Pagina 26 van 38 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 37 38 >
Onderwerp Opties
Stem op dit onderwerp
#1796119 - 09/02/2010 07:17 Re: [VU+ DUO] de (aller)eerste indruk. **** [Re: illbeback2]
Duolist Afwezig
Sat4all Core Member

Origineel bericht van: illbeback2
Ik lees hier veel over een webinterface die ingebakken is in de PLi. Is dit een webinterface die je te zien krijgt over het netwerk vanaf een pc, of is het een webinterface onscreen rechtstreeks van de VU? Is het een optie of staat ie bij mij al aan

Type op je PC eens het IP-adres van je VU in whistle

Origineel bericht van: illbeback2
Ik heb ook nog niet kunnen uitvinden hoe je de favorietenlijst kunt bewerken, of zelf een nieuwe kunt aanmaken.

Druk als je in de zenderlijst staat eens op "Menu": dan gaat er niet alleen een menu, maar zelfs een hele wereld voor je open.

Kijk ook eens op de PLI-site : daar vind je o.a. een handig overzicht van beschikbare applicaties.

En als je voor "Boeket" gewoon : Favorietenlijst" leest, is het een stuk duidelijker.

Google advertentie
#1796130 - 09/02/2010 08:04 Re: [VU+ DUO] de (aller)eerste indruk. [Re: bulldog_bob]
roelofsee Afwezig
Proef lidmaatschap

Origineel bericht van: bulldog_bob
Origineel bericht van: roelofsee

De redenen:
- de afstandsbediening is een drama als je afkomstig bent van een dreambox afstandsbediening.
Het zal ongetwijfeld een kwestie van gewenning zijn maar ik het vind het ontwerp c.q. layout van de knoppen niet logisch en niet lekker werken. Dit is een groot minpunt. Ik heb nog een Harmony 525 afstandsbediening proberen in te stellen maar dat vond ik ook niet lekker werken. Niet zo lekker als mijn vertrouwde vriend.. van de dreambox.

Dat is zonde , ab kun jue werkend maken voor de VU+ Duo.

- ik had diverse problemen bij het opnemen van een HD zender en vervolgens kijken naar een andere zender. Ik kreeg dan geen beeld. Ik heb goede kijk op de software en mijn instellingen waren absoluut gelijk aan de dreambox 7025 maar toch geen beeld.

Ik heb hier totaal geen problemen mee , opnemen en kijken gaan prima ook op de HD zenders.

- de stabiliteit van de Pli Image laat nog te wensen over. Op zich ook logisch want het is een hobbydoos natuurlijk en dat kost even wat tijd. Maar ik denk dat er nog behoorlijk wat zaken verbeterd kunnen worden wil het zo stabiel lopen als mijn dreambox Pli image.

De image die Pli verstrekt is zeker zo stabiel als de Pli die in jou DM7025+ zit , ik, heb nog geen crash gehad , sinds ik de VU+ heb ( 3 weken ).

- Voor mij persoonlijk is HD beeld niet zo'n enorme verbetering. Ik heb een HD Ready plasma televisie met resolutie 1024 * 768 en ik vind het beeld van SD op een dreambox al zo goed dat ik zelf weinig verschil, voordeel zie voor deze HD receiver.
Ik heb dat verkeerd ingeschat. Ik dacht echt dat het mooier zou zijn. Plus dat er niet zo heel veel HD zenders nog zijn.

Ik heb zelf ook de DM7025+ , dus ik kan er een oordeel over geven.
Het beeld van de VU+ duo op de SD zenders ,vind ik toch veel beter dan de DM7025+.
En als jij het verschil niet goed kunt zien van de HD zenders , moet er toch iets heeeeeel erg mis zijn met jou plasma ( heb zelf een plasma 42" Pana HD Ready ) want dat verschil kun je echt niet missen hoor ,

Verder is het prima apparaat maar het kwalitatief (hardwarematig en softwarematig) absoluut niet te vergelijken met een dreambox.

Sterkte!

Ook op dit punt sla je de plank finaal mis , het is zeer zeker anders om.
Jou DM7025+ is hardwarematig en software matig onder geschikt aan de VU+ duo , gezien de processor en het ram geheugen.Zelfs de DM800 presteerd nog minder dan de VU+ duo ( volgens sommige DM800 bezitters).

Sterkte !!!!

