Onderwerp Opties
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1812114 - 11/03/2010 12:37
Re: Recht en ONrecht in het verkeer....
[Re: vincent1971]
|
Herco
Ongeregistreerd
|
Liep laatst over een zebrapad hier in de stad Enschede. Deze zebra ligt op een singel ( hoofdrotonde weg ). Nou heb toen een trap gegeven tegen een auto die mij bijna van de sokken reed... Als dat mijn auto was had ik je alsnog 100% zeker van de sokken gereden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812125 - 11/03/2010 12:59
[Re: ronaldsl]
|
Sat4all Core Member
Uit: Turkije
|
Ik merkte pas hoe ik fietste en hoe vervelend mijn fietsgedrag was voor automobilisten (en gevaarlijk) toen ik eenmaal zelf mijn rijbewijs had gehaald.
Voor mijn gevoel fietste ik best redelijk, maar dat bleek heel anders te zijn toen ik het van de andere kant zag.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812157 - 11/03/2010 14:07
[Re: ]
|
Sat4all Core Member
Uit: & Thuis
|
Liep laatst over een zebrapad hier in de stad Enschede. Deze zebra ligt op een singel ( hoofdrotonde weg ). Nou heb toen een trap gegeven tegen een auto die mij bijna van de sokken reed... Als dat mijn auto was had ik je alsnog 100% zeker van de sokken gereden. Ach dan kom ik je wel weer tegen bij de (rijdende) rechter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812180 - 11/03/2010 14:34
|
Herco
Ongeregistreerd
|
Liep laatst over een zebrapad hier in de stad Enschede. Deze zebra ligt op een singel ( hoofdrotonde weg ). Nou heb toen een trap gegeven tegen een auto die mij bijna van de sokken reed... Als dat mijn auto was had ik je alsnog 100% zeker van de sokken gereden. Ach dan kom ik je wel weer tegen bij de (rijdende) rechter Dus volgens jou sta je in je recht als je tegen de auto aan trapt van een bestuurder die jou over het hoofd heeft gezien. edit:iemand express van de sokken rijden mag natuurlijk ook niet, dat kan ik zelf ook nog bedenken
Bewerkt door Herco (11/03/2010 14:37)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812220 - 11/03/2010 15:19
|
Sat4all Core Member
Uit: Turkije
|
Ach dan kom ik je wel weer tegen bij de (rijdende) rechter Ergens heb ik het idee dat die lopend zal komen in deze zaak... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812222 - 11/03/2010 15:19
[Re: Sjattuh]
|
Sat4all Erelid
Uit: nederland + limburg geflikkerd
|
Ik merkte pas hoe ik fietste en hoe vervelend mijn fietsgedrag was voor automobilisten (en gevaarlijk) toen ik eenmaal zelf mijn rijbewijs had gehaald.
Voor mijn gevoel fietste ik best redelijk, maar dat bleek heel anders te zijn toen ik het van de andere kant zag.
