd via Internet
- Meerder keren laten zoeken, geen resultaat
- Via de TV kan ik wel de CI en kaart gegevens uitlezen.

Als ik bij SEARCH i.p.v. CANAL SD naar TRANSPONDER instel, komt er een hele reeks van Italiaanse zenders die beginnen vanaf positie 4000. De tijd staat nu wel goed - 1 uur. Wel beeld en geluid.

Ik had verwacht dat met de kaart van mijn schoonouders, er wel ontvangst zou zijn. Die kaart werkt immers op hun installatie. Andersom ook, onze kaart in hun installatie.

Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken.

 

Vriendelijke groeten,

                                Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Italiaanse zenders zitten op Hotbird op 13 graden oost dus op een andere satelliet.

Hier zie je de frequenties waarop de canaldigitaal zenders zitten.:http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Wil je de fastscan succesvol kunnen uitvoeren moet de schotel op 19,2 oost gericht zijn, de astra 1 positie.

De smartcard is alleen voor de decodering van het signaal en niet voor de ontvangst.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@T-698CL, ook al eens laten zoeken op Canal-HD? Je hebt immers HD-light.

 

En zoals youriy hierboven al aangeeft: het lijkt erop dat je Oyster 6 graden te ver naar het westen staat. Misschien moet je hem eerst weer eens kalibreren. Fabrieksinstellingen helpen misschien?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste T-698CL

Welkom op dit forum.
De meldingen die je krijgt moet je niet al te serieus nemen. Een meldig dat je kaart niet geldig is kan ook betekenen dat je geen signaal hebt en als jij Italiaanse zenders ontvangt, dan is dat gewoon van de Hotbird. Je schotel staat dus naar de verkeerde satelliet gericht.
Ik heb die meldingen al jaren uitgeschakeld omdat je regelmatig meldingen krijgt dat je abonnement niet geldig was terwijl er gewoon beeld is.

Maar ja, als het een extra kaart is van het familiepakket, dan ontvang je alleen maar de SD-zenders. Waarom laad je dan de fastscanlijst in in de HD-volgorde? Dan begint de lijst allemaal met zenders die je niet kunt ontvangen. Je kunt toch beter de fastscanlijst in de SD-volgorde downloaden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Fabrieksinstellingen hersteld van TV en Oyster.

 

AVtex heeft tot nu toe geen oplossing kunnen geven. Ze zijn er wel mee bezig.

 

Vrijdag ga ik naar het bedrijf toe die alles heeft geleverd. Deze waren met vakantie (ook belangrijk)

Laat dan wel weten wat evt. de oorzaak/oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij de leverancier in Hoogvliet geweest. De TV aangesloten op een werkende installatie, alles werkte meteen, dus de kaart en TV waren heb probleem niet.

Daarna alles weer aangesloten. De schotel stopt op een gegeven moment met zoeken en lijkt het of hij de satelliet heeft gevonden, echter geen signaal.
De leverancier heeft een paar keer contact met importeur uit Rijssen gehad en men concludeerde dat de LNB de veroorzaker was van het probleem.

We mochten een andere LNB gaan halen bij importeur (garantie), deze zou ik dan zelf installeren en dan de defecte naar de leverancier in Hoogvliet sturen.

Aangekomen bij importeur uit Rijssen, kreeg ik de nieuwe LNB en mocht deze nieuwe LNB zelf gaan plaatsen, zodat we meteen wisten of alles werkte.

Een van de medewerkers, die buiten bezig was met een schotel voor een andere klant, kwam even kijken.
Hij vroeg of ik de schotel eens aan wilde zetten samen met de TV, echter werkte de SKEW niet. Schotel stopte weer wel, waardoor het weer leek of hij een satelliet gevonden had.
De vraag of ik de lokatie wilde wijzigen naar een zuidelijker gelegen land, om te kijken of er beweging in de SKEW kwam. Helaas niet
Hij dacht dat het de stuurunit was, en ik kreeg een nieuw model/versie. Nu weer de zaak gemonteerd en weer opgestart, echter werkte de SKEW weer niet.
De enige optie was verder nog de unit op het dak, deze ook vervangen........ALLES werkt!!!
Mocht de stuurunit ook nog houden, dus eigenlijk een compleet nieuwe installatie.

 

Er was helaas verwarring tussen leverancier in Hoogvliet en importeur uit Rijssen over de werking van de SKEW, hoewel ik had aangeven dat deze niet werkte, leek het erop alsof importeur uit Rijssen dacht dat de SKEW wel werkte. Vandaar de analyse dat de LNB defect was.

Wij willen beide bedrijven bedanken voor het (voor ons  :-B ) perfect oplossen van dit probleem. Ook voor deze dag was leverancier in Hoogvliet zeer bereidwillig om mee te denken en helpen naar het zoeken voor de oplossing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...