Pagina 2 van 5 <12345>
Onderwerp Opties
Stem op dit onderwerp
#1544798 - 19/08/2008 19:20 Re: Word het nog wat met Kathrein? [Re: _Bartje_]
Black_64 Offline
Sat4all Fan

Uit: Limburg
 Origineel bericht van: _Bartje_
Grote nadeel voor sommige is het feit dat CCAM nog niet ondersteund wordt bij de kathrein.

Dit is dan ook alleen maar van toepassing als je hem voor CS gebruikt.

Hier heb ik een DM7000 en een UFS910.
De DM7000 wordt enkel nog gebruikt om de motor sturing.

De UFS910 is nog in volle ontwikkeling en zapt wat trager.
Maar het beeld is beter als de DM7000.

Jammer dat het streamen en de motor sturing er nog niet in zitten.

#1544810 - 19/08/2008 19:40 Re: Word het nog wat met Kathrein? [Re: Black_64]
Toxic[Q] Beheerder Offline
Beheerder

Uit: Northpark
Dat is natuurlijk appelen met peren vergelijken, zo'n DM7000 SD receiver van 6 jaar geleden vergelijken met een HD receiver die nog geen jaar op de markt is.
Als ik moest kiezen tussen een vergelijkbare Dreambox ofwel de DM800HD en een 910, koos ik toch echt de betere Dreambox DM800HD.
Het nadeel van de DM800HD is natuurlijk wel dat hij redelijk wat duurder is, maar dat merkt je dan ook wel in de mogelijkheden en hardware specificaties.

Ron

#1544823 - 19/08/2008 20:03 Re: Word het nog wat met Kathrein? [Re: Toxic[Q]]
Blackadder Offline
Lid

Uit: Nijmegen
 Origineel bericht van: Toxic[Q
]Goh wat vervelend voor je. Ik heb in de afgelopen 5 jaar wel 12 of 13 verschillende Dreamboxen gehad van de DM7000 tot (heel even) een DM800HD om te testen en heb werkelijk nog nooit een hardware probleem gehad met welk model dan ook. Mijn "afdankers" staan bij vrienden en familie en draaien ook daar probleemloos verder.
Ik wil dan ook wel even een paar opmerkingen hier nuanceren, want ik wordt wel eens beschuldigd van gebrek aan objectiviteit, maar hier is objectiviteit helemaal ver te zoeken.
Ik heb zelf de 910 ook een week of 3 mogen testen en ik vond het beeld prima, maar daar hield het dan ook wel mee op.
Geen fatsoenlijke diseqc ondersteuning, relatief trage werking, spartaanse software, het ontbreken van (voor mij belangrijke) plugins, geen fatsoenlijk webinterface, geen fatsoenlijke editor, verlies van garantie als je er andere software op zet, software niet open source etc. etc.
Het vergelijk met een Dreambox is dan ook erg ver te zoeken, of beter gezegd helemaal niet van toepassing.
De 910 is een vrij standaard HDTV receiver met zeer beperkte mogelijkheden waar je toevallig ook een beetje mee kan sharen, maar dan houd het wat mij betreft echt wel op.

Ron

Hoezo is de objectiviteit hier ver te zoeken ? Ik lees dat één persoon de Dreambox niks vindt, maar de meeste opmerkingen van andere zijn erg reeel. De goede dingen worden vermeld maar ook de slechte dingen. Als iemand hier zegt dat als je geen toeters en bellen hoeft en gewoon een mooi beeld en een stabiele apparaat dat de Kathrein dan een goede keuze is en dat wanneer je meerdere mogelijkheden wilt dat een DM800 een betere keuze is, dan vind ik dat een zeer goede raad en ook objectief.

Ik heb hier al verschillende commentaren gelezen van jou en jij blijft die Kathrein maar afkraken en de Dreambox maar de hemel inprijzen.(in dit topic) Ja natuurlijk heeft de DM800 betere specs, meer mogelijkheden en een vele malen betere support dan de Kathrein. Maar hoeveel problemen heeft de DM800 wel niet ? Ik lees die problemen niet over de Kathrein. Ieder heeft zijn eigen behoeften en de Katrein geeft een mooi plaatje, is zeer stabiel en je kunt er ook mee intern sharen. Ik wens ook een vele betere sat editor en motorondersteuning, maar dit apparaat is ook nog steeds in ontwikkeling en die motorondersteuning die komt er uiteindelijk wel.