Ik vind het jammer dat er zo fel gereageerd wordt op een mening. Ik probeer mijn ervaringen weer te geven, misschien mis ik wat technische onderbouwing op punten. Maar een mening moet je altijd positief belonen op een forum, anders post niemand meer, is mijn idee.
Het lijkt op dit forum net alsof mensen er persoonlijk belang bij hebben dat dit product goed overkomt. Ik ben ook best enthousiast over mogelijkhden van de VU+ (voor een mooie prijs) maar ik vind persoolijk als je van een dreambox afkomt dat er toch best wat aan te merken is. Maar nogmaals, dat is puur persoonlijk. IK heb een Panansonic 42PV60 televisie, HD ready, en ik kijk met een kwalitatieve scart kabel naar SD. Ik vind het SD beeld mooier dan bij de Vu+. Maar misschien was er bij mij wat kapot in de VU+. En ik vind persoonlijk het HD beeld niet zo'n grote vooruitgang op mijn HD Ready televisie met 1024 * 768 resolutie. Ik vond mij dreambox 7025 al schitterend beeld geven. Maar misschien ben ik niet zo veeleisend..
En daarnaast vind ik een de Dreambox afstandsbediening ergonomisch fantatisch werken. Maar misschien is dat een kwestie van gewenning.

Ik wil iedereen veel plezier wensen met de VU+ duo. Die van mij is inmiddels verkocht!

Bewerkt door roelofsee (09/02/2010 08:05)

#1796138 - 09/02/2010 08:27 Re: [VU+ DUO] de (aller)eerste indruk. [Re: roelofsee]
Merkedesch Afwezig
Sat4all Core Member

Uit: rund um haus...

Ik vind het jammer dat er zo fel gereageerd wordt op een mening. Ik probeer mijn ervaringen weer te geven, misschien mis ik wat technische onderbouwing op punten. Maar een mening moet je altijd positief belonen op een forum, anders post niemand meer, is mijn idee.
Het lijkt op dit forum net alsof mensen er persoonlijk belang bij hebben dat dit product goed overkomt. Ik ben ook best enthousiast over mogelijkhden van de VU+ (voor een mooie prijs) maar ik vind persoolijk als je van een dreambox afkomt dat er toch best wat aan te merken is. Maar nogmaals, dat is puur persoonlijk. IK heb een Panansonic 42PV60 televisie, HD ready, en ik kijk met een kwalitatieve scart kabel naar SD. Ik vind het SD beeld mooier dan bij de Vu+. Maar misschien was er bij mij wat kapot in de VU+. En ik vind persoonlijk het HD beeld niet zo'n grote vooruitgang op mijn HD Ready televisie met 1024 * 768 resolutie. Ik vond mij dreambox 7025 al schitterend beeld geven. Maar misschien ben ik niet zo veeleisend..
En daarnaast vind ik een de Dreambox afstandsbediening ergonomisch fantatisch werken. Maar misschien is dat een kwestie van gewenning.

[/quote]

Dat je hebt gekeken via een "kwaliteits" scart kabel en geen mooi beeld krijgt!!Kan ik inderdaad ook bevestigen.Via de scart is er op dit moment nog geen mooi plaatje te verwachten van de VU+ even op CVBS zetten in plaats van RGB helpt wel iets maar dan is het menu weer een beetje "trillerig" het beeld op zich niet.

Alleen die "kwaliteits" scart als die korter is dan 5mtr.(ik heb hier een lage marge aangehouden) zal op geen enkele ontvanger beter beeld gaan geven!!!Als je denkt van wel??Dan lees de diverse testen maar eens...Het betere beeld zit dan echt "tussen je oren".Er is geen beter product te verkopen met een MEGA marge als b.v Monster kabels met Gold Plated stekkers aan de consument.

Ik zelf kom van een DM7025s af en mijn VU+ geeft toch echt wel een beter plaatje af via de bekende aansluitingen!!Behalve dan de Scart.Dat je niet zoveel eisend bent??Ik denk het wel??Je bent gewoon vast geroest denk ik...??

Dat je inderdaad de 1e paar dagen steeds de verkeerde toets indrukt kan ik ook bevestigen..Alleen dit is een gewenning.Dus als DM b.v hun nieuwe ontvangers uitrust met andere AB's koop je hem ook niet meer??En ben je nooit in het bezit geweest van een Dreambox dan weet je al helemaal niet wat het verschil is.

En als je geen verbetering ziet op je Panasonic Scherm tussen een SD en een HD kanaal dan is er toch echt wel iets mis met een instelling of uitgang van je Scherm.Zelfs via een scartkabel zie ik verbetering in beeld als ik naar een HD kanaal zap.(Momenteel kijk ik op wat oudere LG HD Ready scherm)

Al met al op dit moment gewoon een ontvanger die ik zeer zeker kan aanbevelen ook naar de "gewone" consument.

Gr.Merkedesch

#1796142 - 09/02/2010 08:37 Re: [VU+ DUO] de (aller)eerste indruk. [Re: roelofsee]
Triax-88 Afwezig
Sat4all Core Member

Uit: Goed voor U!!

