Pagina 2 van 5 < 1 2 3 4 5 >
Onderwerp Opties
Stem op dit onderwerp
#1782893 - 16/01/2010 11:15 Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ? [Re: satzoeker]
odul Afwezig
Sat4all Fan

Uit: op bezoek bij Fred De Bruyne
Dank voor de feedback.
Ondertussen kan ik de nokia N79 zelfs al niet meer krijgen ( was een stunt van allo telecom , 199 euro inplv 399)Het siemens toestel was mijn eerste idee, maar daar ben je natuurlijk niks mee in het buitenland.
groeten

Google advertentie
#1784201 - 18/01/2010 20:59 Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ? [Re: odul]
liberte Afwezig
Sat4all Fan

Uit: Maasbracht
Ik lees net op tweakers dat Voip via het internet en wifi met een nokia N900 heel goed gaat. Zelf heb ik hem nog niet zijn leverrings problemen. Zodra ik hem heb zal ik het voor je uittesten.

#1806587 - 28/02/2010 19:22 Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ? [Re: odul]
haelewyn Afwezig
Sat4all regular

Uit: Dendermonde
Zoals hierboven al vernoemd : ik zou iedereen aanraden om met de laptop en via skype te bellen. Veel minder zorgen , gesprekskwaliteit is goed en hun abonnementen zijn ideaal voor mensen die Veel telefoneren.

#1806822 - 01/03/2010 10:47 Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ? [Re: haelewyn]
Ron Afwezig
Sat4all Erelid

Uit: Uje
Dat is kort door de bocht.
In Nederland kan je met budgetphone of met voipbuster prima bellen met een GSM en dan met name de N95 en N80.
Die hebben een eigen sip client en die werkt super.
Uiteraard wel via WiFi want het 3G netwerk is simpelweg niet betrouwbaar genoeg voor voip en dan moet je dus inderdaad genoegen nemen met de nodige storingen.
Ik ben ruim een jaar geleden aangestoken door het voip virus en mijn bevindingen zijn dat je alle besparingen als gemiddelde particulier net zo hard weer uitgeeft aan de hardware wink
In slechts een heel klein aantal van de gevallen (familie in het buitenland of zo) kan voip een besparing opleveren.
Gewoon een KPN lijn met een carrier select prijsstunter er op, is netto goedkoper en betrouwbaarder.
Voip is "nieuw", voip is leuk, voip is anders, voip is vaak flexibeler, maar lang niet altijd goedkoper.

Ron

#1807324 - 02/03/2010 12:04 Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ? [Re: Ron]
Sverige Afwezig
Sat4all Fan

Origineel bericht van: _Ron
mijn bevindingen zijn dat je alle besparingen als gemiddelde particulier net zo hard weer uitgeeft aan de hardware wink
In slechts een heel klein aantal van de gevallen (familie in het buitenland of zo) kan voip een besparing opleveren.
Gewoon een KPN lijn met een carrier select prijsstunter er op, is netto goedkoper en betrouwbaarder.
Voip is "nieuw", voip is leuk, voip is anders, voip is vaak flexibeler, maar lang niet altijd goedkoper.

Ron

Ron, dat ben ik niet met je eens... Voor een normale KPN lijn, waarop je carrier select kan bellen, ben je minimaal 17 euro per maand kwijt. Voor een normaal NL telefoonnummer uit je woonplaats ben je bij budgetphone 10 euro per jaar kwijt + 5 euro beltegoed, wat ook een jaar geldig is. (heb je nodig om o.a. gratis nummers te kunnen bellen. Daarnaast bel je in principe uit via een betamax provider die je het best uitkomt volgens je belgedrag...
De hardware... ikga er vanuiit dat je internet hebt, en ook een router. Dan moet je een dect-telefoon kopen voor IP, en een van de betere telefoons die er beschikbaar zijn is de Siemens C470IP. deze telefoon is te koop voor 70-90 euro... En klaar ben je.
Je betaalt het eerste jaar dus 10+5+90 euro = 105 euro. Dit is incl 5 euro gesprekstegoed... bel je uit via justvoip oid dan komen daar je gesprekskosten uiteraard ook bij, al zijn die superlaag.
Je kpn abo kost je jaarlijks 204 euro... en dan reken ik nog niet eens het kopen van een telefoon erbij...