Wil je een stabiele HD ontvanger, met goed beeld en share mogelijkheden dan voldoet deze box prima. Wil je meerdere mogelijkheden en echt hobbyen dan is de DM800 een betere keuze.
Ook dit lijkt me een vrij objectieve mening zoals de meeste dat in deze topic hadden.

mvg,

Blackadder

Bewerkt door Blackadder (19/08/2008 20:04)

#1544826 - 19/08/2008 20:08 Re: Word het nog wat met Kathrein? [Re: Blackadder]
dvbs Offline
Volwaardig lid

Uit: België
tussen haakjes;

@caveman, wat verwacht jij van een ontvanger?

(kwestie van onze antwoorden wat bij te sturen)

dvbs

#1544829 - 19/08/2008 20:12 Re: Word het nog wat met Kathrein? [Re: Blackadder]
Beheerder

Ik kraak de 910 helemaal niet af. Hoe kom je daar nu bij?
Ik zeg alleen dat je wel reeel moet blijven dat een kathrein op de mogelijkheid van sharing na, absoluut niet vergeleken kan worden met welke dreambox dan ook. De Dreambox is namelijk een totaal ander concept. Open Source, over het algemeen snellere hardware (snellere CPU, meer geheugen) en door dit betere concept een veel grotere community met alle voordelen van dien.
Dat doet verder niets af aan de 910, maar feiten blijven feiten en feit is dat een zeer groot deel van de mensen die (overhaast) een 910 kocht omdat ze dachten dat het een soort Dreambox met HDTV was, het toestel al vrij snel daarna weer verkochten omdat het toch niet kon wat ze verwacht hadden.
er worden dus soms de verkeerde verwachtigen gekweekt en enkele reacties in dit topic (maar ook andere topics) zorgen daar(mede)voor.
Zo wordt er ook al weken de verwachting gekweekt dat er een enigma2 aan zit te komen voor de kathrein. Neem nu maar van mij aan dat enigma 2 gewoonweg nooit soepel kan draaien op een 910. Zolang het tegendeel niet bewezen is, kan je die verwachting ook beter niet scheppen.

Ron

#1544834 - 19/08/2008 20:19 Re: Word het nog wat met Kathrein? [Re: Toxic[Q]]
Beheerder

Voorbeeldje:

Citaat:
Dus wil je een snelle,goeie, stabiele,betaalbare HD speler, neem de kath.
Wil je server draaien en dergelijke met veel toeters en bellen, neem een dm.

kijk, dat gaat dus nergens over.
Een DM800HD is ook super stabiel, voor wat hij kan redelijk betaalbaar en goed.
Als normale ontvanger is hij uitstekend. Veel meer mogelijkheden dan een Kathrein zelfs. Je hoeft dus ook echt geen Dreambox te kopen omdat je er een "server" op wilt draaien. Wat wordt hier eigenlijk mee bedoeld?
Een objectief vergelijk zou zijn:
De Dreambox DM800HD is natuurlijk superieur qua mogelijkheden, maar als je gewoon een simpele HDTV receiver wilt hebben en het voor lief neemt dat opnemen en timeshiften wat beperkingen met zich mee brengt, je geen draaibare schotel hebt en je het ook niet erg vind dat je zelfs met sharen wat beperkt wordt, is de 910 natuurlijk wel een zeer goedkoop en prima alternatief.

