Onderwerp Opties
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1739581 - 20/10/2009 10:34
Re: Legaal NL satellietzenders in het buitenland kijken,
[Re: sattaz]
|
Sat4all Erelid
Uit: Helmond
|
Ik zie geen enkele reden waarom Algemene Voorwaarden tussen CanalDigitaal niet wereldwijd geldig zouden kunnen zijn.
Hier zijn helaas de woorden "en jou" wegggevallen. Zonder deze woorden loopt de zin ook niet goed. De zin had als volgt moeten luiden. "Ik zie geen enkele reden waarom Algemene Voorwaarden tussen CanalDigitaal en jou niet wereldwijd geldig zouden kunnen zijn.". Met vriendelijke groeten  sattaz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1739590 - 20/10/2009 10:46
[Re: Duwgati]
|
Sat4all Erelid
|
@joop001 & Duwgati, Volgens mij begrijpen jullie mij verkeerd of ik heb mij niet zorgvuldig genoeg uitgedrukt. Ik bedoel niet en heb ook nergens geschreven dat hetgeen CanalDigitaal in haar Algemene Voorwaarden opneemt overeenkomt met Internationale Wetgeving. De overeenkomst is op basis van Nederlands Recht en ik bedoel te zeggen dat de abonnee van CanalDigitaal (degene op wiens naam de kaart staat) wereldwijd gebonden is aan zijn/haar overeenkomst met CanalDigitaal. Zo mag een abonnee van CanalDigitaal zijn/haar kaart in Nederland niet met derden sharen. Bevindt die abonnee zich op een bepaald moment in het buitenland (oftewel wereldwijd) dan mag hij nog steeds niet zijn/haar kaart met derden sharen. Met vriendelijke groeten  sattaz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1739592 - 20/10/2009 10:56
[Re: sattaz]
|
Sat4all verslaafd
Uit: Amersfoort
|
Zo mag een abonnee van CanalDigitaal zijn/haar kaart in Nederland niet met derden sharen. Bevindt die abonnee zich op een bepaald moment in het buitenland (oftewel wereldwijd) dan mag hij nog steeds niet zijn/haar kaart met derden sharen. Met vriendelijke groeten  sattaz Toch gebeurt het zie ook het bericht hieronder, En degene die het abonnement geld betaald en dat boeit natuurlijk wel. Blijft toch de vraag van TS nog onbeantwoord hoe het legaal mogelijk is dat de Nederlandse zenders via satelliet te ontvangen zijn in Duitse bungalow parken. De algemene voorwaarden laten niet toe de kaart legaal in het buitenland te gebruiken. Kaarten delen is CanalDigitaal ook geen voorstander van, laat staan op een bungalow park met honderden gebruikers. Naar mijn mening is er maar één aannemelijke oorzaak waardoor CanalDigitaal dit toestaat. Lijkt me dat CDS zich niet aan haar eigen voorwaarden houd en gezwicht is voor het geld dat die abo's opleveren. Het gaat er bij mij niet in dat ze zoiets niet weten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1739595 - 20/10/2009 11:04
[Re: aart44]
|
Moderator
Uit: de brand
|
Lijkt me dat CDS zich niet aan haar eigen voorwaarden houd en gezwicht is voor het geld dat die abo's opleveren. Het gaat er bij mij niet in dat ze zoiets niet weten. Hoho, dat is zeker niet mijn conclusie, ik ga er van uit zoals je kon lezen dat CanalDigitaal zich netjes, dus legaal, gedraagd en de rechten voor het buitenland betaald aan recht hebbenden. Zodra de rechten betaald zijn is het een gewone bedrijfs voering van CanalDigitaal, immers zij bestaan van het doorgeven van door anderen gemaakte TV...
