Pagina 1 van 19 1 2 3 ... 18 19 >
Onderwerp Opties
Stem op dit onderwerp
#1742451 - 26/10/2009 15:22 Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet?
pch Afwezig
Sat4all Freak

Ik heb nu satelliet in huis op meerdere tv's, 2 HD ready schermen en 1 full HD plasma. 2 tuners, Humax 5400 en Topfield 4000. Schotel is die Technisat Twin met 4 ingebouwde lnb's.
Met het huidige aanbod van HDTV ben ik nog niet overgegaan naar HDTV op CD.
Ik zie wel bij collega's die allemaal kabel hebben (Ziggo) dat HDTV er erg goed uitziet! En best veel aanbod daar. Prijzen zijn echter hoog en ik zit in het UPC gebied dusss....
Maar goed: stel CD komt aan het eind van het jaar met een redelijk pakket, zal ik dan eerst mijn schotel moeten vervangen voor HDTV? Ik heb nu al best vaak (=regen) blokvorming, bij HDTV komt het volgens mij allemaal veel preciezer op 23,5, klopt dat?
Dan de beeldkwaliteit: is kabel nu echt beter met HDTV, ik hoor vaak van veel hogere bitrates en daardoor mooier beeld, maar is dat ook echt zo?
Voordat ik veel ga investeren (=nieuwe schotel, nieuwe HDTV-receiver(s)) wil ik wel weten of de schotel/CD een mooi beeld levert met HDTV.
Dan de tuner: ik wil wel PVR, want dat heb ik nu ook met de Topfield 4000.
Twintuner gedeelte daarvan heb ik nog nooit gebruikt en ook maar met 1 kabel aangesloten dus lijkt het me dat ik die goedkoopste Topfield HDTV ontvanger kan kopen die wel de mogelijkheid heeft van PVR (volgens mij) door er een usb-HDD aan te hangen.
Graag jullie advies! :-)

Gr. Paul.

Google advertentie
#1742554 - 26/10/2009 18:39 Re: Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet? [Re: pch]
Tonskidutch Afwezig
Sat4all Erelid

Uit: nederland + limburg geflikkerd
Citaat:
Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet?

ik durf te beweren NEEN
er is een en ander meetbaar anders zoals je zelf al aangeeft de bitrate en de signaalsterkte

maar
digitaalbeeld=1 > betekend beeld
en
digitaalbeeld=0 > betekend geen beeld

er is aan doorgegeven programma content bij de kabel echter meer lucht / reserve en dus de ac3 (dolby surround) wordt op kabel wel doorgegeven en op satelliet NOG niet juist wegens het tekort aan bitrate bandbreedte bij de provider

of je daar (bitrate Surplus) dus ook maar iets van merkt mbt de beeldkwaliteit en de HDTV beeld weergave waag ik ernstig te betwijfelen.

als je wel blokvorming ondervindt met de huidige schotel bij enkel regen, mag je wel al een schotel in aanschouw nemen die meer regenreserve heeft
kabel heeft intrinsiek geen afname bij regen hetgeen evident zou moeten zijn

echter dat allemaal geschreven...
de kabel kan dus niet het aantal zenders leveren (ook met de huidige ! hogere bandbreedte) dan satelliet.

ciao

#1743006 - 27/10/2009 14:57 Re: Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet? [Re: pch]
Sjaak(k) Aanwezig   content
Sat4all verslaafd

Kabel HD is idd beter dan HD satelliet, kom eens langs dan zal ik het je laten zien het verschil tussen kabel en sateliet smirk

#1743038 - 27/10/2009 16:22 Re: Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet? [Re: Sjaak(k)]
Tonskidutch Afwezig
Sat4all Erelid

wanneer past het?

ciao

#1743043 - 27/10/2009 16:38 Re: Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet? [Re: Tonskidutch]
aart44 Aanwezig   content
Sat4all verslaafd

Uit: Amersfoort
Origineel bericht van: Tonskidutch
wanneer past het?

ciao

Van echt testen kan volgens mij geen sprake zijn dan zou je twee dezelfde TV's ook hetzelfde ingesteld naast elkaar op moeten stellen met op de ene een kabel ontvanger en op de andere een sat ontvanger.
Ben bang dat je die opstelling niet te zien krijgt.
En ja je hebt vele soorten kabel en sat ontvangers die ook verschillende beeldkwaliteit laten zien.

En ja zoveel mensen zoveel meningen @Jalu vind het niet zo'n verschil. laugh

Aart44

Maxdigitaal 225 Triax 88cm met Stab HH100 Mastera IV en een fun4 in een MM.

#1743061 - 27/10/2009 17:23 Re: Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet? [Re: aart44]
Sat4all verslaafd

Dat is niet zo moeilijk Aart, alle 2 de ontvangers op ESP HD zetten en met de PP knop switchen.
En als je mij kent dan kun je vermoeden dat ik de zaken op dat gebied goed voorelkaar heb whistle
En het aanbod was voor de TS bedoeld wink Ik wil geen Amsterdammers en stadgenoten in huis hebben grin

#1743073 - 27/10/2009 17:39 Re: Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet? [Re: Sjaak(k)]
Tonskidutch Afwezig
Sat4all Erelid

sick hoho

k'is uit maastricht
en enkele andere steden op deze aardkloot

maar begrijp het best wel...
want zou ook niet een ieder over de vloer willen toestaan

zeker niet als het zo'n a-typische amsterdammer is...
die misschien ook nog eens een blonde albino bisexuele andersgelovige andershuidgekleurde andersdenkende, niet werkende en van de steun genietende anti Wilders aso is.