Dat klinkt gelijk ook heel anders als je gewoon bij feiten blijft:-))

Citaat:
En er draait ook al Enigma 2 op, het is echter wachten op de eerste beta. Nu is er enkel nog maar de Alpha versie van het Ducktales team beschikbaar. Ik voorspel nog een mooie toekomst voor de Kathy

Kijk daar heb je het weer. Ik voorspel dat je met een kathrein zometeen online poker kunt spelen en er nog geld mee kunt verdienen ook, maar wat hebben jullie aan die verspelling? Hij is namelijk even onwaarschijnlijk als de bewering van de geciteerde.
Laten we eerst even afwachten of enigma2 ook daadwerklijk bruikbaar wordt. Ik vrees namelijk met redelijke zekerheid van niet en het zou toch jammer zijn als mensen door dit soort opmerkingen op een verkeerd been gezet worden en een miskoop doen. Er zijn er namelijk al genoeg die hun 910 verkopen en daardoor is hij aan de straatstenen niet meer te slijten.
Ik kon zelf nergens een 910 lenen, dus heb hem toen maar gekocht om te kijken of het was was. Na 3 weken testen wilde ik hem toen verkopen en ik raakte hem gewoon niet meer kwijt.
Uiteindelijk heb ik hem ingerolen tegen een andere receiver en kreeg er effectief nog maar 170 euro voor terug.

Ron

#1544932 - 19/08/2008 22:36 Re: Word het nog wat met Kathrein? [Re: Toxic[Q]]
_Bartje_ Offline
Volwaardig lid

Uit: Peer
Ik wil hier absoluut geen zware discussie ontketenen,
Ik had zelf ook 1 van de eerste dm7000 toestellen, (UCO ERROR gehad, na vervanging van tuner wel een prima toestel trouwens) de software was het eerste half jaar ook heel beperkt, heb me toen nog voor veel geld een magic cam laten verkopen omdat er geen kaartondersteuning voor was bijv.
Dit is ook allemaal goed gekomen achteraf, als ik op andere forums lees (bijv AAF) zie ik toch dat er veel ontwikkeld wordt.
Het is nu nog te vroeg om te zeggen dat dit een simpele HDTV reciever is.
De DM800 heeft hier het voordeel dat er al veel software voorhanden was vanwege de 7025.

Ik hoop dat deze ontvanger wel een kans krijgt op dit forum en misschien een eigen categorie, nu zit hij een beetje verstopt onder overige recievers.

MVG Bartje

#1544990 - 20/08/2008 07:22 Re: Word het nog wat met Kathrein? [Re: _Bartje_]
Beheerder

Hij heeft al een eigen subforum en dat is voor het aantal berichten dat er dagelijks geplaatst wordt voorlopig ook toerijkend.
Het subforum is vanaf de site index pagina direct zichtbaar en te openen dus hoezo "verstopt"?

Ron

#1545014 - 20/08/2008 08:51 Re: Word het nog wat met Kathrein? [Re: Toxic[Q]]
Djee Offline
Volwaardig lid

Uit: West-Vlaanderen
hola,

hier gaan we dan :-)
Toxiq
ik zie dat je een citaat gebruikt van mij...mag dat wel LOL

jullie moeten nu niet overal favoritisme in zien hé.
ik zal eens wat duidelijker zijn.

Iemand die voor de eerste keer in de sat wereld binnen stapt (zoals ik), dan moet je eerlijk zijn en zeggen, het is een echt doolhof en er lopen 75 % kwakzalvers rond die zelfs dagelijks hun brood hiermee verdienen en er lopen dan 25 % experts rond die bv op zo'n forum zitten.

Als je niemand kan vinden die je een handje kan helpen, met eerlijke en juiste informatie, dan kan je 10 decoders kopen voor je de ware voor uw noden hebt gevonden.
Ik heb het geluk gehad een Nederlander en een Belg (die trouwens onze ontwerper is van Picmod) die mij spontaan, uren en uren geholpen...en geloof me, tot het soms de spuigaten uitliep..twas bijna stalken , maar die mensen hebben mij werkelijk in de goede richting geduwd.
Hebben zij mij de kath of dm aangeraden, ja.
Ten eerste, als je graag satelliet wilt en je bent geen helder licht om zo'n dingen echt te gaan programmeren, zoeken, overlopen, dan vind ik dat je met een kleine handleiding iets sneller de kath kan installeren dan de dm.
Maar daar moet je onderscheid in maken.
Ik vind de kath een prima basis receiver, ik bedoel dus basis, als je hebt een stabiele goed draaiende HD receiver zonder toeters en bellen. Dus je kijkt tv, kan nieuwe lijsten erop zetten en je kan je kaartje intern sharen.
Daar stopt het mee.

