| Pagina 1 van 5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
> |
Onderwerp Opties
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1780253 - 11/01/2010 01:20
Belgische ervaringen met VOIP via GSM ?
|
Sat4all Fan
Uit: op bezoek bij Fred De Bruyne
|
Wie in België heeft er ervaring met voip via gsm? Welke toestellen komen in aanmerking? Via een sip nummer toegewezen , en is dit dan ook vanaf het buitenland te gebruiken ? Totaal niet vertrouwd met deze materie , maar zou eventueel willen instappen ...Gratis of via abonnement ? Dank voor uw reacties.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1780254 - 11/01/2010 02:33
Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ?
[Re: odul]
|
Sat4all Fan
|
cherry mobile al eens bekeken? (google is your friend). Schijnt goed te werken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1780782 - 12/01/2010 04:04
[Re: Davev]
|
Sat4all Fan
|
Dank voor je reactie.Maar heb jij ervaring met het voip via gsm ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1780869 - 12/01/2010 11:59
|
Sat4all Fan
Uit: Maasbracht
|
Ik heb 2jaar geleden voor een kennis in Kinrooy voip aangesloten. Dit was gewoon een voipbuster account. Zij gebruikt hem veel om van beurzen uit duitsland met een n95 via wifi te bellen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1781001 - 12/01/2010 17:28
[Re: JeWeetWelWie]
|
Sat4all Fan
Uit: w-vl (B)
|
Bij ons op het werk hebben ze ook voip geinstaleerd en valt toch af en toe weg, klinkt blokkerig en ndan plots hoor je je gespreksparner niet meer of omgekeerd!
Had dit ook willen plaatsen bij mij thuis maar ik wacht nog wel wat!
homer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1781312 - 13/01/2010 06:12
[Re: Homer]
|
Sat4all Fan
|
Dank voor de vele reacties. Ik overweeg een nokia N79 ... De antwoorden zal ik nog eens goed moeten doorlezen. Zo te zien zijn er een boel providers . Vergelijken van de voorwaarden zal wel heel moeilijk zijn. Ik heb weer stof om wat ervaring op te doen. groeten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1781372 - 13/01/2010 10:24
|
Sat4all Core Member
Uit: Huissen - Gelderland
|
Ik kan weliswaar niet over 'Belgische ervaringen' spreken maar volgens mij zullen deze niet veel van de Nederlandse afwijken. Een aantal maanden geleden heb ik eerst met een Nokia E51 en later met de E52 een aantal testen gedaan om via de verschillende providers (software) met VOIP te bellen. Het resultaat was zeer wisselend maar ook niet echt bruikbaar. Buiten de spitsuren (08.30 - 10.00 / 16.30 -19.00 uur) ging het redelijk maar er vielen toch wel heel wat gaten in de gesprekken en de personen waarmee ik belde ondervonden dit toch wel als hinderlijk. Ik ben er althans mee gestopt en gebruik nu alleen nog Skype via de laptop.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1781401 - 13/01/2010 11:26
[Re: Jürgen]
|
Sat4all Fan
|
Hier ook geen belgische ervaringen, maar wel Nederlandse, Noorse en Zweedse... Ik heb een Nokia E51, en heb geen aparte software geinstalleerd op het apparaat, maar gewoon de standaard software van Nokia gebruikt. Ik heb het getest met een account van Budgetphone, DUS.net en Justvoip. De gesprekken zijn gevoerd via WIFI, dus niet met de Callthrough functie van justvoip bijvoorbeeld, ook niet via 3G of GPRS.