Bewerkt door Johan45 (20/10/2009 11:06)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1739603 - 20/10/2009 11:30
|
Sat4all Erelid
|
Toch gebeurt het zie ook het bericht hieronder..... Lijkt me dat CDS zich niet aan haar eigen voorwaarden houd en gezwicht is voor het geld dat die abo's opleveren. Het gaat er bij mij niet in dat ze zoiets niet weten. @aart44, Dat het gebeurt daar twijfel ik ook niet aan. Misschien dat vervolging van bepaalde illegale praktijken CanalDigitaal veel geld en mankracht gaat kosten en weinig zal opleveren? Ik heb de indruk dat CanalDigitaal weinig aan de buitenwereld kwijt wil over haar kennelijk terughoudend beleid t.o.v. bepaalde illegale praktijken. Met vriendelijke groeten  sattaz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1739607 - 20/10/2009 11:48
[Re: Johan45]
|
Sat4all verslaafd
Uit: Amersfoort
|
Hoho, dat is zeker niet mijn conclusie, ik ga er van uit zoals je kon lezen dat CanalDigitaal zich netjes, dus legaal, gedraagd en de rechten voor het buitenland betaald aan recht hebbenden. Zodra de rechten betaald zijn is het een gewone bedrijfs voering van CanalDigitaal, immers zij bestaan van het doorgeven van door anderen gemaakte TV... Wat ik zelf schrijf is uiteraard mijn eigen conclusie!!  Maar dan lijkt de vraag van de topicstarter opgelost CDS houd zich weliswaar niet aan de eigen Algemene Voorwaarden maar betaalt keurig de rechten en dus iedereen op een vakantiepark kijkt volledig legaal naar de Nederlandse zenders. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1739618 - 20/10/2009 12:15
|
Moderator
Uit: de brand
|
Maar dan lijkt de vraag van de topicstarter opgelost CDS houd zich weliswaar niet aan de eigen Algemene Voorwaarden maar betaalt keurig de rechten en dus iedereen op een vakantiepark kijkt volledig legaal naar de Nederlandse zenders. Ga er maar vanuit dat de algemene voorwaarden voor particulier gebruik anders zijn dan voor bedrijven zoals bijvoorbeeld hotels, horeca en bungalow parken. Dus ze houden zich wel aan de algemene voorwaarden maar die zijn anders als zeg maar voor Jan met de pet. Van belang is, naar mijn mening, alleen of de rechten betaald zijn of het al dan niet legaal is ....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1739686 - 20/10/2009 15:19
[Re: Mojo]
|
Sat4all Core Member
Uit: 87600
|
En kunnen wij concluderen dat CD hun eigen voorwaarden niet kent want ze hebben inderdaad reclame gemaakt voor CD op je vakantieadres in het buitenland.
Echt niet. Ze hebben reklame gemaakt voor campingsetjes. Ze hebben ook bekend gemaakt dat er in heel Europa ontvangstmogelijkheden zijn. Ze hebben beelden laten zien van een set op de camping. Nergens hebben ze vermeld of laten zien dat die camping in het buitenland was, daarnaast hebben ze niet gesteld dat je in het buitenland gecodeerde uitzendingen mag bekijken. BVN en de regionalen worden ook door Canaldigitaal uitgezonden, die mag je in heel Europa bekijken en je kunt je kaartje thuis laten. Dat jij desondanks meent te hebben waargenomen dat ze reclame hebben gemaakt voor het bekijken van het NL-pakket in het buitenland betekent dat het een goede reclame was, want dat was ongetwijfeld de bedoeling.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1739871 - 20/10/2009 21:27
[Re: 1664]
|
Sat4all Erelid
Uit: Nijmegen
|
Hier een posting uit een ander Topic [quote=Johan45]Het werkt niet nog steeds maar het werkt weer. De vorige keer was in juli en nu in begin oktober zijn ze weer gedeeltelijk ongecodeerd. Ik betwijfel dat,niet geheel ongecodeerd, maar wel met een oude seca2 kaart immers mijn tantes nemen hun kaartje altijd mee naar Spanje als ze daar gaan overwinteren. Ivm. de kaartwissel, welke zij nog niet hebben gehad, voor hun maar even gebeld met de vraag wanneer ze de nieuwe kaart krijgen zodat ze straks in Spanje niet zonder TV komen te zitten. Het antwoord was, "het is nog niet bekend wanneer klanten met een basis abo een nieuwe kaart krijgen en er zijn op korte termijn ook geen plannen voor". Wel werd geadviseerd om de ontvanger volgend jaar ook mee te nemen vanuit Spanje omdat de kans groot was dat daar eerst wat aan gewijzigd moest worden of dat die geheel niet meer zou werken met de nieuwe kaart. Dus ook de helpdesk is dubieus