De DM heb ik nu ook gekocht om daar meer mee te doen.
Uiteraard is de dm moeilijker als leek om die op gang te krijgen, en dit mede door de vele functionaliteiten die erin zitten. Dus de dm is een super box met enorm veel plugins en mogelijkheden, maar is toch als leek moeilijk om die zonder hulp te installeren.

Ik heb er nu wel 5 dagen over gedaan.
Hulp gekregen van een paar mensen waarvoor mijn dank.
Maar als ik dan ook eens kritiek mag geven
ik vind soms op één forum 4 verschillende manieren om iets te installeren en elke op hun manier en soms is de info dan weer anders dan wat ik zag op mijn scherm.... wees eerlijk dat werkt echt wel verwarrend voor een simpele ziel.

Daarom dat ik zeker als ik tijd heb eens een pdf ga maken over hoe je nu een dm 600 op gang krijgt MET de nodige image, instellingen, juiste path verwijzingen, hoe je lijsten opladen, met welke soft, hoe je instellingen moet zijn...ik heb dat niet teveel gevonden, dan maar hopen dat mensen het misschien kunnen aanvullen met de dingen die ik nog niet probeerde :-)

dus laten we nog even herhalen, ik vind de kath een prima begin decoder die bij mij nu al 6 maand draait en nog nooit is vastgelopen.Prima beeld, in mijn ogen een stuk beter dan de DM800, qua beeld.
Wil je server opzetten of extra veel plugins en mogelijkheden, met het nadeel dat je wel goed moet weten wat je moet doen, dan is de DM een veel betere keuze.

pffff...mijn vingers doen zeer.
Ik heb nu een kath EN dm, beide voldoen prima.

en in ieder geval, mochten we geen forums hebben als dit, dan was er gewoon geen hobby.

greetz
djee

Bewerkt door Djee (20/08/2008 08:55)
Bovenstaand lid is na 3 waarschuwingen in eerste instantie 2 weken gebanned. Omdat hij zo dom was om zijn antispam programma verkeerd in te stellen of zijn mail gewoon niet (goed) te lezen, heeft hij de waarschuwingen niet gezien en ging gewoon door met de huisregels van sat4all aan zijn laars lappen. Nu hij dus geheel terecht 2 weken geen gebruik mocht maken van sat4all, heeft hij zich op een ander forum aangemeld en is daar maar gaan klagen over sat4all en verkondigd daar allerhande onwaarheden. Dom he?
Nu mag hij nooit meer op sat4all terug komen.

#1545067 - 20/08/2008 10:42 Re: Word het nog wat met Kathrein? [Re: Toxic[Q]]
Bangkok By Night Offline
Lid

Citaat:
Hij heeft al een eigen subforum en dat is voor het aantal berichten dat er dagelijks geplaatst wordt voorlopig ook toerijkend.

Hier op sat4all is er inderdaad zeer weinig info te vinden over deze ontvanger en volstaat het subforum. Maar als ik even op het Aaf board kijk zie ik daar toch in één jaar tijd 41.270 postings in de Kathrein ufs910 sectie > dus daar is hij wel erg populair.

Wat Enigma betreft, zal ik geen voorspellingen meer doen. Maar hier draait de Alpha versie toch al vrij stabiel.

C )
| /__|
| /
/ |

Pagina 2 van 5 <12345>

Moderator:  Murdock, paardengek, EasySat 
Ga naar:
Google Ads
Forum Statistieken
16779 Leden
49 Forums
253282 Onderwerpen
1592394 Berichten
671 berichten in de afgelopen 24 uur
Max Online: 353 @ 23/08/2008 17:37
Top Auteurs ;)
28535
Ome Merde
19245
Toxic[Q]
18873
Tonskidutch
15314
Feedhunter Rini
14182
AlanS
Wie zijn er Online
16 geregistreerde (Nicobr, JumperFree, duc748, bubble, Citrofiel, Dreeke, 2 onzichtbaar) en 30 anonieme bezoekers online.
Nieuwste Leden
Phaedrus, pvr600pvr, 156klaas, jokoi, bosom
16779 Geregistreerde Leden
Verjaardagen
Gefeliciteerd hamfield (51), Claes (41), Toxic (33), XtremeNooB (32).
Google ads