Het resultaat is belabberd slecht!! Het gesprek valt regelmatig weg, is onduidelijk, kortom, zo kan je niet telefoneren. Hetzelfde gesprek, met mijn Siemens C470IP telefoon is daarentegen Glashelder. Ik meld dit laatste maar om te bewijzen dat het niet aan de internet verbinding ligt of aan de door mij gekozen voip providers.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1781443 - 13/01/2010 13:19
|
Sat4all Freak
Uit: mi corazón
|
denk dat voip in nederland of belgie via gsm niet veel uitmaakt,had voorheen fring op mijn nokia E65 bellen via wifi prima alleen wel wat tijd vertraging Nu heb ik de HTC HD2 met agephone en dat werkt goed heb zowel verbindingen getest met wifi en G3 ,de kwaliteit is redelijk wel even opletten welke codecs het voip programma hanteert mijn voip provider is justvoip bel regelmatig europa rond en dan is dit toch wel fijn voordelig(gierige nederlander  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1782893 - 16/01/2010 11:15
[Re: satzoeker]
|
Sat4all Fan
|
Dank voor de feedback. Ondertussen kan ik de nokia N79 zelfs al niet meer krijgen ( was een stunt van allo telecom , 199 euro inplv 399)Het siemens toestel was mijn eerste idee, maar daar ben je natuurlijk niks mee in het buitenland. groeten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1784201 - 18/01/2010 20:59
|
Sat4all Fan
|
Ik lees net op tweakers dat Voip via het internet en wifi met een nokia N900 heel goed gaat. Zelf heb ik hem nog niet zijn leverrings problemen. Zodra ik hem heb zal ik het voor je uittesten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1806587 - 28/02/2010 19:22
|
Sat4all regular
Uit: Dendermonde
|
Zoals hierboven al vernoemd : ik zou iedereen aanraden om met de laptop en via skype te bellen. Veel minder zorgen , gesprekskwaliteit is goed en hun abonnementen zijn ideaal voor mensen die Veel telefoneren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1806822 - 01/03/2010 10:47
[Re: haelewyn]
|
Sat4all Erelid
Uit: Uje
|
Dat is kort door de bocht. In Nederland kan je met budgetphone of met voipbuster prima bellen met een GSM en dan met name de N95 en N80. Die hebben een eigen sip client en die werkt super. Uiteraard wel via WiFi want het 3G netwerk is simpelweg niet betrouwbaar genoeg voor voip en dan moet je dus inderdaad genoegen nemen met de nodige storingen. Ik ben ruim een jaar geleden aangestoken door het voip virus en mijn bevindingen zijn dat je alle besparingen als gemiddelde particulier net zo hard weer uitgeeft aan de hardware  In slechts een heel klein aantal van de gevallen (familie in het buitenland of zo) kan voip een besparing opleveren. Gewoon een KPN lijn met een carrier select prijsstunter er op, is netto goedkoper en betrouwbaarder. Voip is "nieuw", voip is leuk, voip is anders, voip is vaak flexibeler, maar lang niet altijd goedkoper. Ron
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1807324 - 02/03/2010 12:04
[Re: Ron]
|
Sat4all Fan
|
mijn bevindingen zijn dat je alle besparingen als gemiddelde particulier net zo hard weer uitgeeft aan de hardware  In slechts een heel klein aantal van de gevallen (familie in het buitenland of zo) kan voip een besparing opleveren. Gewoon een KPN lijn met een carrier select prijsstunter er op, is netto goedkoper en betrouwbaarder. Voip is "nieuw", voip is leuk, voip is anders, voip is vaak flexibeler, maar lang niet altijd goedkoper. Ron Ron, dat ben ik niet met je eens... Voor een normale KPN lijn, waarop je carrier select kan bellen, ben je minimaal 17 euro per maand kwijt. Voor een normaal NL telefoonnummer uit je woonplaats ben je bij budgetphone 10 euro per jaar kwijt + 5 euro beltegoed, wat