#1807698 - 03/03/2010 08:20 Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ? [Re: Sverige]
liberte Afwezig
Sat4all Fan

Inmiddels heb ik de N900 kunnen testen op voip.
Het werkt goed, thuis gebruik ik de dect niet meer de n900 schakelt zelf tussen gsm en wifi. Via het g3 netwerk van Tmobiel kan ik gewoon met voip bellen.
Ik werk thuis en op mijn werk al jaren met voip nog nooit heb ik gehoord dat ik een slechte verbinding had.
In de loop der jaren heb ik veel geld uit gespaard. Ik moet Ron wel gelijk geven dat je ook geld aan hardware kwijt bent dit is echter eenmalig. Ik draai nu al 4 jaar met mijn modem en mijn oude modem staat in Kinrooy. De kosten om te bellen via voip zijn voor mij ongeveer 40 Euro op jaarbasis bel ik wel de hele wereld rond. Mijn geld gaat meestal op aan het bellen van 0900-0800 nummers.
Per voip accont kun je maar op 1 computer/modem zijn aan gemeld. Vele maken de fout om op elke pc met het zelfde account aan te melden hierdoor ontstaan de slechte verbindingen.

#1807965 - 03/03/2010 18:52 Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ? [Re: liberte]
haelewyn Afwezig
Sat4all regular

Uit: Dendermonde
Dit stond vandaag in 'de Standaard'. Het maakt me des te meer overtuigd om te blijven Skypen in combinatie met mijn E71 binnenkort. Wifi heb ik al, ik bel heel erg vaak naar China maar tot nu toe gebruikte ik de laptop of desktop met een goedkope hoofdtelefoon die aansluitbaar is met twee stekkers op de geluidskaart.

""""Eigenaars van smartphones van Nokia kunnen binnenkort ook gebruik maken van de internetapplicatie Skype, die het mogelijk maakt om gratis via het internet te bellen.
'De gebruikers van de smartphones van Nokia zullen vanuit alle uithoeken van de planeet Skype kunnen gebruiken tijdens hun verplaatsingen, via een WiFi-aansluiting of mobiele data (GPRS, EDGE, 3G)', aldus Nokia, de wereldwijde nummer 1 op het vlak van mobiele telefoons.

Nokia kent moeilijkheden om zijn positie op de markt van de mobiele telefonie te behouden, als gevolg van de doorbraak van nieuwe concurrenten, zoals de BlackBerry van het Canadese RiM, en de iPhone van Apple. Sindsdien beschouwen experts Symbian, het besturingssysteem van de Nokia-smartphones, als verouderd.
""""

#1808213 - 04/03/2010 03:53 Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ? [Re: satzoeker]
Greatone Afwezig
Sat4all Core Member !

Uit: De groene hel van het noorden ...
Ik gebruik Voipbuster i.c.m. met Nokia N97, en dat bevalt mij prima!

Dreambox 8000HD - Nabilo Blackhole - CCcam 2.1.4 - LG PS8000 60 inch TV

#1810314 - 08/03/2010 08:50 Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ? [Re: Greatone]
pukje Afwezig
Sat4all Core Member

Uit: op lokatie
Ik verbaas mij altijd dat mensen uberhaubt met
voip (sip) kunnen bellen via een vreemde wlan of 3g.

Volgens mij kan dat nooit goed werken omdat de andere
kant via een udp audio stream tot jou telefoon moet
komen en dat kan niet lukken omdat de wlan achter een
firewall zit die net als functie heeft data vanaf het
internet te blokkeren.

