Pagina 36 van 38 « Eerste<3435363738>
Onderwerp Opties
Stem op dit onderwerp
#1490624 - 17/04/2008 21:30 Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps) [Re: Ome Merde]
klaasjan Offline
Nieuw hier

dit kun wel doen,denk goed om je contract die nog heb lopen
Zorg dat je telefoon lijn schoon,dat wil zeggen dat er geen internet verbinding op zit.
Vraag bij telfort een verbinding aan.
Gelijk een modem(draadloos).
Je kunt gelijk twee nummers krijgen.
1 nummer gelijk aan je abonnee nr de 2 kun je vaak kiezen uit een
aantal nog beschikbare nummers.
Maar lees goed de voorwaarden zowel nieuwe als oude internet aanbieder.

#1491195 - 19/04/2008 12:28 Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps) [Re: klaasjan]
Dreamingbox Offline
Nieuw hier

TELE2 4Mb abonnement per 20 april opgezegd, telfort per 18 april aangevraagd. TELE2 heeft al op 17 april de dienst stil gezet. Gelijk telfort erop gezet, meteen verbinding (17 april). Telefoon op 18 april werkte ook meteen. Verbinding bekabeld rond de 20Mb:-), via stroom tussen 11-12Mb (soms hoger) en draadloos ook rond 10Mb.
Al met al dik tevreden. Moet er wel bij zeggen dat ik de afgelopen twee jaar geen enkel probleem had ondervonden bij tele2! Zelfs het opzeggen ging probleemloos, alleen hebben ze mij eerder afgesneden, maar dat werdt keurig door telfort opgevangen.

#1491201 - 19/04/2008 12:46 Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps) [Re: Ome Merde]
Outta space Offline
Sat4all Fan

Uit: Emmen Drenthe
Mijn ouders staan op het punt om Telfort per onmiddelijk de deur uit te doen wegens in gebreke blijven.

Per 10 maart was Telfort aangevraagd inclusief telefonie met nummerbehoud.

Per 8 maart was de internetverbinding daar en aangezien zij bij planet ipb wegkwamen was de telefonie weg. Dat telefonie niet direct zou werken bij telfort wisten we. Maar inmiddels zitten we op 19 april en is de telefonie nog niet geregeld.
In de brief je erbij krijgt staat dat het tot 3 werkdagen kan duren voor telefonie werkt. Dat lukte al niet en de volgende belofte was dat het de maandag erop zeker zal moeten werken. (ik zat met hetzelfde, ook per 10 maart in laten gaan, per 8 maart telfort op de lijn en niet binnen 3 dagen telefonie werkend, bij mij wel werkend de maandag erop). Intussen zijn er diverse beloftes aan mijn ouders gedaan dat het zou werken. In de eerste instantie Telfort medewerker gevraagd of ze niet via een tijdelijk nummer konden bellen, waren ze in ieder geval bereikbaar. Dit kon niet zei de medewerker. De volgende keer dat mijn ouders belden kwam een medewerker zelf met deze suggestie en ze hebben nu dan wel een nummer waarmee ze kunnen bellen, maar niet hun eigen nummer. Inmiddels na nog tig loze beloftes van de kant van telfort hebben ze nu de termijn van redelijkheid meer dan gehad.
Het kan er bij ons niet in dat ze zo'n geval niet willen en kunnen oplossen blijkbaar.

Uiteraard zijn we door telfort ook al doorverwezen naar onze oude provider maar behalve dat de opzegging daar niet wil doordringen hebben wij al zeker 4 keer de zekerheid gekregen dat ons nummer vrij is om over te nemen. Mijn ouders worden redelijk radeloos in deze situatie en ik voor ze ook.

Mijn ouders willen dolgraag hun oude nummer weer terug hebben en het laatste wat ze willen is een nieuw telefoonnummer na dik 30 jaar.

#1491206 - 19/04/2008 12:53 Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps) [Re: Outta space]
Dreamingbox Offline
Nieuw hier

Dat klink niet best Outta space. Het lijkt er op dat je of geluk moet hebben of dat alles echt tegen zit:-(
Ik heb begin januari tele2 opgezegd en telfort aangevraagd mbv mijn telefoonnummer. Het is allemaal vlekkeloos verlopen.
Ik wens je in ieder geval suc6.

#1491296 - 19/04/2008 18:43 Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps) [Re: Poetsdoekje]
Poetsdoekje Offline
Sat4all Core Member

Uit: Het Verre Oosten
 Origineel bericht van: Poetsdoekje
Als ik Telfort Internet en Bellen bestel dan zijn er diverse modems die ik kan bestellen, de gratis en betaalde modems

Nu gaat mijn interesse uit naar draadloos, bij Telfort kost het draadloos modem, eenmalig 70 euro.

Zijn daar ook alternatieven (goedkoper) voor??, dus het gratis modem nemen en een alternatief draadloos installatie (router of zo?)

en met de groeten van poetsdoekje

Heb het installatiepakket heden ontvangen, had dus gekozen voor de gratis modem, kheb nog een goed werkend U.S.Robotics Wireless Turbo access point &Router, en ga die dan ook maar gebruiken.