maar ja dan heb je pech...
ik hoef al niet meer (het kabelbeeld is en blijft niks beter dan satelliet)

ciao

#1743110 - 27/10/2009 18:46 Re: Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet? [Re: Tonskidutch]
Sat4all verslaafd

En limburgers komen er ook niet in, ik woon in een nette buurt, en dat wil ik zo houden grin
On topic, kabel geeft tot nu toe het beste HD beeld laugh

Bewerkt door Sjaak(k) (27/10/2009 18:50)
Bewerk reden: edit

#1743186 - 27/10/2009 21:18 Re: Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet? [Re: Sjaak(k)]
aart44 Aanwezig   content
Sat4all verslaafd

Uit: Amersfoort
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Maar je wilt testen op ESP HD lijkt me dat de bron van Ziggo ook gewoon de Hotbird is dus onmogelijk om het beter als de bron aan te bieden.
Lijkt me stug dat de Ziggo aanvoer van Frankrijk via glas gaat. laugh

Aart44

Maxdigitaal 225 Triax 88cm met Stab HH100 Mastera IV en een fun4 in een MM.

#1743260 - 28/10/2009 08:27 Re: Is er verschil in beeldkwaliteit HDTV kabel/satelliet? [Re: aart44]
Sat4all verslaafd

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Maar je wilt testen op ESP HD lijkt me dat de bron van Ziggo ook gewoon de Hotbird is dus onmogelijk om het beter als de bron aan te bieden.
Lijkt me stug dat de Ziggo aanvoer van Frankrijk via glas gaat. laugh

De bron is hetzelfde dat klopt, maar Ziggo kan dat signaal met nagenoeg dezelfde bitrate op de kabel zetten. cool
Zij hebben (nog)niet die bitrate beperkingen die de satelliet wel heeft. wink
CD heeft een tussenschakel (=kwaliteitsverlies) nodig en moet dit HD signaal weer opstralen naar de Astra23 die met een lagere bitrate uitzend,
En daar zit de crux van de "mindere" beeldkwaliteit. crazy
Ik blijf er dus bij dat de kabel t.o.v. satelliet volgens mij beter HD beeld geeft. whistle

Bewerkt door Sjaak(k) (28/10/2009 08:38)
Bewerk reden: edit

Pagina 1 van 19 1 2 3 ... 18 19 >

Moderator:  Drs. IJzerbout, Gerard 76 
Forum Statistieken
23662 Leden
49 Forums
292276 Onderwerpen
1872875 Berichten
414 berichten in de afgelopen 24 uur

Max online: 1014 @ 24/02/2010 16:50
Top Auteurs ;)
Ome Merde 30229
Tonskidutch 23961
Ron 22054
Feedhunter Rini 21525
AlanS 15761
sattaz 14179
aart44 13869
Sjaak(k) 13127
Johan45 12946
Bigfoot 11399
Wie zijn er Online
149 Geregistreerd (peter-nmgn, EtienneM, bertie, Matchless, top-seve, Sat4Mere, ThaTiCK, Michel, dam, casperb71, Droop, XAMA, Spotvogel, Fabian, bertuss, Jürgen, PaulCl, Sat-hack, rvdv, Herco M., mega gert, Varkentjes, satdog, garfield, targus, dirk1, GHP, Royalty, hummy62, Mrbeam, dishman_ex5020, Neo, vGnp, harry, naze1975, Alventali, leo1949, dunhans, wiz, SalimRMAF, conc, boaz, Pa senior, trinity1, Golfdiesel, TheWizard!, emmer, bander, andre O, Pjotrb, bramj, Ventura, blake7, liberte, wortellica, janneke, Tisnix, Sergio Conceicao, FrankS, Kimble, robbedoeske, faxme, Puch, Freddy Hooge, Preteorian, climasat, partyfart, manusolie, rosbag, SingleSlow, fransken, dijk, Sjaak(k), martynair, rkelly, Feedhunter Rini, flugel, kriebie, satencom, satede, M_Z, unison, gallia, ton1, Loo, Satlux, petje, sevensheaven, EdjeKroketje, McDish, Zuppelan, DMotion, Rytec, naomi, iasmos, sneupertje, Coliseo, Beetle, goto, peetepeet, Simean, Frank1234, Satkieker™, moreno40, pearlpeter, Brambo's, Stardust, er2345, dub, ton2207, azboxhd, grootje, irra, rsneekes, Dennis DaMenaCe, GreenPolo, fdm, aart44, rlckring, b-vries, wollie1, Gerard 76, Snurker, Hulkie, sattekop, Spike_b, edje-ken, G.W, Harry_Nak, Macaco, zjik, Perdi, Vmax145, Graafje, wolverine, Marc-Sim, mapi, hvdh, booboo, appiemulder, MarcAngelo, ruff_rider, Hellum, bmw rijder, metoo, sattaz, michel130, Rootical, RobH), 236 Gasten en 13 Spiders online.
Functies/kleurcodes: Administrator, Globale Moderator, Moderator
Nieuwste Leden
mr_ely, alie, kvdb, satdog, Sahinbey27
23662 Geregistreerde Leden
Verjaardagen
Er is vandaag niemand jarig
Leden installaties
Mijn Big Bisat installatie
het kleine broertje van mijn T90
mijn nieuwe wavefield T90
VisioSat & Dreambox 8000
2 triax schotel op motor en een Maximum E 85 multifocus met 4 duo lnbs