Onderwerp Opties
|
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1490624 - 17/04/2008 21:30
Re: zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps)
[Re: Ome Merde]
|
klaasjan
Nieuw hier
|
dit kun wel doen,denk goed om je contract die nog heb lopen Zorg dat je telefoon lijn schoon,dat wil zeggen dat er geen internet verbinding op zit. Vraag bij telfort een verbinding aan. Gelijk een modem(draadloos). Je kunt gelijk twee nummers krijgen. 1 nummer gelijk aan je abonnee nr de 2 kun je vaak kiezen uit een aantal nog beschikbare nummers. Maar lees goed de voorwaarden zowel nieuwe als oude internet aanbieder.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1491195 - 19/04/2008 12:28
[Re: klaasjan]
|
Dreamingbox
Nieuw hier
|
TELE2 4Mb abonnement per 20 april opgezegd, telfort per 18 april aangevraagd. TELE2 heeft al op 17 april de dienst stil gezet. Gelijk telfort erop gezet, meteen verbinding (17 april). Telefoon op 18 april werkte ook meteen. Verbinding bekabeld rond de 20Mb:-), via stroom tussen 11-12Mb (soms hoger) en draadloos ook rond 10Mb. Al met al dik tevreden. Moet er wel bij zeggen dat ik de afgelopen twee jaar geen enkel probleem had ondervonden bij tele2! Zelfs het opzeggen ging probleemloos, alleen hebben ze mij eerder afgesneden, maar dat werdt keurig door telfort opgevangen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1491206 - 19/04/2008 12:53
[Re: Outta space]
|
Dreamingbox
Nieuw hier
|
Dat klink niet best Outta space. Het lijkt er op dat je of geluk moet hebben of dat alles echt tegen zit:-( Ik heb begin januari tele2 opgezegd en telfort aangevraagd mbv mijn telefoonnummer. Het is allemaal vlekkeloos verlopen. Ik wens je in ieder geval suc6.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1491296 - 19/04/2008 18:43
[Re: Poetsdoekje]
|
Poetsdoekje
Sat4all Core Member
Uit: Het Verre Oosten
|
Als ik Telfort Internet en Bellen bestel dan zijn er diverse modems die ik kan bestellen, de gratis en betaalde modems
Nu gaat mijn interesse uit naar draadloos, bij Telfort kost het draadloos modem, eenmalig 70 euro.
Zijn daar ook alternatieven (goedkoper) voor??, dus het gratis modem nemen en een alternatief draadloos installatie (router of zo?)
en met de groeten van poetsdoekje
Heb het installatiepakket heden ontvangen, had dus gekozen voor de gratis modem, kheb nog een goed werkend U.S.Robotics Wireless Turbo access point &Router, en ga die dan ook maar gebruiken.
Volgens de begeleidende brief zou e.e.a. op 24 april gerealiseerd dienen te zijn. Heb alvast de splitter aangesloten ik moet n.l. alles in de kelder aansluiten want daar zit het ISRA punt, wel een hele oude kabel met nog een loden ommanteling.
Nu mijn vraag: ik kan nog niets testen of de aansluiting goed is, of is dat wel mogelijk. toen ik voorheen @home kreeg kon ik wel testen (met kiestoon) of de telefoon werkte, maar kon er nog niet mee bellen tot de aansluitdatum. Klopt dat?
en wederom de hartelijke groeten van Poetsdoekje
Bewerkt door Poetsdoekje (19/04/2008 18:44)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1491440 - 20/04/2008 10:05
|
Dreamingbox
Nieuw hier
|
@poetsdoekje.
Dat kan nu ook, je kunt de telefoon inderdaad laten overgaan. Ik heb wel een huurmodem van 70Euro.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1491549 - 20/04/2008 14:26
|
cor5
Nieuw hier
|
Ja dat kan je!!! ga naar het isra of lasdop punt toe. neem een telefoon mee.(de stekker er af) je gebruik rood en blauw van toestel de andere heb je niet nodig.dan blauw of rood tegen aarde houden de (het lood) en de anderen op het isra punt of lasdop houden.dan moet je een ruis horen.is dat zo dan dan staan de draden op naar de straat.. naar de kabelkast
Gr, Cor...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1492197 - 21/04/2008 22:31
[Re: cor5]
|
Poetsdoekje
Sat4all Core Member
Uit: Het Verre Oosten
|
Ja dat kan je!!! ga naar het isra of lasdop punt toe. neem een telefoon mee.(de stekker er af) je gebruik rood en blauw van toestel de andere heb je niet nodig.dan blauw of rood tegen aarde houden de (het lood) en de anderen op het isra punt of lasdop houden.dan moet je een ruis horen.is dat zo dan dan staan de draden op naar de straat.. naar de kabelkast
Gr, Cor...
Ik heb een telefoon aangesloten op de splitter, die ik op zijn beurt weer aan de lasdoos heb verbonden.
Maar ik hoor geen enkele kiestoon.
Ik weet het niet maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die lasdoos niet meer goed is, want de draden zitten er los in. althans, de draden zijn heen en weer te bewegen in de lasdoos
Kan ik die lasdoos ook compleet verwijderen en rechtstreeks e.e.a. op de kabel aansluiten die het huis binnenkomt?
met de groeten van poetsdoekje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1492240 - 22/04/2008 00:54
|
cor5
Nieuw hier
|
Hoi
Je kan rechtsteeds op lasdop aansluiten. Wat te doen. Doe eerst een klein stukje lood af (10cm) van kabel die binnen komt van de straat als alles kopt dan je 4 stel draden van 2 rood-wit blauw-wit orange-wit enz die zijn een beetje getwist Dan pak rood-wit.is draad 1 van uit de straat oranje-wit is draad 2.als die op staat van de straat.rood-wit is niet helemaal rood. rood met beetje grijs.de draden moet je wel netjes aankrapen dat de koperen draad goed blank is.dan kan je ze aan het lasdoosje zeten of rechtstreeks op de kabel naar boven. solderen kan ook. rood is A draad wit is de B.
Gr, Cor.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moderator: ozzo, Ome Merde, -= [ Appien ] =-