ook een jaar geldig is. (heb je nodig om o.a. gratis nummers te kunnen bellen. Daarnaast bel je in principe uit via een betamax provider die je het best uitkomt volgens je belgedrag... De hardware... ikga er vanuiit dat je internet hebt, en ook een router. Dan moet je een dect-telefoon kopen voor IP, en een van de betere telefoons die er beschikbaar zijn is de Siemens C470IP. deze telefoon is te koop voor 70-90 euro... En klaar ben je. Je betaalt het eerste jaar dus 10+5+90 euro = 105 euro. Dit is incl 5 euro gesprekstegoed... bel je uit via justvoip oid dan komen daar je gesprekskosten uiteraard ook bij, al zijn die superlaag. Je kpn abo kost je jaarlijks 204 euro... en dan reken ik nog niet eens het kopen van een telefoon erbij...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1807698 - 03/03/2010 08:20
[Re: Sverige]
|
Sat4all Fan
|
Inmiddels heb ik de N900 kunnen testen op voip. Het werkt goed, thuis gebruik ik de dect niet meer de n900 schakelt zelf tussen gsm en wifi. Via het g3 netwerk van Tmobiel kan ik gewoon met voip bellen. Ik werk thuis en op mijn werk al jaren met voip nog nooit heb ik gehoord dat ik een slechte verbinding had. In de loop der jaren heb ik veel geld uit gespaard. Ik moet Ron wel gelijk geven dat je ook geld aan hardware kwijt bent dit is echter eenmalig. Ik draai nu al 4 jaar met mijn modem en mijn oude modem staat in Kinrooy. De kosten om te bellen via voip zijn voor mij ongeveer 40 Euro op jaarbasis bel ik wel de hele wereld rond. Mijn geld gaat meestal op aan het bellen van 0900-0800 nummers. Per voip accont kun je maar op 1 computer/modem zijn aan gemeld. Vele maken de fout om op elke pc met het zelfde account aan te melden hierdoor ontstaan de slechte verbindingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1807965 - 03/03/2010 18:52
[Re: liberte]
|
Sat4all regular
Uit: Dendermonde
|
Dit stond vandaag in 'de Standaard'. Het maakt me des te meer overtuigd om te blijven Skypen in combinatie met mijn E71 binnenkort. Wifi heb ik al, ik bel heel erg vaak naar China maar tot nu toe gebruikte ik de laptop of desktop met een goedkope hoofdtelefoon die aansluitbaar is met twee stekkers op de geluidskaart.
""""Eigenaars van smartphones van Nokia kunnen binnenkort ook gebruik maken van de internetapplicatie Skype, die het mogelijk maakt om gratis via het internet te bellen. 'De gebruikers van de smartphones van Nokia zullen vanuit alle uithoeken van de planeet Skype kunnen gebruiken tijdens hun verplaatsingen, via een WiFi-aansluiting of mobiele data (GPRS, EDGE, 3G)', aldus Nokia, de wereldwijde nummer 1 op het vlak van mobiele telefoons.
Nokia kent moeilijkheden om zijn positie op de markt van de mobiele telefonie te behouden, als gevolg van de doorbraak van nieuwe concurrenten, zoals de BlackBerry van het Canadese RiM, en de iPhone van Apple. Sindsdien beschouwen experts Symbian, het besturingssysteem van de Nokia-smartphones, als verouderd. """"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1808213 - 04/03/2010 03:53
[Re: satzoeker]
|
Sat4all Core Member !
Uit: De groene hel van het noorden ...
|
Ik gebruik Voipbuster i.c.m. met Nokia N97, en dat bevalt mij prima!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1810314 - 08/03/2010 08:50
[Re: Greatone]
|
Sat4all Core Member
Uit: op lokatie
|
Ik verbaas mij altijd dat mensen uberhaubt met voip (sip) kunnen bellen via een vreemde wlan of 3g.
Volgens mij kan dat nooit goed werken omdat de andere kant via een udp audio stream tot jou telefoon moet komen en dat kan niet lukken omdat de wlan achter een firewall zit die net als functie heeft data vanaf het internet te blokkeren.
