Pagina 2 van 10 <12345>Laatste »
Onderwerp Opties
Stem op dit onderwerp
#1446103 - 14/01/2008 13:33 Re: Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt [Re: t-sec]
Hoeba Offline
Sat4all Fan

Uit: Forum Hadrianum
Ik weet dat de glazenwasser tot kort voor het aanbrengen van het slot nog aan de dakreling hing om de bovenste twee verdiepingen de ramen te kunnen wassen, i.p.v. via een hoogwerker of lange buis.
Hier had de Woningbouw grote problemen mee.
Deze glazenwasser is nu overgegaan op zo'n lange buis vanaf de grond, met speciaal water.

Alleen zijn ze denk ik vergeten dat mijn schotel ook nog op het platte dak staat.... en nergens anders kan staan voor goede ontvangst van mijn draaibaar systeem.

Echostar AD-3600IP Via,
DM 600 S PVR 160 GB,
Nokia Dbox2 C.

#1446106 - 14/01/2008 13:34 Re: Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt [Re: Littlesat]
Hoeba Offline
Sat4all Fan

Goed idee, als ik niet via de bovenburen het dak op kan.

Echostar AD-3600IP Via,
DM 600 S PVR 160 GB,
Nokia Dbox2 C.

#1446107 - 14/01/2008 13:38 Re: Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt [Re: Looking]
Hoeba Offline
Sat4all Fan

Ik zit al jaren ziek thuis met een chronische ziekte.

Die termen zeggen mij verder niks.
Google geeft allerlei link over beveiligen en beveiligingen, maar zegt me niet veel.

Echostar AD-3600IP Via,
DM 600 S PVR 160 GB,
Nokia Dbox2 C.

#1446110 - 14/01/2008 13:43 Re: Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt [Re: geth]
Hoeba Offline
Sat4all Fan

Volgens de brandweer, die ik gelijk na het ontdekken van het slot, heb gebeld is het geen vluchtweg, helaas.
Wilden mijn bovenburen n.l. ook graag weten want als er brand beneden uitbreekt zitten we allemaal als ratten in de val en kan je alleen het balkon op.
Het is alleen een vluchtweg als er een trap bij een dakluik hangt, volgens de brandweer.
Ze hebben ons pand in hun systeem opgezocht en onze vluchtweg is de buitendeur beneden van het portiek.

Echostar AD-3600IP Via,
DM 600 S PVR 160 GB,
Nokia Dbox2 C.

#1446131 - 14/01/2008 14:33 Re: Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt [Re: Looking]
t-sec Offline
Lid

Origineel bericht van: Looking
Wat doe je voor werk?

Ben je bekend met B-VCA, VOL-VCA, BHV, beveiliging, bouwkundig inzicht ed. Dat wil ook nog weleens de doorslag geven, voor toegang tot het dak!

Vanwege mijn functie als projectleider in de telecommunicatie ben ik bekend met de regels voor het veilig werken op hoogte. Ook ben ik van wege mijn werk gecertificeerd om op hoogte te mogen werken.

Het komt er in het kort op neer dat een dak, hoger dan 5 meter, zonder valbeveilingingen niet voldoet aan de regels opgesteld door de ARBO. Het geen betekend dat werken op deze daken zonder voorzorgsmaatregelen niet is toegestaan, door niemand niet.
Voor de glazenwassersbrache zijn uitzonderingen gemaakt aangezien zij soms niet aan gestelde regels kunnen voldoen. Maar ook bij deze personen zie je meer en meer het gebruik van hoogwerkers of mobiele lieren met een manbak er onder.

Er is mogelijk wel een klein beetje hoop voor je, middels deze officiele regel:
Als men op een dak kan lopen/werken waarbij men ten alle tijden 4 meter of meer van de dakrand blijft, dan is in dit geval een veiligheidsvoorziening niet van toepassing.
Deze veilige zone dient te zijn gemarkeerd middels een tegelpad, tevens ter bescherming van de bitumen zodat daklekkages voorkomen kunnen worden.

#1446139 - 14/01/2008 14:47 Re: Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt [Re: t-sec]
Hoeba Offline
Sat4all Fan

Hier ligt er grind op het dak en langs de rand een tegelpad, met vanaf het dakluik naar die rand ook nog een tegelpad, nog voor de glazenwasser waarschijnlijk.

Wel een goede tip om aan de wonigbouw door te geven, dat het wel veilig kan met van die tegels. Dank je!

Wilde zelf net rubberen daktegels gaan plaatsen voor onder de voet van mijn schotel om nog minder kans op doorlekken te krijgen dan de rubberen plaatjes die er nu onder zitten en ze dan weer af laten stellen. Maar helaas het dak zat dicht.

Bewerkt door Hoeba (14/01/2008 14:51)

Echostar AD-3600IP Via,
DM 600 S PVR 160 GB,
Nokia Dbox2 C.

