Pagina 1 van 2 12>
Onderwerp Opties
Stem op dit onderwerp
#1454078 - 30/01/2008 15:10 hoe ziet de toekomst er uit van een dvd film?
Hensat Offline
Sat4all Fan

Uit: Noord oost Brabant
heb hier een branderige vraag namelijk heb hier allemaal leuke films gemaakt van de kinderen met mooie menu's er in,nu wil ik graag weten hoe het verder gaat als de dvd verdwijnt,kan ik deze films met menu's behouden en hoe kan ik de films het beste backuppen(vob of mpeg 2,iso etc.) op mijn hardeschijf zodat ik ze in de toekomst klaar kan maken voor een andere opslag?

mvg hensat

#1454250 - 30/01/2008 19:46 Re: hoe ziet de toekomst er uit van een dvd film? [Re: Hensat]
marcel1970 Offline
Volwaardig lid

Uit: Doetinchem
ik denk dat je voorlopig wel goed zit met het dvd formaat,omdat ik begrepen heb dat de hd dvd en blu ray spelers ook dvd ondersteunen...alleen pas wel op met goedkope(soms zelfs dure) schijfjes...deze kunnen na een aantal jaar niet meer (goed) leesbaar zijn...zeker dierbare dingen van bv je kinderen oid zou ik ook voor de zekerheid backuppen op een harde schijf of zo liefst een usb drive oid...

#1454258 - 30/01/2008 19:53 Re: hoe ziet de toekomst er uit van een dvd film? [Re: marcel1970]
Hensat Offline
Sat4all Fan

zo juist op tv gezien dat de hd dvd het niet gaat maken en dat het blue ray wordt
#1454423 - 30/01/2008 23:25 Re: hoe ziet de toekomst er uit van een dvd film? [Re: Hensat]
chukky2 Offline
Sat4all Freak

laten we niet paniekeren,
een dvd zal altijd afspeelbaar blijven .

#1454485 - 31/01/2008 08:59 Re: hoe ziet de toekomst er uit van een dvd film? [Re: Hensat]
Henri Aalten Online   content
Sat4all Core Member

Origineel bericht van: Hensat
zo juist op tv gezien dat de hd dvd het niet gaat maken en dat het blue ray wordt

Bij wie heb jij dat gezien?

#1454563 - 31/01/2008 11:40 Re: hoe ziet de toekomst er uit van een dvd film? [Re: Hensat]
Psychosammie Offline
Sat4all Core Member

Uit: Het Gooi
Je moet je foto's en films in de meest pure (lees onbewerkte) digitale form bewaren. Hou daarbij rekening met het feit dat je regelmatig een conversie zult moeten doen.

Een DVD schijfje heeft niet het eeuwige leven en zal ook niet altijd leesbaar zijn! Vergelijk het maar met de floppy of die 100 mb schijfjes. Dacht je een paar jaar geleden nog dat je goed zat, nu zijn die dingen gewoon uit. Ik heb thuis nog QIC-80 tapes liggen. Jammer maar helaas.

Hetzelfde geldt voor je bewerkte filmpjes. Als je met een pakket er een leuke DVD van hebt gemaakt zul je steeds moeten upgraden omdat het nieuw pakket je oude project niet meer wil inlezen en het oude pakket weer niet onder Vista wil draaien.

Dit is in de ICT een oud probleem. Denk aan de miljoenen ponskaarten en microfiches die er nog steeds zijn van mega archieven.

#1454764 - 31/01/2008 17:42 Re: hoe ziet de toekomst er uit van een dvd film? [Re: Henri Aalten]
Hensat Offline
Sat4all Fan

Origineel bericht van: Henri Aalten
 Origineel bericht van: Hensat

Bij wie heb jij dat gezien?

op rtl nieuws, kijk maar even op hun site je kunt er ook nog het tv fragment bekijken

#1454774 - 31/01/2008 17:53 Re: hoe ziet de toekomst er uit van een dvd film? [Re: Psychosammie]
Hensat Offline
Sat4all Fan

Origineel bericht van: Psychosammie
Je moet je foto's en films in de meest pure (lees onbewerkte) digitale form bewaren. Hou daarbij rekening met het feit dat je regelmatig een conversie zult moeten doen.

Een DVD schijfje heeft niet het eeuwige leven en zal ook niet altijd leesbaar zijn! Vergelijk het maar met de floppy of die 100 mb schijfjes. Dacht je een paar jaar geleden nog dat je goed zat, nu zijn die dingen gewoon uit. Ik heb thuis nog QIC-80 tapes liggen. Jammer maar helaas.