Ik bel wel veel via wifi maar heb netjes de rtp poorten van buiten naar de telefoon open gezet en dan werkt het prima
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1810345 - 08/03/2010 10:05
[Re: pukje]
|
Sat4all Fan
|
Ik verbaas mij hier niet over je moest eens weten hoeveel mensen alles open hebben staan. De meeste providers bieden internet + telefonie aan. Bij de modems staan dan meestal de poorten voor voip al open. Het is aan je eigen om er beveiliging in te zetten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1810433 - 08/03/2010 12:06
|
Sat4all Core Member
|
Ik verbaas mij hier niet over je moest eens weten hoeveel mensen alles open hebben staan. De meeste providers bieden internet + telefonie aan. Bij de modems staan dan meestal de poorten voor voip al open. Het is aan je eigen om er beveiliging in te zetten. Ook al heb je alles open staan dan weet de router nog niet naar welk ip nummer de udp stream geroute moet worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1810518 - 08/03/2010 13:50
|
Sat4all Erelid
|
Ik weet niet hoe je tot dit soort vreemde conclusies komt. Dat zou alleen van toepassing zijn als zowel de voip dienst als de voip gebruiker beide achter NAT zitten, maar ik heb nog nooit en dienstverlener meegemaakt die achter NAT zat. Voibuster, voipstunt, budgetphone, allemaal geen probleem. Je hoeft geen enkele poort specifiek open te zetten. Je moet natuurlijk wel een fatsoenlijke router kopen  Ron
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1810535 - 08/03/2010 14:24
|
Sat4all Core Member
|
dan vermoed ik dat ze met een stun server werken. alleen jammer dat de nokia's alleen sip ondersteunen maar geen stun. door de stun server open je een tunnel waar alles overheen loopt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1810675 - 08/03/2010 18:09
|
Sat4all Fan
|
Het enige wat de Nokia doet is verbinding maken met een modem je inlog gegevens door sturen. Als de verbinding tot stand is gekomen ben je bereikbaar of stun of sip hierbij een rol spelen lijkt mij sterk. Je kunt namelijk met elke computer met een voipclieent verbinding maken zonder dat een modem voip ondersteunt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1810686 - 08/03/2010 18:23
|
Sat4all Core Member
|
sip (standart voip) is geen point to point maar een multi stream systeem. een sip verbinding naar je voip provider en 2 audio stream van jou service telefoon netwerk. Die 3 streams kunnen allemaal andere ipnummers hebben.
SIP is niet zo eenvoudig als de meesten denken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1811660 - 10/03/2010 16:40
|
Sat4all Core Member
|
Er is goed nieuws voor voip via 3g/wlan enz. Voor de android is iaxagent op komst op de marked. IAX heeft geen portforwarding problemen omdat dit echt via single port to port werkt.
Nadeel niet iedere provider ondersteund iax
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1811970 - 11/03/2010 00:58
|
Sat4all Fan
|
Ik hoor veel berichten dat vodafoon en kpn voip via 3g blokkeren tmobiel staat het wel toe. Uit ervaring mijn buurman heeft een dongel van kpn kan geen voip verbinding maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812061 - 11/03/2010 10:41
|
Sat4all Erelid
|
Dat zal wel aan je buurman liggen dan:-) Bij mij werkt dat namelijk "prima" met voipbuster! "Prima" staat voor het gaat, maar prima is VoIP via 3G natuurlijk in de praktijk nooit. Daarvoor zijn de netwerk gewoon te traag, of beter gezegd traag gemaakt.
Ron
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812099 - 11/03/2010 12:17
|
Sat4all Fan
|
RON Als hij thuis komt zal ik hem het doorgeven. Hij heeft het 1 maand op proef. Daar hij in het buitenland werkt is het belangrijk dat hij op een goedkope manier met het thuisfront kan bellen. De combinatie die hij gebruikt is dongel thuis en in het land waar hij is prepaid. Vast internet is voor hem schijnbaar niet mogelijk volgens KPN. Het rare is dat wij hier met 3 woonarken liggen en de eerste en de laatste(dat ben ik) wel een internet aansluiting hebben en de middelste niet. Ons israpunt staat boven op de dijk mijn afstand is 75 meter bij hem maar 30 meter en bij de eerste ook. Ik heb een 20mb abo van telfort krijg maar 6mb binnen en kan daar goed mee leven. Voorheen bij KPN kreeg ik maar 3mb binnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812127 - 11/03/2010 13:09
|
Sat4all Core Member
|
"Prima" staat voor het gaat, maar prima is VoIP via 3G natuurlijk in de praktijk nooit. Daarvoor zijn de netwerk gewoon te traag, of beter gezegd traag gemaakt. Ron
sip moet gewoon ook goed kunnen werken via trage netwerken de codex gsm gebruikt maar 8kbs ,denk eerder dat de slechte geluids kwaliteit komt doordat een udp audio stream niet door een firewall komt en jij luisterd naar de echo i.p.v. het echte geluid
Bewerkt door pukje (11/03/2010 13:10)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812208 - 11/03/2010 15:09
|
Sat4all Fan
|
Ik heb wel goede ervaringen met voip over een 3G verbinding. Afgelopen januari was ik in DK, en heb daar 14dagen lang via voip (Budgetphone en justvoip) gebeld icm met een 3G verbinding van "Tre". Geen kwaliteitsverschil te horen met kabelinternet, helder en duidelijk, zonder vertragingen.