Dat krijg je door dit soort ongefundeerde uitspraken die je bovendien niet als mening maar feit presenteerd:

"Verder is het prima apparaat maar het kwalitatief (hardwarematig en softwarematig) absoluut niet te vergelijken met een dreambox"
Harmony 555

#1796144 - 09/02/2010 08:43 Re: [VU+ DUO] de (aller)eerste indruk. [Re: sattaz]
Ribbe82 Afwezig
Lid

Citaat:
Helaas ben ik 1 van de weinigen die niet zo'n positieve ervaringen met de Vu+ duo heeft.

Citaat:
Op marktplaats ben ik de afgelopen tijd geen tweedehands VU+ DUO tegengekomen

Hoax?!

Bewerkt door Ribbe82 (09/02/2010 08:44)

#1796152 - 09/02/2010 09:06 Re: [VU+ DUO] de (aller)eerste indruk. [Re: Ribbe82]
Duolist Afwezig
Sat4all Core Member

Op dit moment werkt RGB via scart nog niet: logisch dus dat je er nu niet zo'n mooi plaatje mee krijgt. Dat komt echt wel.
Ik vind het trouwens wel raar om na zo'n korte tijd een apparaat dat nog maar net op de markt is (en waarvan bekend is dat enkele functionaliteiten nog niet 100% werken) al gelijk als "niet goed" te beoordelen.
In feite doe je dat alleen maar op de nog niet werkende RGB!

#1796181 - 09/02/2010 10:08 Re: [VU+ DUO] de (aller)eerste indruk. [Re: roelofsee]
Duolist Afwezig
Sat4all Core Member

......Ik vind het jammer dat er zo fel gereageerd wordt op een mening. Ik probeer mijn ervaringen weer te geven, misschien mis ik wat technische onderbouwing op punten. Maar een mening moet je altijd positief belonen op een forum, anders post niemand meer, is mijn idee.

Ja, een forum is er zeer zeker (mede) voor het uiten van meningen. Maar als je tijdens die uiting zo duidelijk laat blijken dat die mening ongefundeerd is, moet je niet gek opkijken dat anderen daar (als de blijkbaar zo gewenste "beloning") ook een mening over hebben.
Daar is een forum nu eenmaal (mede) voor.

En ik denk dat die "felheid" van de reacties uitsluitend en alleen daar uit voortkomen, niet door de mening op zichzelf.

Of is dit nu ook weer te fel whistle

#1796212 - 09/02/2010 10:50 Re: [VU+ DUO] de (aller)eerste indruk. [Re: Duolist]
Roobert Afwezig
Sat4all regular

Wat mij opvalt is dat je altijd over scart aansluiting spreekt.
Maar die is achterhaald, er staat hdmi op en de kabel wordt zelfs meegeleverd.
Probeer eens.

Voor de ab ben ik het ook eens en het feit dat je niet op OK mag drukken is ook irriterend maar wordt je wel gewoon.
Dan zou ik toch nog niet zeggen dat ze slecht is, lees de postings hier eens, je zal zien dat zij een véél beter bereik heeft.
Wat de kleur en de design van het toestel betreft; dat vind ik echt het grootste minpunt van de VU maar voor TV kijken is hij prima en daar dient hij toch voor.

Toen ik mijn DM7000 kocht liep ik overal te zeggen dat deze niet gemaakt was om TV mee te kijken. Ik moet hierbij wel vermelden dat destijds ook nog geen blue en andere pannels waren. Dat krijg je als je iets nieuw koopt en je weet niet hoe je het moet gebruiken.

#1796214 - 09/02/2010 10:55 Re: [VU+ DUO] de (aller)eerste indruk. [Re: Duolist]
ijsblok Afwezig
Sat4all Freak

Uit: Rotterdam
Hier nog een tevreden gebruiker van de Vu+ Duo. Beeld op SD zenders is voor mijn gevoel wel iets minder dan op mijn oude Topfield 4000, maar het ziet er nog steeds strak uit. Beeld op HD zenders is icm mijn Samsung Full HD wel prachtig. Afstanbediening is inderdaad wel even wennen, maar na paar dagen is dat gewoon goed te doen naar mijn mening.

Verder qua zapsnelheid is het voor mij ook goed (let wel dat ik maar ervaring heb met 2 andere ontvangers). Als je van SD naar HD zapt moet hij wel even omschakelen (wat mij logisch lijkt). Maar bijvoorbeeld van HD naar HD gaat gewoon snel.

Grootste pluspunt voor mij is dat hij gedecodeerd opneemt (meerder opnames tegelijk). Vooral de vrouw des huizes is daar erg blij mee. Op de oude Topfield icm dragon cam was het duimen of je de opname erna nog kon kijken.