Volgens de begeleidende brief zou e.e.a. op 24 april gerealiseerd dienen te zijn.
Heb alvast de splitter aangesloten ik moet n.l. alles in de kelder aansluiten want daar zit het ISRA punt, wel een hele oude kabel met nog een loden ommanteling.

Nu mijn vraag:
ik kan nog niets testen of de aansluiting goed is, of is dat wel mogelijk.
toen ik voorheen @home kreeg kon ik wel testen (met kiestoon) of de telefoon werkte, maar kon er nog niet mee bellen tot de aansluitdatum.
Klopt dat?

en wederom de hartelijke groeten van Poetsdoekje

Bewerkt door Poetsdoekje (19/04/2008 18:44)

#1491440 - 20/04/2008 10:05 Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps) [Re: Poetsdoekje]
Dreamingbox Offline
Nieuw hier

@poetsdoekje.

Dat kan nu ook, je kunt de telefoon inderdaad laten overgaan. Ik heb wel een huurmodem van 70Euro.

#1491549 - 20/04/2008 14:26 Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps) [Re: Poetsdoekje]
cor5 Offline
Nieuw hier

Ja dat kan je!!!
ga naar het isra of lasdop punt toe.
neem een telefoon mee.(de stekker er af)
je gebruik rood en blauw van toestel de andere
heb je niet nodig.dan blauw of rood tegen aarde
houden de (het lood) en de anderen op het isra punt
of lasdop houden.dan moet je een ruis horen.is dat
zo dan dan staan de draden op naar de straat..
naar de kabelkast

Gr, Cor...

#1492197 - 21/04/2008 22:31 Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps) [Re: cor5]
Poetsdoekje Offline
Sat4all Core Member

Uit: Het Verre Oosten
 Origineel bericht van: cor5

Ja dat kan je!!!
ga naar het isra of lasdop punt toe.
neem een telefoon mee.(de stekker er af)
je gebruik rood en blauw van toestel de andere
heb je niet nodig.dan blauw of rood tegen aarde
houden de (het lood) en de anderen op het isra punt
of lasdop houden.dan moet je een ruis horen.is dat
zo dan dan staan de draden op naar de straat..
naar de kabelkast

Gr, Cor...

Ik heb een telefoon aangesloten op de splitter, die ik op zijn beurt weer aan de lasdoos heb verbonden.

Maar ik hoor geen enkele kiestoon.

Ik weet het niet maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die lasdoos niet meer goed is, want de draden zitten er los in. althans, de draden zijn heen en weer te bewegen in de lasdoos

Kan ik die lasdoos ook compleet verwijderen en rechtstreeks e.e.a. op de kabel aansluiten die het huis binnenkomt?

met de groeten van poetsdoekje

#1492218 - 21/04/2008 23:12 Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps) [Re: Poetsdoekje]
fatfreddy Offline
Sat4all Core Member

Als je de juiste draden maar pakt kun je die lasdoos er tussen uit laten.Alleen rood (op A) en blauw (op B) gebruiken.
#1492240 - 22/04/2008 00:54 Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps) [Re: Poetsdoekje]
cor5 Offline
Nieuw hier

Hoi

Je kan rechtsteeds op lasdop aansluiten.
Wat te doen.
Doe eerst een klein stukje lood af (10cm)
van kabel die binnen komt van de straat
als alles kopt dan je 4 stel draden van 2
rood-wit blauw-wit orange-wit enz
die zijn een beetje getwist
Dan pak rood-wit.is draad 1 van uit de straat
oranje-wit is draad 2.als die op staat van de
straat.rood-wit is niet helemaal rood.
rood met beetje grijs.de draden moet je wel
netjes aankrapen dat de koperen draad goed
blank is.dan kan je ze aan het lasdoosje zeten
of rechtstreeks op de kabel naar boven.
solderen kan ook. rood is A draad wit is de B.

Gr, Cor.....

Pagina 36 van 38 « Eerste<3435363738>

Moderator:  ozzo, Ome Merde, -= [ Appien ] =- 
Ga naar:
Forum Statistieken
40266 Leden
49 Forums
241814 Onderwerpen
1501184 Berichten
448 berichten in de afgelopen 24 uur
Max Online: 336 @ 16/04/2008 20:22
Top Auteurs ;)
27301
Ome Merde
18156
Toxic[Q]
17735
Tonskidutch
13965
AlanS
13084
Feedhunter Rini
Wie zijn er Online
64 geregistreerde (sat_viewer, Marc72, xxxrvt, Anonym, Rob út Fryslân, mountenbike, 12 onzichtbaar) en 125 anonieme bezoekers online.
Nieuwste Leden
tik, jangeit, lassie123, hupert, viburnum
40266 Geregistreerde Leden
Verjaardagen
Gefeliciteerd bipak (64), rene1234 (50), lawaai (46), hendrico-nl (43), RtheC (40), djenzen (27).