Onderwerp Opties
|
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1498090 - 07/05/2008 13:42
Re: Asus (type WL-330g)werkt niet op mijn dreambox 7000s
[Re: Avalon560]
|
dream-on
Sat4all Freak
Uit: Limburg
|
Heb je dat ding niet van mij gekocht dan?? De mijne heb ik namelijk verkocht op sat4all... Doe op deze site de software downloaden: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=WL-330g
Als het dan niet lukt wil ik je wel helpen via remote control van je pc. Dat gaat makkelijker. Het is voor mij weer ff zoeken hoe het precies ging.
Maar je hebt geen plugin nodig, De wl-330 wordt door de dm gezien als een gewone netwerkkabel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1498372 - 08/05/2008 00:22
Re: Asus (type WL-330g)werkt niet op mijn dreambox 7000s
[Re: dream-on]
|
Avalon560
Lid
Uit: St Denis France
|
Bedankt aan Paardengek,DMX,alsook aan dream-on voor de hulp.Nu werkt de wl-330 prima !!!
Mvg Avalon560
@ DMX Je zult de WL330g in Ethernet Adapter mode (bridge) moeten zetten.Vervolgens dien je hem met de Wireless Settings Utility zo te configureren in Infrastructure mode, dat hij connectie maakt op je wireless Accesspoint (router?).
Zorg er dan voor dat de WL330g en de Dreambox verschillende IP adressen hebben, anders krijg je conflicten. Als alles op DHCP staat zou dit zowiezo niet moeten gebeuren. Mijn voorkeur is echter een fixed IP, zodat je altijd weet welk apparaat welk IP adres heeft.
Tenslotte als je encryptie wilt gebruiken, hoef je WPA-PSK niet te proberen, want dat heeft nooit gewerkt op deze apparaatjes.
Succes! DMX
@ Moderator Paardengek
ASUS WL 330g is een access-point, geen router. Je hebt echt een router nodig, maar de meeste ADSL modem/router zijn goede routers, waarbij je access-point dan wel kunt gebruiken. Mocht je kabelinternet hebben, dan zul je een goede router aan moeten schaffen.
Misschien even handig om te vermelden, hoe je totale internet plaatje van jou er uitziet. Dan kunnen we direkt goede tips verstrekken.
Normaal gesproken de benodigde instellingen: Op de dreambox: IP dreambox, moet in de range zitten van de router ( bijv 192.168.1... ) Nameserver: Primaire Dynamic NameServer van je internet provider of het IP van je router Gateway: IP nummer router.[/b]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moderator: ozzo, Ome Merde, -= [ Appien ] =-
|