Ook ik was in het begin even huiverig om een 'hobby'doos aan te schaffen, maar na een paar dagen (toen ik eindenlijk beeld had. Rotor was verkeerd afgesteld) was ik er zo aan gewend alsof ik nooit anders heb gehad. Je hoeft geen onwijze computer'nerd' te zijn om de Vu+ goed draaiend te hebben en te houden. En ook de ondersteuning van het Pli team is fantastisch.

Enige wat ik me nog afvraag is of het kwaad kan om de Vu+ op standby te houden. Hoor dan namelijk wel de fan draaien. Maar weinig zin om steeds 1 minuut en 20 seconden te moeten wachten tot de box is opgestart.

#1796219 - 09/02/2010 11:01 Re: [VU+ DUO] de (aller)eerste indruk. [Re: ijsblok]
SatMann Afwezig
Sat4all Freak

Uit: West-Vlaanderen
ijsblok,

gewoon op standby laten staan kan zeker geen kwaad.
want op deep-standby mis je alle opnames.
dus bij mij staat hij hier altijd op gewone standby.
en ja....hij verbruikt dan 20 watt of zo...maar kijk effen rond in huis wat allemaal staat de draaien, dus die maakt je niet arm in standby wink

VU+DUO HD twin tuner OpenPli
DM800HD OpenPli
DM500HD OpenPli
Popcorn Hour A-110
*PLi/Rytec EPG POWERED*

Pagina 26 van 38 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 37 38 >

Forum Statistieken
23666 Leden
49 Forums
292279 Onderwerpen
1872898 Berichten
427 berichten in de afgelopen 24 uur

Max online: 1014 @ 24/02/2010 16:50
Top Auteurs ;)
Ome Merde 30229
Tonskidutch 23961
Ron 22054
Feedhunter Rini 21525
AlanS 15761
sattaz 14179
aart44 13869
Sjaak(k) 13127
Johan45 12946
Bigfoot 11399
Wie zijn er Online
155 Geregistreerd (wodonar, veli003, richyk, wanderer, tayram, oldebroek, Frank67, nedsat, arsat, Dessie, Ptje, balabo, ArChie, waterstofcyanide, Opel, janneke, pgeersen, sat_viewer, matthew_be_wvl, Roodkapke, W3ird_N3rd, FoF, dreamlover8000, Jag, jakkoi, Murdock, adupont, HUNNY, pixiard, The Iron Maiden, Toorg, Alventali, EasySat, b-vries, florisdelmar, Sis, view, minplus, gerritvogels2, spongebob, satfanatic, satencom, daan, roymar, aardbeì, EtienneM, Hadrian, Cardi, jur2, volkswagen1, jdelamain, hanshcjmeyer, Vmax145, Sergio Conceicao, Natrium, tiercé /quarté, Feedhunter Rini, aukemuis, Golfdiesel, Seaplane, jojio, Penthe, druup, Sjaak(k), JackieX, hummy62, TopMusic, dirk28, her, drift, fred276, Matthijs, JanLuc Piccard, henri38, DreamSat06, Spotvogel, ceesv, delgoda, EaS, HD_freak, Zak, Big fellow, Jappie13457, kriebie, toeter, Eddy VL, patje7of9, vGnp, ppaap, asm9275, TGeert, fransken, marcel1970, landcruiser, smoking, VriezeNet®, zuid, rvs4all, Marc21, wilhelm, SuperBug, IanPH, Con, Smurf, hjj, eenreus1, iasmos, boaz, t3wallson, henk4, Humax_Satelliet, Crombach21, remo, albatros, goofykwek, pc-junkie, scotty, bramj, jacksparrow, renzie, rosalba11nl, Sahinbey27, SalimRMAF, bertuss, leo1949, pillie, MrScratch, jacky1964, capri28v6, Buxen, MagicOnline, joop905, borsjea, lokeraar, Amager95, Harley, mrcubic, Kimble, posterke, Fabian, BushWhacker, franstroch, sattinus, opdenkamp, KRED, likus, eeffie, Satkieker™, dreamkhan, ransjooman, juleke21, Bart Lowagie, Michel, casperb71, vandoorn), 199 Gasten en 13 Spiders online.
Functies/kleurcodes: Administrator, Globale Moderator, Moderator
Nieuwste Leden
wodonar, jacky1964, majoody, famnurra, mr_ely
23666 Geregistreerde Leden
Verjaardagen
Er is vandaag niemand jarig
Leden installaties
Mijn Big Bisat installatie
het kleine broertje van mijn T90
mijn nieuwe wavefield T90
VisioSat & Dreambox 8000
2 triax schotel op motor en een Maximum E 85 multifocus met 4 duo lnbs