Onderwerp Opties
|
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1498495 - 08/05/2008 11:12
Re: AB9000 (deel 2)
[Re: NINjak]
|
totaaltje
Volwaardig lid
Uit: n.b
|
ik heb de de ab9000 zelf een avondje gehad voordat hij op reis ging. Ik heb toen ook aangegeven dat ik hem ook kwa beeld , waar andere hem heel sterk vinden , niet zo heel goed vond. verder vond ik hem heel omslagtig werken.
Nu is het zo dat ik wel met veel ontvagers snel goed uit de voeten kan , en zekers als een OS opstaat dat je kunt bewerken. ook ik krijg heel veel ontvangers in handen , de meesten ook voor dat ze op de markt komen . Ik heb en zal daar nooit iets "negatief's" over zegen , denken is wat anders.
Mijn grootste en trouwste tester is mijn eigen vrouw . Kan die gemakkelijk het toestel bedienen , zappen , opnemen , enz. dan is hij goed te gebruiken , buiten de technische zaken om dan . Zij heeft toevallig ook een half uurtje op de ip 9000hd gekeken. Toen ik even weg was om de hond uit te laten en weer terug kwam stond de 7025 weer aan. Nee ze is niet blond en weet denk ik gemiddeld evenveel van ontvangers af als een gemiddelde sat4all er .
als ik hem terug heb , test ik hem nog eens wat beter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1498568 - 08/05/2008 15:46
[Re: totaaltje]
|
Toxic[Q]
Beheerder
Uit: Northpark
|
Dat wat wikken en wegen heb ik besloten mijn aantekeningen toch maar te plaatsen. Ik heb dit net zo uitvoerig getest als de Dm800HD, maar kan maar tot één conclusie komen. Een magere 4 op de schaal van 1 tot 10. - Firmware R6697 (laatste release). - De ventilator maakt vrij veel herrie en is verkeerd geplaatst. De FAN gebruikt ook het mainboard als klankkast en verspreid de warme lucht hoogstens in de kast en voert ze niet naar buiten. De rest van de hardware ziet er netjes en mechanisch redelijk goed doordacht uit. Ze hebben in ieder geval goed bij de concurrentie (af)gekeken:-) - Booten duurt vrij lang. Vrijwel net zo lang als een DM7025 met de laatste firmware. - Het menu is te traag voor een receiver van deze prijsklasse. 1 seconde standaard reactietijd en in sommige menus zelf 2 seconden is echt veel te traag. - Er zit behoorlijk veel ruis in het HD beeld (HDMI). Het HD beeld is zeker niet mooier dan het beeld van dm800 die het op dezelfde kabel en op dezelfde TV absoluut beter deed. Vergelijking op Astra HD+ met hetzelfde filmpje van de vlucht van de airbus. - Te veel contrast in het HD en SD beeld. - Zappen FTA HD -> FTA HD zender duurt 3 seconden. SD is niet veel sneller. Gemeten van zap tot bewegend beeld en geluid. - Af en toe storingen in digitale audio (voornamelijk via S/DDIF) - Tuner 1/ Tuner 2 logica is eerder zeer onlogisch. Dat doet een DM7025 vele malen beter. - Bij geen ontvangst wordt de 9000 net als de relook 400 tergend traag! Er is dan feitelijk niet meer fatsoenlijk mee te werken. - OSD resolutie is onacceptabel laag. Voor een HD receiver had het geheel er wel wat netter uit mogen zien. - Zoekaktie op Astra1 duurt 12-15 minuten. Dat is veel te lang voor een transponderlijst gebaseerde box. - Na zoekactie opslaan van de zenderlijst duurt (in geval van astra 1) ruim 30 seconden. Dat is echt belachelijk traag. - Opnemen gaat prima, maar de hele logica vind ik weer zeer onlogisch. Zelf als oude topfielder, zou ik hier nooit aan kunnen wennen. Een receiver moet prettig bedienbaar zijn en vlot reageren. Dat is bij deze dgstation,Abcom net als zijn voorganger de Relook 400 zeker niet het geval. - De gevoeligheid van de tuner heb ik niet uitgebreid kunnen vergelijken, maar ik zou alleen prijs stellen op een extreem gevoelige receiver als hij ook prettig te bedienen zou zijn en dat vind ik de 9000 zeker niet. Als feedhunter vind ik de 9000 volslagen ongeschikt. Ik kon op de 4 meest gebruikte satellieten (astra 1-2-3 en Hotbird) qua gevoeligheid geen verschil met de DM800 en de vorig jaar geteste HDCI-2000 vaststellen. Kortom, Dgstation heeft naar mijn mening niets geleerd van zijn fouten en gaat gewoon door met weinig succesvolle firmware waar nog steeds dezelfde "makken" in zitten als 4 jaar geleden. Ok de hardware lijkt net als de voorgangers Mutant en Relook best aardig, maar heeft gewoon een te trage chip en te weinig geheugen om er fatsoenlijk mee uit de voeten te kunnen. Voor deze hardware 600 euro neertellen, vind ik in ieder geval veel te duur. Net als de DM800 trouwens, die ik ook te duur vind, maar wel echt vele malen beter en prettiger te bedienen is en veel sneller op de afstandsbediening reageert.
Ron
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1498596 - 08/05/2008 17:01
[Re: Toxic[Q]]
|
NINjak
Volwaardig lid
Uit: SpikeCity
|
Ron, bedankt voor het plaatsen van je bevindingen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1498652 - 08/05/2008 19:20
[Re: Toxic[Q]]
|
ppaap
Sat4all Fan
|
Ha eindelijk dan toch de test , zo moet het ook , alleeen na wat geharrewar heen en weer , dan toch een objectieve test , nu kunnen de mensen zelf oordelen wat ze er mee moeten en of het waard is die 9000 te kopen, bedankt grppaap
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1498665 - 08/05/2008 19:55
[Re: bully2]
|
alx
Sat4all Core Member
Uit: Flevoland
|
Het lijkt mij dat je een ontvanger beoordeelt op eigenschappen, zoals die is uitgevoerd. Dat een ontvanger pas uit is , geeft geen garantie voor de toekomst. Je beoordeelt 'm en als er alternatieve software voor is, kun je 'm nog eens beoordelen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moderator: Ome Merde
|
|