Onderwerp Opties
|
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1441771 - 04/01/2008 17:42
Philips DSR 7005 ( Dolby DD fout )
|
Malisat
Lid
|
Allereerst de beste wensen voor alle Sat4all(ers) voor 2008 met vooral een goede gezondheid en een goede Sat.ontvangst in beeld & geluid. Nu het probleem. Wanneer ik een TV of Radio Progr.bekijk en/of vooral beluister welke in Dolby DD wordt uigestraald, Duitse zenders doen dat regelmatig, dan onderbreekt het geluid regelmatig, schakelt om naar Dolby Prol.II, ook te zien in het Display van mijn receiver Philips DFR 9000, om dan weer terug te komen in Dolby DD, om na enkele minuten---enz. De Receiver is m.i. goed, DVD Films in Dolby DD 5.1 werken prima. Dit onderwerp heb ik al eens eerder te berde gebracht, waarbij ik me meen te herinneren dat een van de mede-satters dit probleem herkende en er ook last van had. Tot op heden ben ik echter nog niets opgeschoten. Eerder meende ik van wel, maar ik vergiste mij, de fout treedt alleen op bij een "echte" Dolby DD (AC3) uitzending. Het Display van de DFR 9000 geeft Dolby DD aan omdat Duitse zenders altijd zo geschakelt staan, ook al zenden ze alleen in b.v. Stereo uit. Als deze fout opnieuw herkent wordt zou ik het graag opnieuw "horen", dan weet ik zeker dat de DSR7005 niet defect is. Tot slot nog iets anders. Op Nieuwjaars dag keek en luisterde ik naar het Nieuwjaars concert welke door div.zenders werd uitgezonden en kreeg zo de gelegenheid b.v. Ned.1 en de ZDF te vergelijken. Het beeld van de ZDF was veel beter dan Ned.1 (Can Dig.bitrate), en in de regelmatige korte perioden van enkele minuten dat het geluid op de ZDF goed was,was goed te horen de veel betere geluids kwaliteit bij Dolby DD t.o.v. Dolby PrologicII waarin de meeste TV zenders nog uitzenden ook de Nederlandse. Meer diepte en een betere plaatsing van de instrumenten. Dat ook nog eens beluisteren met een flink vermogen, de DFR beschikt over 6 maal 65 watt RMS vermogen, dan is het genieten dus, op de fouten na dan. Zoals te lezen in div. Sat.bladen worden de Duitse zenders nog beter. De Bitrate gaat omhoog, ook in de SD norm, en div.zenders zijn klaar voor HDTV,(Dat wordt dus een nieuwe Sat ontvanger), en de zenders komen zo mogelijk allemaal in Dolby DD(AC3). Dus zou ik graag van deze fout af zijn.Overgens heb ik ook de Philips club een email gestuurd over dit probleem. Ik hoop dan ook op een oplossing. Bedankt voor het lezen,groetjes,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1441778 - 11/01/2008 00:40
Re: Philips DSR 7005 ( Dolby DD fout )
[Re: Malisat]
|
tgz
Lid
|
Ik de DSR 7005 ook en heb de voorlaatste software versie 1.3 er nog op. Bij ons doet dolby digital op de NAD 742 receiver het gewoon goed! Vandaag nog uitgeprobeerd met een DD uitzending op ZDF (Sleepy Hollow)...
gr
Theo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1441779 - 11/01/2008 00:41
Re: Philips DSR 7005 ( Dolby DD fout )
[Re: tgz]
|
tgz
Lid
|
Kan het niet aan jullie software versie liggen?
Theo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moderator: Johan45