Hetzelfde geldt voor je bewerkte filmpjes. Als je met een pakket er een leuke DVD van hebt gemaakt zul je steeds moeten upgraden omdat het nieuw pakket je oude project niet meer wil inlezen en het oude pakket weer niet onder Vista wil draaien.

Dit is in de ICT een oud probleem. Denk aan de miljoenen ponskaarten en microfiches die er nog steeds zijn van mega archieven.

je bedoeld zeg maar de originele vorm,bij mij dus mpeg2(hdd camera),dit dacht ik al,ik denk dat het verstandig is om het beide op te slaan dus het originele bestand en het bewerkte dvd bestand (vob,ts) op een externe hdd of niet?dan heb je ook nog je mooie gemaakte dvd.

#1454998 - 31/01/2008 22:33 Re: hoe ziet de toekomst er uit van een dvd film? [Re: Psychosammie]
Mike Philippens Offline
Volwaardig lid

Uit: Gorinchem
Ik heb thuis nog QIC-80 tapes liggen. Jammer maar helaas.

Die liggen naast je kleitabletten en papyrusrollen zeker? ;\)
Jeeemig...er bestaan niet eens meer drives voor die dingen. Buiten het Rijksmuseum dan.

Belangrijke zaken backuppen op goede (dus iets duurder) DVD's op lage snelheid. Bewaar ze goed verpakt in het donker, onder constante temperatuur. Als je ze goed bewaart, is het denk ik voldoende om ze om het jaar te kopiëren naar verse schijven. Als je écht paranoia bent, doe je dit op 2 schijven. De extra exemplaren bewaren bij iemand die minimaal 1 blok verder woont.

Ehh...die snap ik niet. Je bewaart de originele bestanden van je camera én het eindproduct van je werk. Dat je project van je DVD authoring pakket op enig moment niet meer te lezen is, is niet zo spannend. Hoe vaak wil je nou iets veranderen aan de titels van een fillempie. Het gaat steeds makkelijker, dus over een paar jaar heb je een veel beter pakket.
Het belangrijkste is gewoon dat je film hebt, het origineel dus.

Bewerkt door Mike Philippens (31/01/2008 22:41)

#1455275 - 01/02/2008 13:50 Re: hoe ziet de toekomst er uit van een dvd film? [Re: Mike Philippens]
Psychosammie Offline
Sat4all Core Member

Uit: Het Gooi
 Citaat:
Die liggen naast je kleitabletten en papyrusrollen zeker?

Wacht maar. Die dingen worden later heel veel geld waard!

Je hebt je filmpje in 3 formaten als je het goed bekijkt.

1. Het ruwe film materiaal dat zo uit je camera rolt.
2. De project file van je DVD-authoring tool.
3. Het eindresultaat in de vorm van VOB en andere DVD bestanden.

Je moet zeker je basismateriaal (1) bewaren.

Ook je projectfile (2) moet je bewaren. Deze is waarschijnlijk alleen in te lezen door het DVD-authoring tool dat je nu gebruikt.
Daarom moet je dat tool ook regelmatig upgraden. En wel om 2 redenen. Ten eerste om te voorkomen dat je oude tool straks niet meer werkt onder een nieuw operating systeem. En ten tweede, als straks de DVD niet meer bestaat kan je waarschijnlijk wel met je tool het dan in de mode zijn schijfje beschrijven.

Het bewaren van het eindmateriaal (3) is handig om snel weel effe een DVD te branden. Dus zeker doen, alleen heb je daar niets meer aan als de DVD niet meer bestaat.

Pagina 1 van 2 12>

Moderator:  ozzo, Puch 
Ga naar:
Forum Statistieken
40724 Leden
49 Forums
244515 Onderwerpen
1523096 Berichten
440 berichten in de afgelopen 24 uur
Max Online: 336 @ 16/04/2008 20:22
Top Auteurs ;)
27508
Ome Merde
18223
Toxic[Q]
17782
Tonskidutch
13986
AlanS
13416
Feedhunter Rini
Wie zijn er Online
67 geregistreerde (iemand, Krenton, ehvwheelboy, bundy6073, Skytiger, P-SAT, 8 onzichtbaar) en 81 anonieme bezoekers online.
Nieuwste Leden
erik1307, 590605, fastjack, neweagle, Breekijzer
40724 Geregistreerde Leden
Verjaardagen
Gefeliciteerd Paul_Clinckemalie (54), skippie1770 (50).