Onderwerp Opties
|
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1445713 - 13/01/2008 18:08
Re: Philips DSR 7005 ( Dolby DD fout )
[Re: satmarc]
|
tgz
Lid
|
Hoi,
Ik draai nog steeds op software versie 1.3 van 7 juli... Geen last van haperingen in DD 5.1 en ook nooit gehad (NAD receiver).. Kan het toch aan de software versie liggen?
gr,
THeo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1446482 - 14/01/2008 22:23
[Re: tgz]
|
satmarc
Sat4all Fan
Uit: Noord Brabant
|
Hoi,
Ik draai nog steeds op software versie 1.3 van 7 juli... Geen last van haperingen in DD 5.1 en ook nooit gehad (NAD receiver).. Kan het toch aan de software versie liggen?
gr,
THeo
Heb je dit ook niet de eerste seconden van een DD 5.1 uitzending ??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1446762 - 15/01/2008 15:47
|
tgz
Lid
|
@ SatMarc,
Nee, heb eigenlijk nooit last van haperingen gehad...(ook niet de eerste seconden)... Dus, of het ligt aan de software versie (wat ik eigenlijk niet denk..) of de receiver.. Dit laatste is eenvoudig te testen door de satontvanger op een andere receiver aan te sluiten (lees in winkel bijv..)
gr
Theo
Bewerkt door tgz (15/01/2008 15:48)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1449637 - 21/01/2008 19:26
|
Malisat
Lid
|
Hallo,Even wat vragen beantwoorden i.v.b. met het Dolby 5.1 probleem waar ik last van heb,en wat ik aan jullie heb voorgelegd.Overgens, bedankt voor al jullie reacties. Er werd gevraagd of het probleem mogelijk mijn versterker kan zijn.Ik heb deze, (Philips DFR 9000) nog eens getest met 2 DVD's,één film met Dolby 5.1 geluid,en één concert van Marco Borsato in het Fyenoord stadion ook met Dolby 5.1 en met DTS audio format.In beide gevallen probleemloze weergave,met als extra vermelding dat het concert in de DTS audio weergave voor mij een hele prettige openbaring was.Genieten dus. Komen we op de volgende vraag,welke software versie heb ik. Versie 1.3, build in versie 153.18 d.d.21-8-2007. Daar zit dus duidelijk een verschil met andere die nog draaien met de versie 6-7-2007 (153.17),en die geen problemen hebben. Mogelijk is dat dus het probleem.Maar hoe kom ik terug in de oude versie,en zijn er nog andere gevolgen wanneer ik dat doe. Op mijn email gestuurd naar Philips over deze fout heb ik nog geen reactie gehad.Daarnaast heb ik telefonisch kontakt gehad met de help-desk van Philips,ik wordt nog terug gebeld.Ik zal zelf maaar weer eens bellen. Bij een volgend kontakt met Philips zal ik zeker gewag maken van deze bevindingen,waarop ik door mede leden van Sat4all ben gewezen.Bij deze,vr.gr.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1449649 - 21/01/2008 19:39
[Re: Malisat]
|
tgz
Lid
|
@Malisat
Aangzien de DD fout bij jou altijd aanwezig is geweest zou ik toch nog de mogelijkheid onderzoeken om de DSR7005 op een andere Dolby Digital receiver uit te proberen? Misschien zit daar toch nog een probleem?
Theo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1451146 - 24/01/2008 17:29
[Re: dunhans]
|
Malisat
Lid
|
Voor ik nog wat info doorgeef het volgende. Beste dunhans we gaan ons er toch niet bij neerleggen hé? Of de fout zit in de laatste Update zoals enkelen opperden,o.a.satmarc,(tussen 2 haakjes,wat kijkt jou icoontje kwaad),Of het zit in de DSR 7005, Of het zit in de versterker, welke ik uitgetest heb met enkele DVD films en concerten, tgz opperde overgens terecht die mogelijkheid. Ik denk zelf steeds meer aan het verschil van de Software, of--- de pech is nog groter en de DSR heeft gewoon een defect,dan moet het app.naar Philips toe. Maar ik neem er GEEN genoegen mee. Via het kontakt met de Philips consumentenlijn,ik heb al wat afgebeld,er werd mij gevraagd of ik de laatste Update van 12 November 2007 ook had ontvangen??? Nee dus,ondanks de automatische Update instelling op mijn DSR die aanstaat. Mijn laatste Update is die 21 Aug.2007,maar nu komt het,ik ben naar de Philips website gegaan,heb mij ingelogd bij de club,en via mijn geregistreerde app.naar de beschikbare Upgrades,en daar lees ik dat er een Update is d.d.12 Nov.2007 versie 153.018 bestemd voor de Duitse markt,maar voor Nederland wordt geadficeerd deze ook te installeren.Hoe zit het nou.Wat is het verschil tussen de Update van Nov.en van Aug.2007,let op,die van Aug.is versie 153.18 en die van Nov. is 153.018,je zou zeggen daar zit een wezenlijk verschil in,maar die van Nov. heb ik (NOG ??) niet ontvangen,maar als ik via het menu van de DSR vraag of er nog Update's zijn,lees ik van niet. Misschien is deze Update nog niet ORT uitgezonden.Philips beweerde overgens dat deze Update bedoeld was voor de ontstane Dolby fouten na de Update van Aug.Ik heb mijn twijfels omdat het bijgevoegde verhaal voor wie de Update bestemd is overeen komt met die van Aug.met alleen dat vreemde versie verschil.Wordt vervolgd.Groeten,en de aanhouder wint,ja toch?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1453177 - 28/01/2008 19:23
|
Malisat
Lid
|
Satmarc,sorry,maar je bedenkelijke blik van je icoontje had me op het verkeerde been gezet.Ben het geheel met je eens,de DSR is een prima app.met alleen de onhebbelijkheid van die Dolby fout,en als je veel kijkt naar Duitse muziek progr.die in Dolby DD worden uitgestraald dan is dat een gemis. Gezien de toekomst,er komen steeds meer Radio en TV zenders met Dolby DD audio-format,zou het toch prettig zijn dat daar een oplossing voor komt.Tot slot nog ,wat te denken van het versie en datum verschil van de Update bestemd voor de Duitse markt welke voor Nederland geadviseerd wordt ook te Downloaden.(zie de Philips consumenten website,clubs mijn geregistreerde app. Updates). Voorlopig laat ik het ook hierbij,maar ga via andere kanalen verder.Heb ik nieuws,dan meld ik mij opnieuw,of het moet zo zijn dat ik nieuws lees van andere Sat4Allers waarop reactie van toepassing is.Groetjes met een knipoog naar je icoontje.
Bewerkt door Malisat (28/01/2008 19:25)
|
|
|
|
|
|
|
|
Moderator: Johan45
|
|