juiste houding t.o.v. wie nu recht heeft of onrecht is daarmee duidelijk: je dient rekening met elkaar te houden en zo zien we het besef groeien en dus acceptatie als je beide situaties kent die met 140 op de A2 naar Utrecht wil <wil overal voorbij> en die met bijna 100 op de A2 naar Utrecht wil <wil brandstof sparen of ben bang> die met 140 op de A2 naar Utrecht wil <moet er voorbij dus gaan we bumper-plakken> en die met bijna 100 op de A2 naar Utrecht wil links rijdend <hoef me niet te laten "mobben" en/of te versnellen dan wel rechts te gaan> en ga zo maar door met die voorbeelden "analoog aan" iemand zijn situatie juist inschatten en waarderen of accepteren als je als verkeersdeelnemer in direct contact zou staan met elkaar, zou er heel veel gepraat / geschreeuwd / gefoeterd worden en misschien ook nog hoffelijke Gestes ga maar voor ga maar voorbij ga maar tegen het verkeer in, ik let wel op ga maar snel anders wordt je nog natter door die regen ga maar eerder, want met één trap op 't gas ben ik in "no-time" weer op snelheid ga maar voor met je kiddies die al bijna te laat zijn voor school etc etc. ciao
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812247 - 11/03/2010 15:54
[Re: Tonskidutch]
|
Sat4all Fan
Uit: Hoofddorp
|
ga maar voor ga maar voorbij ga maar tegen het verkeer in, ik let wel op ga maar snel anders wordt je nog natter door die regen ga maar eerder, want met één trap op 't gas ben ik in "no-time" weer op snelheid ga maar voor met je kiddies die al bijna te laat zijn voor school
Er zijn al genoeg huftertjes op de weg. Als iedereen nou eens 5 minuten eerder van huis ging...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812252 - 11/03/2010 16:00
[Re: Lucky_Luke]
|
Lid
Uit: Stiens
|
Met die 5 minuten eerder vertrekken win je veel meer dan met een half uur gestressed racen. Het zou ook een hoop schelen als mensen eidelijk eens begonnen met ritsen. Ook op de rotonde in de spits gaat het dan voor jezelf en medeweggebruikers veel soepeler en pak je zo ook weer wat tijd terug. En voor de fietsers, steek nou alsjeblieft eens die lamme poot uit. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1812273 - 11/03/2010 17:02
[Re: Clarke]
|
Sat4all Core Member
|
Als ze nou ook die kneuzen die structureel 75 of zelfs nog langzamer rijden op een 80 km weg eens van de weg halen.
Scheelt een hoop ergernis en bumperklevers.
Ik heb een perma ban, omdat ik ondanks het bijna onuitputtelijk geduld van de moderators toch steeds weer de regels aan mijn laars lapte en daarna alleen maar een grote mond had in plaats van welgepaste excuses.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23688 Leden
49 Forums
292634 Onderwerpen
1874613 Berichten
427 berichten in de afgelopen 24 uur
Max online: 1014 @ 24/02/2010 16:50
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
130 Geregistreerd (XAMA, StevenS, edbe, waterstofcyanide, marco24, Black Spider, dijk, henri38, CB1, Reneetjuh, pretpat, DaVito, Mage, Feedhunter Rini, Rick Hunter, Golfdiesel, oldebroek, rosalba11nl, hendrico, EL PIÑO, Jap, eagle, SnijdeA, SatelliteOfLove, looney2, rienan, korsan, likus, bramj, NINjak, pearlpeter, Dessie, peterksr, cheazers, mnotje, cemeli, Penthe, vGnp, Garagebox, jdr, catw, waveman, vandoorn, hummy62, Harley, Jake Blues, EtienneM, wortellica, smetje limb.BE, The Librarian, Edbl56, Brombeer, keith black, CrazyMotha, vincent1971, ronney67, Gennaromax, JackieX, Sjaak(k), berenhuis, BasRik, gerrit801, ehm44, Ventura, don traffico, McDish, pascalletje, jann, whatyouneed, Pletskop, vusat, f650gsrider, arie kanarie, JaxcC, tonnyboy, eenreus1, valkhyr, satjenl, sattools, lteo, tessa, jojo_buiten, conc, ceesv, RAGBAK, Bopke, nedsat, martis, fred276, Satlux, jame, ASG-60, BBC, spaghetto, kkkkk, Varkentjes, xenas, Jürgen, verkerkbr, rve, Hum-orist, Blackout, naitsirhc, Crombach21, sattaz, erikje, P.C.Hooftletter, Mistrale, satfanatic, yamaha, dannyboy, Pat3068, appie39, redneck eyeball, Drs. IJzerbout, Spacerpower, KEES136, magictrance, ad2, Natrium, yaho, JPVSP, Softmatic, Sergio Conceicao, volkswagen1, Asterix, jalu, Alfons Verbiest, Pedro Newbie, miquel),
181
Gasten en
9
Spiders online. |
|
Functies/kleurcodes:
Administrator,
Globale Moderator,
Moderator
|
|
|