Onderwerp Opties
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1681314 - 05/06/2009 14:10
Eigendom versus werloosheid
|
Sat4all Core Member
Uit: Het Zuiden
|
Omdat het slecht gaat bij ons op het werk, bestaat de kans dat ik zonder werk kom te zitten na 23 jaar. Ik heb een eigen huis ( hypotheek ) en wat spaargeld. Mijn vraag is eenvoudig: Kunnen ze aan mijn eigendom cq spaargeld knabbellen als ik onverhoops werkloos word?
Mijn leeftijd is 47 jaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1681325 - 05/06/2009 15:02
Re: Eigendom versus werloosheid
[Re: blitzteam]
|
Sat4all verslaafd
Uit: zendamateur
|
Dat ziet er niet zo goed uit voor je  Eigen huis opeten Als iemand door welke reden dan ook, maar meestal werkeloosheid, een uitkering moet aanvragen, komt deze persoon niet automatisch in aanmerking voor een uitkering zolang die persoon zelf vermogen of kapitaal bezit. Dit kan zijn een spaarrekening maar ook kapitaal opgebouwd in eigen huis vallen hieronder (de opgebouwde waarde is de waarde van het huis min eigenwoningschuld. Het komt erop neer dat mensen eerst hun eigen huis moeten "opeten" voordat een uitkering tot de mogelijkheden gaat horen.
Ook het afsluiten van een tweede hypotheek, waarbij men de overwaarde wil gaan gebruiken voor andere doeleinden als de verbetering van de woning, is een vorm van opeten van het eigen huis. De hypotheekrente aftrek is niet meer geldig voor een tweede hypotheek die niet gebruikt wordt voor de verbetering of verbouwing van de eigen woning Er is veel te vinden over "eigen huis opeten".
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1681326 - 05/06/2009 15:04
|
Sat4all Core Member
Uit: Het Gooi
|
Kijk eens op de site van UWV.
Volgens mij heb je eerst recht op pakweg 23 maanden WW. Daarna kom je denk ik in de bijstand. En dan zal je waarschijnlijk wel je vermogen moeten opeten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1681378 - 05/06/2009 17:27
|
Sat4all Core Member
Uit: Alkmaar
|
In de ww periode hoef je niet je eigen huis op te eten zoals in de bijstand. De ww bestaat uit 2 gedeeltes de ww en de verlengde ww Lengte van de verlengde ww heeft te maken met je arbeidsverleden. Globaal genomen krijg je 1 maand verlengde ww per gewerkt jaar met een maximum van 32 weken.
En als je er uit vliegt kan je ook gaan voor een gouden handdruk. Vroeger was die mogelijkheid aleen bij ontslag via de rechter, Tegenwoordig is dit bij ontslag via het CWI ook mogelijk omdat er anders rechtsongelijkheid ontstaat. Het juridisch loket kan je mischien verder op weg helpen en is gratis.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22083 Leden
48 Forums
282355 Onderwerpen
1806364 Berichten
591 berichten in de afgelopen 24 uur
Max online: 1014 @ 24/02/2010 16:50
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
144 Geregistreerd (satjenl, Sjattuh, aart44, B17, LionKing_NL, roland, ome to, cead, Tonskidutch, Johan45, _Ron, bulldog_bob, klapkonijn, metoo, Dwarfie13, Smoker, tayram, RVP, ron1872, jalza, zjik, zapdat, Ant, gmoerman, htpc, D.Quijote, adupont, eddy5, Rocketscientist, Crazy Sat, Dennis Spoelstra, photon7227, Satdorus, p1ppo, xylone, Patrick R., ronaldsl, Pedro Newbie, wavestrider, winwiz, Caesarion, mhv, MyZ, 1a2b3c4d5e5e4d3e, Hunter01, DeBeek, mola1980, Harley, zonnig, blitzteam, Henri Aalten, jubke, Vito, paulktm, MacGuinness, Henk-Jan, cheapwatcher, Penthe, Herco, kasbi35, lianne28, R.Beckers, plind69, azboxhd, Timmeke, Pedroo, wroobol, MauriBel, stefan.wolfrum, The666MAC, ton2207, wanderer, Jürgen, Jeffrey, vGnp, hhh, caveman, hummiesat, meijerja, bottelier, hummy62, Toine, satnov2, yvessr, Ventura, chevrolet, MiLo, zwervertje, Lexy, Mandretti, Alfons Verbiest, satfanaat, Sverige, operator, dream7020, Jan Ambers, amrabed, duzz, jojio, janneke, DINGES, deblaauwesigaar, yaesu7, Newslive, Sjaak(k), kokf, Hummy, ransjooman, cardwizard, privatos, P-SAT, Meljus, satbeginner, satfanatic, Toppers, Edgario, willy588, duitsland, Franck, Murdock, Big fellow, robinhoed, ivan, Earthfinder, Happy2000, Amstel76, arnold_rein, schotelkop, xilorp, Rodajo, Gladiool, Gerard20, Gerdy, greyhound, nextkiller, Outta space, Beros, johnybegood, satfreak10, TheWizard!, Erik-Jan, Belsat, meijel, elflamingo),
141
Gasten en
5
Spiders online. |
|
Functies/kleurcodes:
Administrator,
Globale Moderator,
Moderator
|
|
|