Onderwerp Opties
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1875661 - 28/07/2010 19:34
Re: Catalonië verbiedt stierengevechten
[Re: sattaz]
|
Sat4all Core Member
Uit: limburg zuid
|
ja, net zoals Nederland en andere landen voor miljarden aan wapens fabriceren en exporteren die ook veel banen oplevert in ons landje zullen ze hier niet snel dat verbieden. Vaak heeft men andere belangen om iets niet te verbieden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1875673 - 28/07/2010 19:49
[Re: DeBeek]
|
Sat4all verslaafd
Uit: Amersfoort
|
De Oostvaardersplassen hebben hier totaal niets mee te maken.
Er vinden daar geen stierengevechten plaats en het ligt niet in Spanje.
En daar ging het topic over.
Klopt helemaal maar aan de Spaanse stierengevechten kunnen we van hier uit weinig doen aan wat er bij de Oostvaardersplassen gebeurt kunnen we wel wat aan doen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1875674 - 28/07/2010 19:52
[Re: aart44]
|
Sat4all Core Member
|
Klopt helemaal maar aan de Spaanse stierengevechten kunnen we van hier uit weinig doen aan wat er bij de Oostvaardersplassen gebeurt kunnen we wel wat aan doen. Dus jij bent gaan bijvoeren?
Ik heb een perma ban, omdat ik ondanks het bijna onuitputtelijk geduld van de moderators toch steeds weer de regels aan mijn laars lapte en daarna alleen maar een grote mond had in plaats van welgepaste excuses.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1875676 - 28/07/2010 19:57
[Re: mapi]
|
Moderator
Uit: Drenthe
|
Gaat mij puur om tradities die gewoon onzin zijn en grotendeels onder de noemer leedvermaak vallen.
De Oostvaardersplassen is helaas de natuur, en de natuur moet je niet willen beïnvloeden. Er zijn nu wolven in Nederland in het wild gesignaleerd. Laat die dieren toch gaan. Jammer voor de schutterij dat ze wat minder dieren af kunnen knallen omdat de wolven ze voor zijn, maar de natuur kan zich zo wel in stand houden zonder invloed van de mens.
Wij hebben wapens en dieren niet. Over de traditie dat ze een stier loslaten in een straat vol met mensen, tja dat moeten die mensen weten. Maar zet daarna die stier weer in de wei als ie een paar blokjes verder is.
En heb je een beetje "guts" dan pak je een dier zoals Steve Irwin met zijn blote handen en moeder natuur verteld je wel wie de meerdere is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1875681 - 28/07/2010 20:12
[Re: Kimble]
|
Sat4all Core Member
|
Nou, helemaal natuur is het niet in de Oostvaardersplassen. Het is door de mens gecreeerd. Desalniettemin moet je het zijn gang laten gaan, maar als je weet dat er grote hoeveelheden van de dieren die er leven een creperende hongerdood sterven vind ik dat je wel in kunt grijpen door of bijvoederen, wat de overbevolking en dus het tekort aan voedsel niet oplost, of het teveel verhuizen of afschieten.
Wat er nu in Spanje, hopelijk, in gang gezet is is niet verkeerd want dat is dierenleed puur voor 'vermaak' van een zootje, in mijn ogen, zotten.
Het enige wat ik daar nog wel schitterend aan vind is als er een flinke lading van die sukkels in de straten van Pamplona door de stieren vertrapt worden.
Ik heb een perma ban, omdat ik ondanks het bijna onuitputtelijk geduld van de moderators toch steeds weer de regels aan mijn laars lapte en daarna alleen maar een grote mond had in plaats van welgepaste excuses.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1875683 - 28/07/2010 20:23
[Re: hummiesat]
|
Sat4all Core Member
|
Het enige wat ik daar nog wel schitterend aan vind is als er een flinke lading van die sukkels in de straten van Pamplona door de stieren vertrapt worden.