Voor de duidelijkheid: de installatie bestond uit een 3G usb modem wat verbonden was aan de laptop. De telefoongesprekken gebeurden via een microfoon en de luidsprekers van de laptop (intussen is er dus iets aangeschaft om beter/makkelijker te kunnen bellen) en de softphone eyebeam waarop accounts van budgetphone, justvoip en dus.net actief waren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812257 - 11/03/2010 16:29
[Re: Sverige]
|
Sat4all Erelid
|
Met een 3G telefoon of 3G router heb ik het in Nederland nog niet voor elkaar gekregen om 5 minuten lang via KPN en via T-Mobile en een standaard databonnement een fatsoenlijk gesprek zonder storingen te voeren. Als je bij jouw een 3G provider hebben die wel volle bak snelheid geeft zal het best wel werken, maar in Nederland is het alles behalve betrouwbaar/snel genoeg.
Ron
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812312 - 11/03/2010 18:04
|
Sat4all Core Member
|
Met een 3G telefoon of 3G router heb ik het in Nederland nog niet voor elkaar gekregen om 5 minuten lang via KPN en via T-Mobile en een standaard databonnement een fatsoenlijk gesprek zonder storingen te voeren. Ron Met welk protocol van voip heb je getest ? sip/iax/skype/../.. of via stun ? of via een voip proxy/omvormer zoals fring ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1814925 - 16/03/2010 19:14
|
Sat4all Erelid
|
Gewoon SIP met 711-Ulaw codec.
Ron
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1814952 - 16/03/2010 19:58
|
Sat4all Core Member
|
Gewoon SIP met 711-Ulaw codec.
Ron Verbaast mij niet dat dit niet goed werkt. sip werkt niet over een firewall of je moet de juiste poort ranges open gooien. Ulaw verbruikt teveel bandbreedte.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1815456 - 17/03/2010 19:56
|
Sat4all Erelid
|
Welke firewall? Volgens mij snap je niet waar je het over hebt. Welke codec zou ik volgens jou dan moeten gebruiken die door de provider ook ondersteund wordt?
Ron
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1815468 - 17/03/2010 20:25
|
Sat4all Core Member
|
Welke firewall? Volgens mij snap je niet waar je het over hebt. Welke codec zou ik volgens jou dan moeten gebruiken die door de provider ook ondersteund wordt?
Ron Je zit achter de firewall van de gsm provider ,vodafone maakt het nog erger daar zit je zelfs achter een nat ,daar krijg je ip nummer 10.xx.xx.xx toegewezen. codex gsm is bedoeld voor smalbandige verbindingen die heeft maar 8kbs nodig. sipagent en iaxagent Binnenkort komt een iax(2) voip client voor android uit heb hoop dat met die voip client veel problemen weg zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1815484 - 17/03/2010 21:09
|
Sat4all Erelid
|
Ik denk en weet zelfs vrij zeker dat het protocol er weinig tot niets mee te maken heeft. De codec kan uiteraard wel van invloed zijn. Verbinding wordt in de meeste gevallen prima opgebouwd, maar het stoort gewoon vaak vreselijk. Ook bij low bandwith codecs als GSM die overigens nergens naar klinken. Dat ligt echt gewoon aan de te lage snelheid en betrouwbaarheid van de 3g verbinding (via een smartphone).