#1446665 - 15/01/2008 12:14 Re: Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt [Re: Littlesat]
hagar Offline
Sat4all Freak

Uit: zee
 Origineel bericht van: Littlesat
Inderdaad... Betonschaar en vervolgens een eigen slotje (van gelijke merk) erop zodat het niet opvalt... Jij kunt het dak op en als de woning verening (of dakdekker) het dak op wilt... past het sleutelje per on geluk niet meer :-) Problem solved

zo denk ik er ook over.

#1448359 - 19/01/2008 01:17 Re: Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt [Re: hagar]
Hoeba Offline
Sat4all Fan

Slotje doorknippen en ander ophangen gaat ook in de papieren lopen met het slot wat er nu ophangt, blijkt.
Is nl een speciaal hangslot, wat uit een projekt van veiligheid in de buurt samen met een nieuw "niet dupliceerbaar" buitendeur slot en sleutel is aangebracht.

Kreeg nu een brief op mijn email, dat ze mij in mijn recht op vrije nieuwsgarig belemmeren met dat slot en dat uit veiligheids overwegingen de gang via het luik veiliger was als via een ondeliggend balkon en dat ze mijn schotel al meer als tien jaar gedogen.

In de brief staat nu klip en klaar, dat er geen sleutel komt, dat er misschien wel een schotel op het dak staat maar dat zij in de administratie er niks van kunnen terugvinden en daardoor nooit toestemming is verleend en daardoor geen geval van gedogen kan zijn, omdat de schotel er illegaal staat.
De schotel kan op mijn rekening van het dak verwijderd worden en herplaatsing kan alleen in eigen prive ruimten of los op het balkon, wat inhoud niet bevestigd aan het gebouw of aan de muur van het balkon, bovendien dient de schotel zich binnen de lijnen van het balkon te bevinden.

Toch weer een heel ander verhaal als wat ik lees over de Brusselse richtlijnen, dacht ik zo!?

Ook heb ik rond 2000 in de bewonerscommissie als secretaris gezeten en toen werd ik nota bene nog als voorbeeld genoemd als een van de weinigen die zijn schotel netjes op het dak had geplaats zoals de richtlijn naast plaatsing op het balkon aan de achterkant van het gebouw was, i.p.v overhangend op de balkons zelfs aan de voorkant, zoals gebruikelijk hier is. Niemand van toen zal er meer werken, ben ik bang.
Had ik die notulen nog maar ........., dan hadden die huichelaars van nu helemaal het nakijken.

Mijn schotel kan alleen op het dak staan, wil ik niet achteruit gaan in de ontvangst mogelijkheid.
Met de vier meter grens van het dak, zoals eerder geopperd lijkt me dat ook heel goed mogelijk!
Ik denks trouwens dat mijn schotel net op die grens staat.

Maar ja wat nu, via het satelliet platform veel geld uitgeven of zelf een advokaat in de hand nemen, of de rijdende rechter inschakelen, of wie weet er nog een tweede hands betonschaar, of .....?

Echostar AD-3600IP Via,
DM 600 S PVR 160 GB,
Nokia Dbox2 C.

#1448965 - 20/01/2008 13:23 Re: Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt [Re: Hoeba]
mereltje Offline
Volwaardig lid

Uit: wijchen
Hallo zou het dan niet mogelijk zijn via de bewoners commissie die gegevens weer te bekomen ? groet Willy

#1449130 - 20/01/2008 17:59 Re: Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt [Re: mereltje]
Hoeba Offline
Sat4all Fan

Origineel bericht van: mereltje
Hallo zou het dan niet mogelijk zijn via de bewoners commissie die gegevens weer te bekomen ? groet Willy

Hallo,

Goed idee, maar die is opgeheven voor zover ik weet.
Zal de laatste voorzitter eens benaderen of ze verder als vijf jaar überhaupt gegevens hadden.

Echostar AD-3600IP Via,
DM 600 S PVR 160 GB,
Nokia Dbox2 C.

Pagina 2 van 10 <12345>Laatste »

Moderator:  Duwgati 
Ga naar:
Forum Statistieken
40724 Leden
49 Forums
244528 Onderwerpen
1523197 Berichten
400 berichten in de afgelopen 24 uur
Max Online: 336 @ 16/04/2008 20:22
Top Auteurs ;)
27510
Ome Merde
18223
Toxic[Q]
17782
Tonskidutch
13986
AlanS
13416
Feedhunter Rini
Wie zijn er Online
62 geregistreerde (Plepkeshenkie, McDish, Royski, Rob Thonus, minplus, pieler, 7 onzichtbaar) en 99 anonieme bezoekers online.
Nieuwste Leden
erik1307, 590605, fastjack, neweagle, Breekijzer
40724 Geregistreerde Leden
Verjaardagen
Gefeliciteerd Paul_Clinckemalie (54), skippie1770 (50).