Ik bel wel veel via wifi maar heb netjes de rtp poorten van
buiten naar de telefoon open gezet en dan werkt het prima

#1810345 - 08/03/2010 10:05 Re: Belgische ervaringen met VOIP via GSM ? [Re: pukje]
liberte Afwezig
Sat4all Fan

Ik verbaas mij hier niet over je moest eens weten hoeveel mensen alles open hebben staan. De meeste providers bieden internet + telefonie aan. Bij de modems staan dan meestal de poorten voor voip al open. Het is aan je eigen om er beveiliging in te zetten.

Pagina 2 van 5 < 1 2 3 4 5 >

Moderator:  Matchless 
Forum Statistieken
23666 Leden
49 Forums
292279 Onderwerpen
1872898 Berichten
427 berichten in de afgelopen 24 uur

Max online: 1014 @ 24/02/2010 16:50
Top Auteurs ;)
Ome Merde 30229
Tonskidutch 23961
Ron 22054
Feedhunter Rini 21525
AlanS 15761
sattaz 14179
aart44 13869
Sjaak(k) 13127
Johan45 12946
Bigfoot 11399
Wie zijn er Online
154 Geregistreerd (pgeersen, wodonar, waterstofcyanide, Jag, mhv, Frank67, Michel, veli003, RobbieT, Alventali, Dessie, HD_freak, nedsat, aardbeì, Hadrian, balabo, alindenf, dagg, richyk, wanderer, tayram, oldebroek, arsat, Ptje, ArChie, Opel, janneke, sat_viewer, matthew_be_wvl, Roodkapke, W3ird_N3rd, FoF, dreamlover8000, jakkoi, Murdock, adupont, HUNNY, pixiard, The Iron Maiden, Toorg, EasySat, b-vries, florisdelmar, Sis, view, minplus, gerritvogels2, spongebob, satfanatic, satencom, daan, roymar, EtienneM, Cardi, jur2, volkswagen1, jdelamain, hanshcjmeyer, Vmax145, Sergio Conceicao, Natrium, tiercé /quarté, Feedhunter Rini, aukemuis, Golfdiesel, Seaplane, jojio, Penthe, druup, Sjaak(k), JackieX, hummy62, TopMusic, dirk28, her, drift, fred276, Matthijs, JanLuc Piccard, henri38, DreamSat06, Spotvogel, ceesv, delgoda, EaS, Zak, Big fellow, Jappie13457, kriebie, toeter, Eddy VL, patje7of9, vGnp, ppaap, asm9275, TGeert, fransken, marcel1970, landcruiser, smoking, VriezeNet®, zuid, rvs4all, Marc21, wilhelm, SuperBug, IanPH, Con, Smurf, hjj, eenreus1, iasmos, boaz, t3wallson, henk4, Humax_Satelliet, Crombach21, remo, albatros, goofykwek, pc-junkie, scotty, bramj, jacksparrow, renzie, rosalba11nl, Sahinbey27, SalimRMAF, bertuss, leo1949, pillie, MrScratch, jacky1964, capri28v6, Buxen, MagicOnline, joop905, borsjea, lokeraar, Amager95, Harley, mrcubic, Kimble, posterke, Fabian, BushWhacker, franstroch, sattinus, opdenkamp, KRED, likus, eeffie, Satkieker™, dreamkhan), 194 Gasten en 13 Spiders online.
Functies/kleurcodes: Administrator, Globale Moderator, Moderator
Nieuwste Leden
wodonar, jacky1964, majoody, famnurra, mr_ely
23666 Geregistreerde Leden
Verjaardagen
Er is vandaag niemand jarig
Leden installaties
Mijn Big Bisat installatie
het kleine broertje van mijn T90
mijn nieuwe wavefield T90
VisioSat & Dreambox 8000
2 triax schotel op motor en een Maximum E 85 multifocus met 4 duo lnbs