Bewerkt door trust (20/10/2009 21:28)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1740542 - 22/10/2009 12:33
[Re: Golfdiesel]
|
Sat4all regular
Uit: hoevenen+blier-belgium
|
deze is van toepassing voor prive personen
Rechten op televisieprogramma’s 53. Op de door de Klant uit hoofde van zijn Abonnement/Inschrijving ontvangen televisieprogramma’s en de gebruikte encryptiesoftware rusten intellectuele eigendomsrechten. De programma’s mogen alleen in Nederland en in de privé-sfeer van de Klant worden ontvangen. Iedere andere bestemming of ieder ander gebruik van de programma’s en/of encryptiesoftware en/of het signaal – daaronder begrepen het kopiëren, verhuren, uitlenen, gecodeerd of ongecodeerd doorzenden (aan bijvoorbeeld andere huishoudens), het bewerken van de encryptie, het commercieel delen van de smartcard (cardsharing) en de vertoning in het openbaar (waaronder bioscoopvertoning, televisie-uitzending, vertoning in verenigings- of schoolverband, cafés, restaurants, gemeenschappelijke ruimtes) – is, behoudens wettelijke uitzondering, zonder toestemming van de rechthebbenden verboden en wettelijk strafbaar gesteld.
en dit voor bedrijven
Voor zakelijke klanten zijn er speciale tarieven en voorwaarden van toepassing. Voor meer informatie kunt u het beste contact op nemen met onze afdeling Business to Business.
bedrijven (hotels camping's enz ) kunnen legaal een contract met cd afsluiten in het buitenland - dit is echter met een beperkte zenderkeuze
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23665 Leden
49 Forums
292278 Onderwerpen
1872884 Berichten
419 berichten in de afgelopen 24 uur
Max online: 1014 @ 24/02/2010 16:50
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
166 Geregistreerd (bertuss, Con, leo1949, Eddy VL, rosalba11nl, henk4, rvs4all, richyk, pillie, scotty, MrScratch, zuid, Sergio Conceicao, jacky1964, remo, hanshcjmeyer, capri28v6, Buxen, Crombach21, JanLuc Piccard, smoking, MagicOnline, joop905, borsjea, boaz, lokeraar, Amager95, hummy62, Harley, mrcubic, Kimble, FoF, posterke, Fabian, goofykwek, BushWhacker, franstroch, Alventali, sattinus, opdenkamp, SalimRMAF, KRED, likus, eeffie, Satkieker™, dreamkhan, toeter, HUNNY, ransjooman, bramj, Golfdiesel, juleke21, vGnp, Bart Lowagie, Michel, casperb71, vandoorn, randkalf, Zatter, klinkie, winwiz, YUGI, PaulCl, vusat, Sigma, Beobuddy, firescoob, paqbro, rinie01, ArChie, EaS, johndegr, eppie111, peter-nmgn, sloef, mountenbike, wilhelm, CB1, ThaTiCK, EL PIÑO, Satjan1, Tippy, CEASAR W, crepion, Keep it Cool, mega gert, Mrbeam, jdelamain, limboconnect, radioman32, bander, paulktm, sattools, flipje2, ceesv, gerrit B, Koen B, jur2, daandevries, M_Z, EtienneM, RobbieT, station_hendrik, dasat, ppaap, Vmax145, bertie, harry, hvdh, dunhans, rkelly, crazydavid, gigantaandemuur, satede, boerejde, dam, zjik, Ronnie1966, EdjeKroketje, wortellica, dishman_ex5020, Paullo, garfield, dirk1, Droop, GHP, Sat4Mere, trinity1, Rog, heetmail, tesla, ziggy, SingleSlow, Matchless, Jürgen, rvdv, Patman, PurifieR, XAMA, ehm44, ron1872, Wifi, DRG, top-seve, Spotvogel, Sat-hack, Herco M., Varkentjes, satdog, targus, Royalty, Neo, naze1975, wiz, conc, Pa senior, TheWizard!, emmer, andre O, Pjotrb, Ventura, blake7, liberte, janneke, Tisnix, FrankS),
238
Gasten en
13
Spiders online. |
|
Functies/kleurcodes:
Administrator,
Globale Moderator,
Moderator
|
|
|