Ron
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1815609 - 18/03/2010 09:16
|
Sat4all Core Member
|
Heb weer eens even getest sip via 3g t-mobile De beide geluid udp streams verwerkt t-mobile goed geluid is goed alleen duurt het 3 seconden voordat het geluid aankomt. Een normaal gesprek is dus niet mogelijk. gebruikte software sipagent op htc hero
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1819735 - 27/03/2010 12:59
|
Sat4all Fan
Uit: Aywaille, prov.Luik
|
Ik woon in België en gebruik een prepaidcard van Simyo: bellen naar een vast nummer kost 5ct per minuut. Bel ik dan naar het Belgische vaste lijnnummer van VOIPBUSTER, kan ik vandaar uit mijn Voipnummers gebruiken. Bel ik dus met mijn gsm naar een vaste lijnnummer in Europa, kost mij dat 6ct per minuut. Is toch ook niet gek ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1819923 - 27/03/2010 18:57
[Re: fdm]
|
Sat4all Core Member
|
Ik woon ook in belgië probleem met een prepaid is dat je voor data per mb moet betalen dus denk niet dat voip via voipbuster voordeel geeft. In nl waar ik op werkdagen ben heb in een flatrate internet dan is voip wel voordeliger. Mijn gsm heeft ook wifi en als ik thuis ben maak ik via mijn gsm telefoon gesprekken via voip/wifi en dat werkt prima. Al met al ben altijd op mijn gsm bereikbaar via een NL nummer en zonder roaming kosten ,dit vind ik ideaal. thuis in B ben ik ook bereikbaar via een NL vast nummer Dus voor mij bestaat er geen (telefoon) grens tussen nl en B. Ohja ik kijk natuurlijk ook in B naar canaldigitaal
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Pagina 1 van 5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
> |
|
|
|
|
23325 Leden
48 Forums
289482 Onderwerpen
1857912 Berichten
386 berichten in de afgelopen 24 uur
Max online: 1014 @ 24/02/2010 16:50
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
128 Geregistreerd (Kimble, labyrint, metoo, vGnp, vresse, Spotvogel, Jürgen, Han Peekel, top-seve, HarR_99, Dreeke, meule, boekkie, StevenS, freak, WimV, martin52, Daveys, vincent666, 1pm, rolf D, pollebru, Graafje, EL PIÑO, undersurface, Sergio Conceicao, DRG, Bats, Tonskidutch, VluggeW, decodertje, hummiesat, satmate, Pameijer, IanPH, concordia, Harry_Nak, garfield, LEO79, roland, sat_boarder, jaq, post, ErwinB, Pedro Newbie, nvl, Dilasso, boets, J.Janssen, DreamHummie, tayram, vincent1971, geohaai, opie, Crazy Sat, bertss50, ejdv, mapi, phil 3548, hummy62, Golfman, Yoran, D.Quijote, gerritvogels2, Happy2000, Sjaak(k), Lambik61, lissy, GraafTel, dark-angel-djin, Erik Slagter, kooleracer, M_Z, xenas, mteam, Mistrale, Rocketscientist, klaas, pb208, CronoS, azboxhd, Noordhorn, Mrbeam, magictrance, satjenl, Enzofielt, meijel, amrabed, microchip, Henksat, rakkie, GreenPolo, felixvos, wasmiddel, dr7000, matthew_be_wvl, miquel, Bigfoot, Macka, satkabouter, Bemalus, maja, ReytingHamdi, rap, Beobuddy, Jan Ambers, TangoBravo, Paullo, patje7of9, mitchel2010, Stefaand, Hotbird, ronaldsl, Wookie, freaky, DeBeek, fred276, Joland, view, Satlook, Jim REA, GHP, smoking, zzzzzzz, FuManchu, operator, digiruud, eenreus1),
195
Gasten en
37
Spiders online. |
|
Functies/kleurcodes:
Administrator,
Globale Moderator,
Moderator
|
|
|