Onderwerp Opties
|
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1138662 - 12/06/2007 17:30
Re: Rookverbod
[Re: Polleke2]
|
Anoniem
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Rokers associaal?
Welnee. Als ik op een verjaardag kom of op visite waar niet gerookt mag worden, dan laat ik de peuk staan.
Er zullen rokers zijn die dan wegblijven, maar dat is een andere keus die je kan maken. Zo vindt ik rokers associaal omdat ze iedereen hun ding opdringen met een jaren 40 mentaliteit.
Maar er zijn ook niet rokers die zich wel sociaal kunnen gedragen en datzelfde heb je ook met wel rokers.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1138663 - 12/06/2007 22:27
[Re: ]
|
Con
Sat4all Core Member
Uit: bundig
|
Er wordt al gerookt zolang de mens leeft, niet helemaal onderbouwd omdat ik niet weet of Adam en of Eva ooit hebben gerookt.
Anno 2007 vliegen we elkaar bijna in de haren.
De tand des tijds? Welvaartsproblemen? Hebben we niets beters te doen?
En (bijna) niemand maakt zich druk over de gassen, dampen, koolmonoxiden die we elke dag inademen als we met z'n alle in de file staan. Bijna niemand maakt zich druk over de krankzinnig grote luchtvervuilers denk aan het roergebied, de randstad of pernis die lucht verspreiden die we op de dag de hele dag inademen via de ventilatiesystemen op kantoor thuis en in de auto.
Nee, we maken ons druk over plekken die de meeste kunnen mijden.
Slim zijn we toch hè?
En de regering weer lachen als ze een dergelijke discussie zien, die denken "ons millieutekort" wordt op deze manier mooi ondergesneeuwd. Joepie . . .
HG CC
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1138664 - 12/06/2007 22:32
[Re: Con]
|
marco24
Sat4all Core Member
Uit: gelderland
|
dat is wel zo
...maar je zou de hele dag in een blauw van de rook staand kantoor zitten.
wie moet zich dan aanpassen , de rokers ....., of toch de niet rokers.
en er zijn zo veel slechte dingen , en op dit heb je invloed dus kun je mijden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1138667 - 20/06/2007 19:06
[Re: Psychosammie]
|
Anoniem
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Daar zit wat in. Een campagne "Alleen loosers roken nog" raakt jongeren op een gevoelige plaats. Niemand wil een looser zijn.
Overigens komen wij regelmatig bij van der Valk in Hardegarijp en daar mag al meer dan een jaar niet meer gerookt worden. Bij de Mc Donalds in Leeuwarden ook niet en zo ken ik meer zaken. Omdat ik voor het eten kom en mijn smaakpupillen nogal gevoelig zijn heb ik geen moeite om daar een aantal uurtjes te blijven hangen en zo lekker te genieten van smakkelikke visjes en vleesjes.
Ik erger me wel dood aan het rookverbod op het werk. Steeds weer vliegen aantallen collega's naar buiten om een peukje te roken en kan je in je eentje het werk van een ander afmaken omdat de nietrokers ook met de rokers mee naar buiten gaan.
Daar kan ik als roker met mijn verstand niet bij. Het is niet even een peukje in het uur, nee sommigen zie je elke 15 minuten weer naar buiten rennen. De chef staat erbij en kijkt vragend om een vuurtje doodleuk toe. Langer doorwerken om de verloren tijd te compenseren is er ook al niet bij en de. Blijf dan thuis of ga bij de plantsoenendienst werken en leun de hele dag op je schoffeltje met je peukie.
Idd, waardeloze discussie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1138669 - 20/06/2007 21:24
[Re: Tonskidutch]
|
JJK
Sat4all Core Member
|
Citaat:
@ Psychosammie,
hee psycho, ik ben nu een week gestopt -
het is extreem moeilijk (echt) ik wil iets ik mis iets ik heb eigenlijk niets dat ik mis maar mijn Psyche geeft andere signalen
allemaal tussen de oren
Volhouden. Ik rook al meer dan 2 jaar niet meer, maar mis het nog elke dag. Toch steek ik er geen een meer op. Trouwens 2 of 3 trekjes, niet doen. Dan kom je er nooit van af.
JJK
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moderator: Toxic[Q], Drs. IJzerbout, paardengek, Johan45, ozzo, Ome Merde, Gerdy
|
|
|
|
16779 Leden
49 Forums
253282 Onderwerpen
1592397 Berichten
674 berichten in de afgelopen 24 uur
Max Online: 353 @ 23/08/2008 17:37
|
|