Onderwerp Opties
|
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#1498858 - 09/05/2008 09:00
Schotel achter tralies plaatsen
|
Ventura
Volwaardig lid
|
Misschien een stommme/domme vraag. In mij vrienden kring, wil iemand ook graag schotel installeren. Helaas woont deze in een flat gebouw. Het balkon is wel is echter op het zuiden met compleet vrij zicht. Maw schotel plaatsen is goed mogelijk. De voorkeur is de schotel achter het tralies hek te plaatsen. Ik vind dat niet zo slim. Mijn vraag is, wie heeft ervaring met schotel plaatsen achter een tralies hek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1499103 - 09/05/2008 20:50
Re: Schotel achter tralies plaatsen
[Re: Sjaak(k)]
|
W3ird_N3rd
Sat4all erelid
Uit: Bergen op Zoom
|
Door de tralies kan op zich ook...... Daartussen kan echter best signaal doorkomen. Met DVB-T zou dat niet kunnen...... Met dvb-t heb je juist wel meer kans dat je nog wat ontvangt, door de lagere frequenties tov satelliet signalen  Nee, juist niet. De tralies gaan dan als een soort "reflector" werken. Hierbij ga ik wel uit van metalen tralies.
Dat is nu juist funest voor satelliet signalen  Deze signalen gedragen zich bijna als licht  De algemene stelregel bij satellietsignalen is dan ook, je moet vrij "zicht" hebben  Alleen voor optimale ontvangst. Stel je dekt 50% van je schotel af met tralies, dan heb je ongeveer 50% minder ontvangst. Verre van optimaal maar je kan nog beeld hebben. Hangt er ook vanaf hoe ver de tralies uit elkaar staan, hoe breed ze zijn, onder welke hoek de schotel moet kijken etc.
Je vergelijking gaat wel op echter: satellietsignalen zijn als licht, en licht is nog gedeeltelijk zichtbaar achter tralies. DVB-T is meer als een hoop voetballen die je tegen de tralies aansmijt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1499188 - 10/05/2008 00:30
[Re: hvdh]
|
W3ird_N3rd
Sat4all erelid
Uit: Bergen op Zoom
|
Ik heb zojuist eens een aluminium huishoud-trapje gehouden voor mijn op 53 oost gerichte visiosat bisat balkonschotel. Alles viel weg ondanks de twee grote "gaten" van zo'n 30 bij 20 cm tussen de treden, en de kleine "bedekkingsgraad".
Zo drastisch had ik het niet verwacht. Dus leve het experiment! Dat had ik niet gedacht inderdaad. Had je het trapje tussen schotel en LNB of voor het geheel? Tussen schotel en LNB zal het trapje tenslotte 2x signalen blokkeren.
Ik heb eerder een schotel in huis gehad die gedeeltelijk was afgedekt door het raamkozijn e.d., en daarop was de signaalkwaliteit gewoon wat minder.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#1499192 - 10/05/2008 00:58
[Re: hvdh]
|
trust
Sat4all erelid
Uit: Nijmegen
|
Ik heb zojuist eens een aluminium huishoud-trapje gehouden voor mijn op 53 oost gerichte visiosat bisat balkonschotel. Alles viel weg ondanks de twee grote "gaten" van zo'n 30 bij 20 cm tussen de treden, en de kleine "bedekkingsgraad".
Zo drastisch had ik het niet verwacht. Dus leve het experiment!
Hield je hem er horizontaal voor of vertikaal , want dat maakt nogal wat uit (invalshoek)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moderator: Gerdy, Drs. IJzerbout
|