Het is wel zo dat de meeste van die sukkels dronken NIET Spanjaarden zijn die de hele nacht hebben liggen zuipen en dan nog even voor die kleine koetjes gaan lopen... Die schrikken zich te pletter als ze die joekels op zich af zien rennen. De traditionele lopers drinken in de avond niet meer, gaan op tijd naar bed en doen allerlei rekoefeningen voordat ze beginnen. Neemt niet weg dat aan het einde voor de stier zijn einde al bekend is . Welke sukkel die week op de hoorns wordt genomen is nooit bekend....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1875685 - 28/07/2010 20:26
[Re: aart44]
|
Sat4all Core Member
|
Klopt helemaal maar aan de Spaanse stierengevechten kunnen we van hier uit weinig doen aan wat er bij de Oostvaardersplassen gebeurt kunnen we wel wat aan doen. Vandaar dat mijn mening is dat in Nederland men moet stoppen zich op te regen over dingen die fout zijn in allerlei verweggistanlanden terwijl men de dingen die bij hun in de buurt/ dorp gebeuren voor lief neemt en niets doet om dat te verbeteren. Eerst voor je eigen deur onkruid uitdoen , als iedereen dat doet wordt het ook in Spanje opgeruimd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1875686 - 28/07/2010 20:28
[Re: hummiesat]
|
Sat4all Core Member
Uit: Lelystad.
|
van de dieren die er leven een creperende hongerdood sterven Zoals het in de echte natuur ook gebeurd. vind ik dat je wel in kunt grijpen door of bijvoederen, wat de overbevolking en dus het tekort aan voedsel niet oplost Dat is gedaan, en ze lieten het eten gewoon liggen. Deze dieren die normaal in de echte natuur leven worden ook niet bijgevoerd, hierdoor onstaat een natuurlijke selectie, de sterkste overleven, geen overbevolking of ziektes. Kijk bv naar de Veluwe, daar worden de dieren s'winters bijgevoerd, en nu moeten ze vanwege overpopulatie worden afgeschoten, Dat is pas zielig, allemaal veroorzaakt door het enige beest op deze aarde. Het enige wat ik daar nog wel schitterend aan vind is als er een flinke lading van die sukkels in de straten van Pamplona door de stieren vertrapt worden. En dat is nu het enige leuke hieraan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1875689 - 28/07/2010 20:43
[Re: DeBeek]
|
Sat4all Erelid
Uit: Helmond
|
Het enige wat ik daar nog wel schitterend aan vind is als er een flinke lading van die sukkels in de straten van Pamplona door de stieren vertrapt worden. En dat is nu het enige leuke hieraan. @DeBeek, Volgens mij is het voor die stieren in Pamplona niet zo leuk. Dat hollen (en struikelen, vallen van de stieren) in die straten is pure stress voor de stieren. Met vriendelijke groeten  sattaz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1875691 - 28/07/2010 20:55
[Re: sattaz]
|
Moderator
Uit: Elburg
|
Wat debeek bedoelt is als er een flinke lading van die sukkels in de straten van Pamplona door de stieren vertrapt wordt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23688 Leden
49 Forums
292634 Onderwerpen
1874625 Berichten
428 berichten in de afgelopen 24 uur
Max online: 1014 @ 24/02/2010 16:50
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
102 Geregistreerd (Martco, smetje limb.BE, hansje2, iasmos, aztek, Satwuppie, Alventali, Timmeke, batjes, satencom, Eddy VL, bramj, Boelo, Sergio Conceicao, zatchannels, Catastrofus, Harley, LEO79, Maku, goofykwek, Claes, Bob Chapparal, SnijdeA, Feigling, admrene, vGnp, JanLuc Piccard, freaky, Satkieker™, CB1, lennie, Pedro Newbie, juleke21, HobbyMan, cancan, Drs. IJzerbout, henkletterman, bookie988, leechguy, D.Quijote, NINjak, FSCR, ceesv, Mistrale, vdsj, jeevanhoof, kistedu, waterstofcyanide, jacksparrow, mrcubic, Pedro4, M_Z, stebieh, Dr. Humax, ronaldsl, pillie, DreamSat06, Donkeyman, hummy62, delgoda, Hum-orist, BeNoOne, MarcAngelo, Bopke, Davev, satharry, martis, albatros, looney2, Jean-Claude, edbe, marco24, realjose, Polleke2, DaVito, Niels Wagenaar, spasieba, aislynn, B17, JohnBr, Newslive, Zuppelan, Maniche, cheazers, SatelliteOfLove, henri38, vandoorn, odul, rudrood, spaghetto, Garagebox, Happy2000, Black Spider, XAMA, Golfdiesel, Feedhunter Rini, StevenS, dijk, Reneetjuh, pretpat, Mage, Rick Hunter),
163
Gasten en
20
Spiders online. |
|
Functies/kleurcodes:
Administrator,
Globale Moderator,
Moderator
|
|
|