Dvb2000 opensource die via de interne compoort van de nokia contact maakt met een gbox server. Hierbij is pogsharing benodigd deze connect met gbox en zet de cws op de serieele poort.
Linux newcamd client Dit project is nooit afgemaakt er is nog wel een test versie maar deze bevat bijna geen code, wel opensource dus als iemand het af wil maken. Ik heb het als bijlage toegevoegd.
Als newbie op dit forum probeer ik info te vinden of de Nokia 9200 om te bouwen is voor ontvangst van gecodeerde zenders zonder dat ik een card nodig heb. Kan dit en zo ja wat moet ik daarvoor doen (cam ombouwen ? nieuwe cam ?) en welke zenders/coderingen kan ik dan ontvangen ? De 9200 heeft de orginele irdeto cam er nog inzitten en momenteel de dvb2000 v1.73.2 software (ja, ik weet het, sterk verouderd. Ben ook naarstig op zoek naar waar ik mijn BDM interface gelaten heb). Wie kan mij op weg helpen ?
Zo zo net nieuw hier en gelijk proberen gratis te kijken? Ik zou even hier de regels lezen vooral het deel over gratis en vrijschakeling.
#1479495 - 24/03/200817:38Re: Nokia 9200 ombouwen ?!
[Re: Unetwork]
rairai
Sat4all Core Member
@Unetwork. Ook ik ken de regels, maar heb dit verhaal eens goed doorgelezen. VOlgens mij gaat het hem niet om illegaal kijken of sharen over het internet. Hij heeft namelijk zelf een cardserver. Hij is net als ik op zoek naar de mogelijkheid om een gewone standaard ontvanger (dus niet alleen de NOKIA, maar b.v. de HUMAX 2000 HD) zo aan te passen, dat ook deze ontvanger gebruik kan maken van je al aanwezige cardserver. Of heb ik het mis?
Ik gebruik al tijden het LINUX progje LINCARDEMU. Echter, dit werkt alleen voor SECA en moet draaien op een LINUX bak. Zelf zou ik het liefste een progje hebben dat een SEASON kan aansturen die ik in een MagicCAM kan stoppen. Zodat ik SECA + IRDETO kan afhandelen met 1 SEASON interface.